Moderator: Redaktörer
Morello skrev:EAD DSP-1000
Fortfarande världsklass
PerStromgren skrev:Inbyggd i min CD-spelare, Marantz CD80 från 1988.![]()

30Hzbone skrev:Kom att tänka på att jag också ibland använder en Philips AEA2500/12
när jag spelar flac-filer från min telifån i sterion.
Måste väl finnas ngn dac-funtion i Philips AEA2500/12 .
PerStromgren skrev:Inbyggd i min CD-spelare, Marantz CD80 från 1988.![]()
PS. plus diverse klämboxar, om jag ska vara noggrann.
RobotKeso skrev:Kan du fortfarande använda cdspelaren som cdspelare?
AndreasArvidsson skrev:RobotKeso skrev:Kan du fortfarande använda cdspelaren som cdspelare?
Vad skulle han ananrs ha den till?
Men ja den spelar skivor så fint så
RobotKeso skrev:Har läst på lite diy forum att folk inte behåller funktionen som cd-spelare och kör enbart på dacen.
Rydberg skrev:Uppgraderade för ett par månader sedan från Benchmark DAC-1 till Bryston BDA-2. Har Benchmarken kvar.
FBK skrev:
Nytt märke för min del = måste läsa lite.
Harryup skrev:Har en Beenchmark DAC-1 som jag borde sälja, en Weiss och för ögonblicket så använder jag i princip alltid Oppo 105D's dac. Dessutom så är det ett måste numera att skicka videosignalen enbart genom Oppon och skicka ljudet till min Denon-reciever då bilden även på vanlig TV är ljusår bättre direkt genom oppon.
/Harryup
woland skrev:Rydberg skrev:Uppgraderade för ett par månader sedan från Benchmark DAC-1 till Bryston BDA-2. Har Benchmarken kvar.
Vad tycker du om den uppgraderingen? Har själv en Benchmark DAC1, och Bryston för- och slutsteg. Funderat lite på en Benchmark DAC2 HGC .
Mvh
Rydberg skrev:woland skrev:Rydberg skrev:Uppgraderade för ett par månader sedan från Benchmark DAC-1 till Bryston BDA-2. Har Benchmarken kvar.
Vad tycker du om den uppgraderingen? Har själv en Benchmark DAC1, och Bryston för- och slutsteg. Funderat lite på en Benchmark DAC2 HGC .
Mvh
Det var ett kliv i rätt rikting, Bryston låter mindre "digital", den har ett varmare och mer flödande ljud. Får återkomma med mer intryck när jag åter kopplat inte Benchmarken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster