Jag har ingen på g, dock...
Förslag på trådämnen, någon?
Moderator: Redaktörer
bensnake skrev:Förslag på trådämnen, någon?
Max_Headroom skrev:bensnake skrev:Förslag på trådämnen, någon?
Italiensk 80-tals disco.

PerStromgren skrev:Jag vet! Vi utreder sambandet mellan medlemmarnas IQ och priset på deras högtalarkablar!
hm2 skrev:ja en ny kabeltråd hade ju inte vart fel, eller kanske en tråd om spikes vs dämpfötter??
Max_Headroom skrev:PerStromgren skrev:Jag vet! Vi utreder sambandet mellan medlemmarnas IQ och priset på deras högtalarkablar!
Linjärt samband mellan pris på högtalarkablar och IQ råder. Höj genast din IQ genom att köpa kablar av mig! Extra höga priser just nu!
bensnake skrev:Behövs det en ny tråd som sätter lite fart?![]()
Fjonkalicious skrev:Skriv något om Ino, vad som helst, positivt eller negativt. Brukar bli en jävla fart då.
bensnake skrev:Behövs det en ny tråd som sätter lite fart?![]()
Max_Headroom skrev:Kankse måste man byta beroende på vilken muzak som spelas? Dämpfötter till Baltimora och spikes till Ken Laszlo?
Morello skrev:
Varning för länk till sladder-press.
Fjonkalicious skrev:bensnake skrev:Behövs det en ny tråd som sätter lite fart?![]()
Skriv något om Ino, vad som helst, positivt eller negativt. Brukar bli en jävla fart då.
Max_Headroom skrev:bensnake skrev:Förslag på trådämnen, någon?
Italiensk 80-tals disco.
Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
petersteindl skrev:Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Lägg pengarna på en bra teflonisolerad enkardelig kabel istället, . . . och försilvrade kontakter.![]()
Mvh
Peter
Men det håller inte lika länge...Objektivisten skrev:Tycker nog bomullisolering ger mer naturligt ljud.petersteindl skrev:Lägg pengarna på en bra teflonisolerad enkardelig kabel istället, . . . och försilvrade kontakter.Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Lägg pengarna på en bra teflonisolerad enkardelig kabel istället, . . . och försilvrade kontakter.![]()
Mvh
Peter
Tycker nog bomullisolering ger mer naturligt ljud.
Objektivisten skrev:
petersteindl skrev:Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Mvh
Peter
Låter bomull bättre än silke som isolermaterial i kablar?
Mvh
Peter
Triggerhappy skrev:Objektivisten skrev:
Fönar man den för torrare bas?
Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Mvh
Peter
Mvh
Peter
Det ena är ett växtfiber och det andra ett djurfiber. Det optimala är fiber från ett djur som äter mkt växtfiber. Jakull är bäst.
hm2 skrev:Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Mvh
Peter
Mvh
Peter
Det ena är ett växtfiber och det andra ett djurfiber. Det optimala är fiber från ett djur som äter mkt växtfiber. Jakull är bäst.
eeeh va?? det är väl kristaller som är det optimala va...
Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Elfsberg skrev:Dags att bygga lite bassystem känner jag.
Mvh
Peter
Fjonkalicious skrev:bensnake skrev:Behövs det en ny tråd som sätter lite fart?![]()
Skriv något om Ino, vad som helst, positivt eller negativt. Brukar bli en jävla fart då.
Doofus skrev:Jag vill gärna få lite mer information angående den där mogulen i china som har ett stort hyreshus dedikerat åt hifi. Jag har för mig att han ägde ett stålbolag som gjorde knivar ?
Vete sjutton vart jag läste om det först, någon som har en aning ?
Vinylcalle skrev:Doofus skrev:Jag vill gärna få lite mer information angående den där mogulen i china som har ett stort hyreshus dedikerat åt hifi. Jag har för mig att han ägde ett stålbolag som gjorde knivar ?
Vete sjutton vart jag läste om det först, någon som har en aning ?
Det var ett reportage i Hifi och Musik tror jag för något år sedan. Hade gärna sett mer om det också. I övrigt kan jag rekommendera dig att titta upp Erling Nebys hifi-museum/samling i Norge, skulle gärna besöka det någon gång.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster