Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Komorok skrev:Årets julklapp borde vara det perfekta ljudet.
Försök inte, jag tänker behålla min anläggning. Någon måtta får det vara!
Komorok skrev:hifikg skrev:Komorok skrev:Årets julklapp borde vara det perfekta ljudet.
Har du inte redan de bästa högtalarna i världen? Du har bara resten kvar. Det perfekta ljudet definieras inte av högtalarna... ju.
Jag menar för övrigt egentligen en direktkoppling in i hjärnan. Något annat sätt att uppnå det hela på kan jag inte föreställa mig ikväll.

screen skrev:Det är en råsaftcentrifug, testbästa i Tyskland och således beställt därifrån.
Det konstiga är att samma apparat finns i Sverige men med 200W mindre effekt än i Tyskland.
hifikg skrev:Komorok skrev:hifikg skrev:Komorok skrev:Årets julklapp borde vara det perfekta ljudet.
Har du inte redan de bästa högtalarna i världen? Du har bara resten kvar. Det perfekta ljudet definieras inte av högtalarna... ju.
Jag menar för övrigt egentligen en direktkoppling in i hjärnan. Något annat sätt att uppnå det hela på kan jag inte föreställa mig ikväll.
Sant, det är väl bara en sådan anslutning som skulle slå ljudet i mitt lyssningsrum, kanske. Därför behåller jag min anläggning och försöker hitta på andra ljudklappar. Klart högtalarna definierar ljudet. Slutsteg, försteg och källor påverkar inte ljudet särskilt mycket, det vet väl alla. Hela härligheten har jag snört ihop med kablar i allehanda färger och placerat i en betongbunker med en matta på golvet.
Just nu kör jag Katie Melua rakt in i skallen. Inte helt direktkopplat, men nästan. HD650 kanske borde bli julklapp till fler.
screen skrev:Jag har dock fallit för den riktiga "Årets Julklapp" och beställt en sådan.
Dock var det frugans önskan innan jag fick reda på att detta skulle bli "Årets Julklapp".
Det är en råsaftcentrifug, testbästa i Tyskland och således beställt därifrån.
Det konstiga är att samma apparat finns i Sverige men med 200W mindre effekt än i Tyskland.
Beställt denna:
Philips HR1871/10
hifikg skrev: Magnus Öströms "Searching for Jupiter" tycker jag fler borde ha !?
UrSv skrev:screen skrev:Det är en råsaftcentrifug, testbästa i Tyskland och således beställt därifrån.
Det är två olika modeller och det kan ju bero på regler och annat:
Philips HR1871/00 har 800 W motor.
Philips HR1871/10 har 1000 W motor.
Nattlorden skrev:
Va' fan? Skalar den inte själv??
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster