Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Många mässor blire. Malme veckan innan och Cph veckan efter. Tror jag nöjer mig med Cph.
Bernt skrev:Jag kommer att vara där med No Frills.
MagnusÖstberg skrev:Naqref skrev:Många mässor blire. Malme veckan innan och Cph veckan efter. Tror jag nöjer mig med Cph.
Låter inte bra det
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Naqref skrev:Många mässor blire. Malme veckan innan och Cph veckan efter. Tror jag nöjer mig med Cph.
Låter inte bra det
Vad vet du om det?Bo på lyxhotel och lira på finfina saker är ju inte helt illa.
verdad skrev:Det verkar gå inflation i mässor.
vad är det som händer i hifisverige?
Finns det verkligen utrymme för så många hifimässor i lilla sverige?
Jag undrar.
Strmbrg skrev:Kanske lite överkok på mässfronten just eftersom marknaden för hifi dalar?
Ett desperat försök att få liv i ett tynande intresse? Eller snarare få liv i en tynande försäljning.
Snart finns det väl fler mässor än det finns butiker...
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Kanske lite överkok på mässfronten just eftersom marknaden för hifi dalar?
Ett desperat försök att få liv i ett tynande intresse? Eller snarare få liv i en tynande försäljning.
I sådana fall tror jag det är bättre med en rejäl mässa där mer eller mindre allt finns representerat än att folk går hem besvikna från en liten mässa där flertalet utställare saknas.
hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Strmbrg skrev:Lite märkligt resonemang kanske, men jag skulle föredra en mässa med enbart det jag är intresserad av. Det jag inte är intresserad av behöver ju inte vara med.
Det mesta på mässorna är jag ointresserad av av olika skäl.
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Lite märkligt resonemang kanske, men jag skulle föredra en mässa med enbart det jag är intresserad av. Det jag inte är intresserad av behöver ju inte vara med.
Det mesta på mässorna är jag ointresserad av av olika skäl.
Det blir mao en väldigt liten mässa.
Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Nu kan jag naturligtvis inte prata för alla utsocknes men personligen föredrar jag en stor mässa med de flesta leverantörer på plats än att åka flera gånger till storstan för småmässor.
hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Nu kan jag naturligtvis inte prata för alla utsocknes men personligen föredrar jag en stor mässa med de flesta leverantörer på plats än att åka flera gånger till storstan för småmässor.
Jag vill gärna se "allt" så jag inte missar något när jag besöker en mässa. Ska jag då ge varje leverantör åtminstone 20 minuter så får det inte vara sååå många om mässbesöket varar i 8 timmar. Vårens dubbelmässa innebar att jag valde bort hela Sweetspot och ändå tyckte jag att jag for runt som en tätting. TAD, Engström & Engström, Äggen och Audioconcept fick hyfsat mycket tid medan resten blev lite snabbt förbi, om jag nu minns rätt. Det var nog någon mer som fick en halvtimma i Sheratonhuset. Bladelius fick en hel del tid också minns jag nu. Mini Stig och Holographic minns jag också, men det var nog tiominuters besök. Den mässan var utspridd på tre hus.
Panelguy skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Jag vill gärna se "allt" så jag inte missar något när jag besöker en mässa. Ska jag då ge varje leverantör åtminstone 20 minuter så får det inte vara sååå många om mässbesöket varar i 8 timmar. Vårens dubbelmässa innebar att jag valde bort hela Sweetspot och ändå tyckte jag att jag for runt som en tätting. TAD, Engström & Engström, Äggen och Audioconcept fick hyfsat mycket tid medan resten blev lite snabbt förbi, om jag nu minns rätt. Det var nog någon mer som fick en halvtimma i Sheratonhuset. Bladelius fick en hel del tid också minns jag nu. Mini Stig och Holographic minns jag också, men det var nog tiominuters besök. Den mässan var utspridd på tre hus.
Jag väljer bort mycket redan från början ock koncentrerar mig på det jag av erfarenhet tror/vet låter bra. Skulle man ge alla rum 20 minuter får det väl bli en mässa som varar i minst en vecka.....eller två.
hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:För stora mässor, som de två som kördes parallellt i Stockholm i våras (eller var det vintras?) blir för mycket för att man (jag) ska hinna höra ordentligt på någonting om man inte är väldigt duktig på att fokusera och då kan det lika gärna vara en mindre mässa. Bara de har intressant utbud.
Jag väljer bort mycket redan från början ock koncentrerar mig på det jag av erfarenhet tror/vet låter bra. Skulle man ge alla rum 20 minuter får det väl bli en mässa som varar i minst en vecka.....eller två.
Vad ska du då med en stor mässa till? Jag vill gärna höra sådant jag inte säkert vet låter bra och spännande nyheter, i förhoppning om att bli överraskad. Att hifi äntligen tar ett rejält steg framåt, hur det nu ska gå till. Vill jag bara njuta av bra ljud stannar jag hemma *s*
Strmbrg skrev:Kanske lite överkok på mässfronten just eftersom marknaden för hifi dalar?
Vinylcalle skrev:
Vad har du för belägg för att marknaden för hifi dalar?
Jag tror att den storleksmässigt är väldigt stillastående och har nog varit så under ett par årstid, över en tioårsperiod hade det inte förvånat mig om det till och med skett en viss tillväxt tacka vare vinylens revival.
MvH Carl
Vee-Eight skrev:De bor väl där hela året?
Naqref skrev:Vee-Eight skrev:De bor väl där hela året?
Det är synd om dom precis som om myrstackarna.
hifikg skrev:Noterar att det är förköp som gäller för Sweetspot. Man ska alltså köpa biljetter via Ticnet och bara "ett fåtal", dyrare, biljetter kommer att tillhandahållas vid dörren. Fan tro´t
2-ch skrev:Ska nog ta mig dit.
Enda nackdelen med att boka via ticknet är väl att man redan nu måste bestämma sig för lördag eller söndag.
Men det är det värt för att slippa köa.
KarlXII skrev:Jag tänker inte gå dit. Skulle tro att det finns mer att se på ex. Audio Concept vilken dag som helst, om man känner för att glutta.
Förstår inte idén. Hela mässkonceptet blir ju urvattnat, det fins ju knappt folk til en mässa om året och nu är det tre (för detta ersätter väl inte den i...februari?)
KarlXII skrev: (för detta ersätter väl inte den i...februari?)
paa skrev:Sweetspot tänker inte ställa ut i februari igen, utan ambitionen från dom är att detta ska bli den största mässan i Stockholm, och den ska gå på hösten vartannat år, det år som det inte är någon stor mässa i Göteborg.
Sen får väl framtiden utvisa hur det går.
MagnusÖstberg skrev:KarlXII skrev: (för detta ersätter väl inte den i...februari?)
Jo
Naqref skrev:Vee-Eight skrev:De bor väl där hela året?
Det är synd om dom precis som om myrstackarna.
KarlXII skrev:Jag tänker inte gå dit. Skulle tro att det finns mer att se på ex. Audio Concept vilken dag som helst, om man känner för att glutta.
Förstår inte idén. Hela mässkonceptet blir ju urvattnat, det fins ju knappt folk til en mässa om året och nu är det tre (för detta ersätter väl inte den i...februari?)
majjen04 skrev:Hej Precis köpt en grymt bra/snygg cd-spelare från Electrocompaniet nämligen en: http://www.electrocompaniet.no/products ... mc1up.html
Skall bli intressant att träffa den nya generalagenten från Järna, hoppas de har EC burkarna med också. Att gå på mässan blir en bra aktivitet för mig och tanten på söndag![]()
Med vänlig hälsning
Kenth
Komorok skrev:Ja, jag är där söndagen. Bara söndagen tyvärr.
Alexi skrev:Jag hade tänkt jobba i LTS-monter som vanligt, men fick tyvärr förhinder den helgen.
2-ch skrev:Komorok skrev:Ja, jag är där söndagen. Bara söndagen tyvärr.
Alexi skrev:Jag hade tänkt jobba i LTS-monter som vanligt, men fick tyvärr förhinder den helgen.
Där försvann två av anledningarna till mitt mässbesök![]()
Söndagen är redan bokad för andra aktiviteter.
Kommer Fjonken vara i Accoustic Illusion:s monter då?
Naqref skrev:Fjonken är i Sagreb. Vi är inte inplanerade på denna mässa. Vi har fullt upp med våra nya produkter.
paa skrev:Man går väl inte till en mässa för att titta på saker man känner till, utan för att se lite nyheter och grejor man inte hört talas om?

Det blir det vars nedre halva syns på bilden och så blir det Caveman 8. Dessutom en ny modell med Fostex F200A som vi gärna vill ha input på.Komorok skrev:Kul! Då tar jag med lite skoj musik. Kör ni på bamsesystemet igen eller caveman 12?
NiklasF skrev:SKOJ!
Hoppas ni får till det i rummet för dom där burkarna är bland det häftigaste jag har hört!
Kommer ni i närheten av hur du har det hemma hos dig så har du nog ett par beställningar ifrån nördarna här
Ny baffel ser jag, hur skiljer det sig emot den gamla?
Naqref skrev:2-ch skrev:Komorok skrev:Ja, jag är där söndagen. Bara söndagen tyvärr.
Fjonken är i Sagreb. Vi är inte inplanerade på denna mässa. Vi har fullt upp med våra nya produkter.
Fjonkalicious skrev:Naqref skrev:2-ch skrev:Komorok skrev:Ja, jag är där söndagen. Bara söndagen tyvärr.
Fjonken är i Sagreb. Vi är inte inplanerade på denna mässa. Vi har fullt upp med våra nya produkter.
Nästan rätt. Belgrad
Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Naqref skrev:2-ch skrev:Komorok skrev:Ja, jag är där söndagen. Bara söndagen tyvärr.
Nästan rätt. Belgrad
Whatever. Nåt ställe med Whitney Huston i högtalarna var det i a f.
Komorok skrev:Nu är jag hemma igen. Det var tunnt med folk idag. Det var mer igår fick jag höra. För egen del så var jag mest där för att hälsa på bekanta och några sådana stötte jag ju på.
Vad gäller ljud så lyssnade jag bara på NoFrills och kollade hur starkt de vågade spela Beat Machine.
Önskar jag hade varit på mer socialt humör och orkat gå runt mer, men så var inte fallet. Efter att ha varit och hälsat på Runt Ljud och Larsen så for jag hem.
2-ch skrev:Jag och frugan kom ända fram till kassan i lördags.
-400kr. Nej vi tar inte kort. Endast förköp eller kontanter.
Tack och hej.
2-ch skrev:Jag och frugan kom ända fram till kassan i lördags.
-400kr. Nej vi tar inte kort. Endast förköp eller kontanter.
Tack och hej.
Vi la dom pengarna i Hötorgshallen istället till kvällens middag
Nattlorden skrev:Om de nu inte kunde sätta in pengarna på ditt kort, varför tog du inte kontanterna? Såå farligt är det inte med cash.
mrk skrev:Men tjena vilken servicenivå, jag hade också gått
paa skrev:Jag passade på och köpte en liten trevlig in-ear hörlur till mässpriset 300:-
Det finns faktiskt en passande dirac-app för iphone, men den var under utveckling för Android också, men den låter fint utan dirac också.
http://www.dsp-earphones.com/
Eliminates background noise and creates a much cleaner and dynamic sound. 2-ch skrev:paa skrev:Jag passade på och köpte en liten trevlig in-ear hörlur till mässpriset 300:-
Det finns faktiskt en passande dirac-app för iphone, men den var under utveckling för Android också, men den låter fint utan dirac också.
http://www.dsp-earphones.com/
Den ser fin ut![]()
På sidan står det:
- Kod: Markera allt
Eliminates background noise and creates a much cleaner and dynamic sound.
Betyder det att den har aktiv bullerdämpning?
I så fall var det ett kanonpris.

paa skrev:Respons ställde ut för första gången i Stockholm, och det var en av de få utställana som fick ordning på basresonanser och fladderekon. Dom hade bl.a några hörnabsorbenter av skum.
Det var många som försökte köra högre än kraften räckte och hos andra räckte nog inte högtalarna till för kraften, men här lirade alltsammans ihop på ett utmärkt sätt!
_Fredrik_ skrev:Schyssta bilder paa.
paa skrev:
Ytterchassi i samma material med fäste för lock, det är väl första gången Rega gör en spelare med något som liknar fjädrande innerchassi, men dom har inte gått hela vägen och fäst motorn i ytterchassiet, som AR gjorde för så länge sedan.
Laila skrev:Komorok skrev:Stilig snubbe vid LTS-bordet måste jag säga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster