Moderator: Redaktörer
hassel skrev:Morgonrock. Inget under.
hifikg skrev:Noterar att de flesta tar på sig någon form av högtidsdräkt vid lyssnandet. Kan förklara en del högtravande inlägg
Objektivisten skrev:Vilka kläder trivs du bäst i när du finlyssnar? Påverkar kläderna ljudupplevelsen eller tvärtom? Diskutera!
Objektivisten skrev:Vilka kläder trivs du bäst i när du finlyssnar? Påverkar kläderna ljudupplevelsen eller tvärtom? Diskutera!
genstruktur skrev:Jag tar på mig så mycket kläder som möjligt för det förbättrar akustiken.

Max_Headroom skrev:När vi ändå är inne på hur kläderna påverkar akustiken... Man kanske skulle påverka akustiken själv också, med sin underbara HiFi-kropp.
Afro-frisyr och stort skägg. Kan det vara nåt?
Här verkar vi i alla fall ha en pigg och glad entusiast som klär sig för att få ut det mesta av sin ljudmiljö:
aisopos skrev:Varför får regulatorerna ett lättare jobb vid lägre temperaturer?
Richard skrev:genstruktur skrev:Besökande brukar jag klä in i akusto-Q ull och placera dessa diagonalt i rummet för att minska stående vågor.
Objektivisten skrev:The 'thin white duke'Såg live aid på ett vandrarhem i fjällen tillsammans med en okänd italiensk turist. Under Queens framträdande skruvar han på sig och mumlar 'prima donna, prima donna'.
Richard skrev:En rejäl täckjacka med extra långkalsonger fungerar fint då man sänker temperaturen i huset så att regulatorerna i förstärkaren får ett lättare jobb och låter bättre.
Både bättre akustik och bättre förutsättningar för elektroniken, alltså.
En win- win situation vid seriös lyssning.
Morello skrev:Klubbkavaj och ett par Johnston Murphy "drivers shoes"
Max_Headroom skrev:När vi ändå är inne på hur kläderna påverkar akustiken... Man kanske skulle påverka akustiken själv också, med sin underbara HiFi-kropp.
Afro-frisyr och stort skägg. Kan det vara nåt?
Här verkar vi i alla fall ha en pigg och glad entusiast som klär sig för att få ut det mesta av sin ljudmiljö:
hifikg skrev:Den fåtöljen ser skön ut Lennart. Är det en Stressless av modernt slag? Själv njuter jag min musik i en äldre Stressless, den e så jäkla skön att det inte är sant. Fast jag har förstått att den inte är helt optimal med sin breda rygg, men det gör detsamma.
lennartj skrev:hifikg skrev:Den fåtöljen ser skön ut Lennart. Är det en Stressless av modernt slag? Själv njuter jag min musik i en äldre Stressless, den e så jäkla skön att det inte är sant. Fast jag har förstått att den inte är helt optimal med sin breda rygg, men det gör detsamma.
Ja, modellen heter Voyager och är en av de senaste Stresslessmodellerna.
Jag får betrakta priset i förhållande till anläggningen snarare än till övriga möbler i rummet.
Strmbrg skrev:Stressless är säkert sköna.
Jag blev emellertid lite undrande, efter att ha sett ett avklätt visnings-ex en gång:
Delarna i ramen var sammanfogade med sådana där plastremsor man slår runt kartonger, där fogen är värmeförseglad.
Jag har egentligen ingen synpunkt på detta, i annat än att jag blev förvånad över att en såpass kostbar möbel är sammanfogad på det viset.
Med andra ord borde möbeln vara billigare med ett så icke-tidskrävande tillverkningssätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster