Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:En GÖK som inte har GÖK i namnet
Doofus skrev:AndreasArvidsson skrev:En GÖK som inte har GÖK i namnet
Massa gök i namnet ! Latin min bäste herre, min far var fågelskådare och det har satt sina spår
AndreasArvidsson skrev:Doofus skrev:AndreasArvidsson skrev:En GÖK som inte har GÖK i namnet
Massa gök i namnet ! Latin min bäste herre, min far var fågelskådare och det har satt sina spår
Jo men iaf!. När man söker på GÖK så måste man ju hitta alla gökarna
Lycka till iaf!
bomellberg skrev:GnällGÖK såklart!

AndreasArvidsson skrev:Doofus skrev:AndreasArvidsson skrev:En GÖK som inte har GÖK i namnet
Jo men iaf!. När man söker på GÖK så måste man ju hitta alla gökarna
Lycka till iaf!
bomellberg skrev:GnällGÖK såklart!
Doofus skrev:För min egen del så tycker jag en timme i bilen mellan platser ok, men inte mer.
Så upptagningsförmågan beror väl mer på körtempot än avståndet, men det säger ungefär 10-12 mil ?
paa skrev:Varför ska det heta mittenGÖK, om det ligger i södra delen av Sverige?
Komorok skrev:Cuculus canorus pecunia pons.. vad blir det egentligen?
Gök-guld-hjärnstammen typ?
Doofus skrev:Komorok skrev:Cuculus canorus pecunia pons.. vad blir det egentligen?
Gök-guld-hjärnstammen typ?
Cuculus canorus = Gök
Pecunia = peng / mynt (egna valutor)
Pons = Bro
Jag försökte få till Öre-bro som millencolin kallade pennybridge, så fortsatte jag från engelska till latin "Pecunia pons".
Doofus skrev:Cuculus canorus = Gök
Pons = Bro
Jag försökte få till Öre-bro som millencolin kallade pennybridge, så fortsatte jag från engelska till latin "Pecunia pons".
Wikipedia skrev:Namnet Örebro är något tvetydigt och förledet Ör- kan antingen komma av ett fornnordiskt ord av isländskans eyrr med betydelsen sandbank eller aurr i betydelsen vattendrag. Hursomhelst syftar detta till stadens läge vid Svartån och dess mynning i Hjälmaren.
Almen skrev:Doofus skrev:Cuculus canorus = Gök
Pons = Bro
Jag försökte få till Öre-bro som millencolin kallade pennybridge, så fortsatte jag från engelska till latin "Pecunia pons".Wikipedia skrev:Namnet Örebro är något tvetydigt och förledet Ör- kan antingen komma av ett fornnordiskt ord av isländskans eyrr med betydelsen sandbank eller aurr i betydelsen vattendrag. Hursomhelst syftar detta till stadens läge vid Svartån och dess mynning i Hjälmaren.
Men "-bro" kommer från bro, om än möjligtvis i överförd betydelse som bebyggelse.Det närmsta jag kommer i så fall är aestuarium för flodmynning.
Doofus skrev:Jag tror det är en fråga för alla som kan tänkas vara medlemmar ! På tal om medlemmar, finns det några intressenter ? Hifikg är varmt välkommen !
bootstrap skrev:Tycker det är en trevlig tradition att kalla det för gök, nåt.
Vi i Sola-GÖK har också några som inte är (typiska) faktisktianer. Men en idé att ragga hifi-folk kan vara via lokala hifibutiker.
Komorok skrev:Tycker Sundsvall ser ut att vara nära mitten.
Doofus skrev:bootstrap skrev:Tycker det är en trevlig tradition att kalla det för gök, nåt.
Vi i Sola-GÖK har också några som inte är (typiska) faktisktianer. Men en idé att ragga hifi-folk kan vara via lokala hifibutiker.
Hifi-huset lades ju ner för några år sedan, nu finns endast hifi-klubben och där har jag inte haft så ärenden tyvärr.
Morello skrev:Hur gör man om man vill ställa upp och visa vars skåpet skall stå?
Morello skrev:Hur gör man om man vill ställa upp och visa vars skåpet skall stå?
bootstrap skrev:Doofus skrev:bootstrap skrev:Tycker det är en trevlig tradition att kalla det för gök, nåt.
Hifi-huset lades ju ner för några år sedan, nu finns endast hifi-klubben och där har jag inte haft så ärenden tyvärr.
Äh sätt upp en lapp där vetja. Känns som att det borde ligga i deras intresse att främja lokala hifi intresset.
Komorok skrev:Morello skrev:Hur gör man om man vill ställa upp och visa vars skåpet skall stå?
Du går med i ÖsterGÖK och utmanar regerande mästaren. Just nu är det IngOehman som är mästare och precis blivit utmanad av Komorok. Bataljen går av stapeln 13/12 kl 14.00 och du är välkommen att delta som observatör och gäst. Har du tur så kan någon i ÖsterGÖK rekommendera dig som medlem och sedan kan du utmana om mästartiteln.
Morello skrev:Komorok skrev:Morello skrev:Hur gör man om man vill ställa upp och visa vars skåpet skall stå?
Du går med i ÖsterGÖK och utmanar regerande mästaren. Just nu är det IngOehman som är mästare och precis blivit utmanad av Komorok. Bataljen går av stapeln 13/12 kl 14.00 och du är välkommen att delta som observatör och gäst. Har du tur så kan någon i ÖsterGÖK rekommendera dig som medlem och sedan kan du utmana om mästartiteln.
Två täbybor i duell alltså.
IngOehman skrev:Kanske något överilat att utgå ifrån att jag kommer att vinna över Komorok...
IngOehman skrev:Kanske något överilat att utgå ifrån att jag kommer att vinna över Komorok...
Komorok skrev:IngOehman skrev:Kanske något överilat att utgå ifrån att jag kommer att vinna över Komorok...
Kanske det. Men oväntade och märkliga saker kan hända i GÖK. Smaken är som baken dessutom.
Morello skrev:Komorok skrev:IngOehman skrev:Kanske något överilat att utgå ifrån att jag kommer att vinna över Komorok...
Kanske det. Men oväntade och märkliga saker kan hända i GÖK. Smaken är som baken dessutom.
Smak? Är det inte en hifi-tävling?
hifikg skrev:Jag vore ingen bra jurymedlem, jag brukar tycka bäst om den anläggning jag lyssnat på senast, om den inte låter väldigt illa. Och antagligen får jag inte tävla heller, att ställa upp med Carlssons bästa i kombination med en alldeles äkta NAD 208 är rena straffsparken, oavsett motstånd, å andra sidan händer det att straffsparkar går låååångt utanför målet, högtalarkonerna är runda.
![]()
![]()
![]()
![]()
Doofus skrev:hifikg skrev:Jag vore ingen bra jurymedlem, jag brukar tycka bäst om den anläggning jag lyssnat på senast, om den inte låter väldigt illa. Och antagligen får jag inte tävla heller, att ställa upp med Carlssons bästa i kombination med en alldeles äkta NAD 208 är rena straffsparken, oavsett motstånd, å andra sidan händer det att straffsparkar går låååångt utanför målet, högtalarkonerna är runda.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är väl en alldeles strålande utgångspunkt, då ska jag lägga ner allt krut på att sticka lite på din bubbla !
Fast det kanske blir självmål...
hifikg skrev:Doofus skrev:hifikg skrev:Jag vore ingen bra jurymedlem, jag brukar tycka bäst om den anläggning jag lyssnat på senast, om den inte låter väldigt illa. Och antagligen får jag inte tävla heller, att ställa upp med Carlssons bästa i kombination med en alldeles äkta NAD 208 är rena straffsparken, oavsett motstånd, å andra sidan händer det att straffsparkar går låååångt utanför målet, högtalarkonerna är runda.
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är väl en alldeles strålande utgångspunkt, då ska jag lägga ner allt krut på att sticka lite på din bubbla !
Fast det kanske blir självmål...Vi får sammanstråla och njuta av varandras musik utan att tävla till att börja med kanske? Det kan ju ta en stund att samla ihop en jury med gyllene öron och så vidare menar jag och hittills har alla mina möten med hifivänner via Faktiskt varit mycket positiva.
PerStromgren skrev:Ja en GÖK måste ju inte var centrerad kring battlande! Eller?
Komorok skrev:PerStromgren skrev:Ja en GÖK måste ju inte var centrerad kring battlande! Eller?
Det är en bra ursäkt för att träffa likasinnade och att få hjälp med problem med återgivningen. Är man smart utmanar man när man precis skall installera sig i ett rum.
Morello skrev:IngOehman skrev:Kanske något överilat att utgå ifrån att jag kommer att vinna över Komorok...
Hoppsan, nä det ser jag inte som sannolikt. Komorks system är ju ohyggligt kompeten - i kraft av Inos top-of-the-line-högtalare jämte världens näst bästa slutsteg. Det bästa är RS2000 serie 2.
Allt skrivet utan några värderingar.
Komorok skrev:IngOehman skrev:Kanske något överilat att utgå ifrån att jag kommer att vinna över Komorok...
Smaken är som baken dessutom.
hifikg skrev:Jag vore ingen bra jurymedlem, jag brukar tycka bäst om den anläggning jag lyssnat på senast, om den inte låter väldigt illa.
hifikg skrev:Och antagligen får jag inte tävla heller, att ställa upp med Carlssons bästa i kombination med en alldeles äkta NAD 208 är rena straffsparken, oavsett motstånd, å andra sidan händer det att straffsparkar går låååångt utanför målet, högtalarkonerna är runda.
![]()
![]()
![]()
![]()
Doofus skrev:För min egen del skulle det vara alldeles lysande att få ingå i sola-gök eller österGÖK, men jag tror många hade sett avståndet som ett problem. Men det kanske det inte är ?
IngOehman skrev:hifikg skrev:Jag vore ingen bra jurymedlem, jag brukar tycka bäst om den anläggning jag lyssnat på senast, om den inte låter väldigt illa.
Varför skulle det göra dig till en dålig jury-medlem?
Det låter rättvist och bra. När du lyssnar på den första kombattanten så tycker du att det är låter sämre än det ljud du är van vid hemmifrån, och när du lyssnar på den andra så tycker du att det låter sämre än det du just hörde, men inte sämre än du tyckte det var då du hörde DET.
PerStromgren skrev:Doofus skrev:För min egen del skulle det vara alldeles lysande att få ingå i sola-gök eller österGÖK, men jag tror många hade sett avståndet som ett problem. Men det kanske det inte är ?
Du är givetvis välkommen i Sola-Gök om så skulle vara!
PerStromgren skrev:Doofus skrev:För min egen del skulle det vara alldeles lysande att få ingå i sola-gök eller österGÖK, men jag tror många hade sett avståndet som ett problem. Men det kanske det inte är ?
Doofus skrev:Det skulle vara en ära ! Vad säger resterande Sola-Gökare ?
PerStromgren skrev:Doofus skrev:Det skulle vara en ära ! Vad säger resterande Sola-Gökare ?
Du har just fått accept av två medlemmar av Sola GÖK Top Managment Team, duger inte det?
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Du har just fått accept av två medlemmar av Sola GÖK Top Managment Team, duger inte det?
Haha
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Du har just fått accept av två medlemmar av Sola GÖK Top Managment Team, duger inte det?
Haha
Skratta lagom, du utsågs som del i teamet redan i maj!
viewtopic.php?p=1658699#p1658699
Doofus skrev:Jag såg inte Andreas meddelande också !
Det gjorde mig mycket glad, vad kul. Hur ter sig nu initieringsriten ?
Ni är ju ett fantastiskt gäng och jag hoppas på många fler trevliga möten!
KarlXII skrev:Man måste kunna hoppa jämfota över sina högtalare?
AndreasArvidsson skrev:KarlXII skrev:Man måste kunna hoppa jämfota över sina högtalare?
Man kan ju alltid lägga dem ned
KarlXII skrev:Man måste kunna hoppa jämfota över sina högtalare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster