Jag får väl tacka Mr Ekan alias Martin för besöket
Problemet med Mr Ekan är att han har 3st 208´or, och verkade inte speciellt intresserad av att sälja någon av dom
Som sagt, hur lät det?
Kan bara säga att jag har en hel del att göra med rumsakustiken, är i början av det projektet, så det kan bara bli bättre.
Vill bara länka in en bild på försteget, medans vi spelade. Kolla läget på volympotten, och den var antagligen inte lägre, snarare högre de sista 2 timmarna
Inte för att en volympot på ett försteg säger så mycket, men ihop med ett NAD 208 så spelar det på ganska bra kan sägas
En reflektion över ljudet då......?
Det finns absolut ingeting som "sticker ut", kom på mig själv att sitta och lyssna på musiken i stället för att utvärdera 208´an Vs Sentec. Det gick 10-15 sekunder, sen försvann jag in i musiken igen. Så oerhört dynamiskt, utan tillstymmelse till hårdhet på den volymen vi spelade, var riktigt kul. Drog på låten Sand med Filter på plattan Title of record. Den börjar lite lungt, sen slog någon till mig rakt i huvudet

4 minuter senare kändes det som om jag åkt cab på autobahn i 300 km/h

Det tog 2 koppar kaffe och 3 cigg innan jag återhämtat mig

Det roliga med anläggningen är att det känns som om den byter skepnad. För efter det, tror jag att Mr Ekan spelade Helene Sjöholm? och det låter så självklart. Vi gick väl igenom det mesta i musikväg. Dvorak, Zappa, Pink Floyd, Anastasia, Helene, Nils Lofgren, Ayreon, Filter, Kuhla Shaker, Infected Mushroom, Dream Theater osv, Mr Ekan du kan fylla på med mer om du känner för det. Är fortfarande lite anfådd..........
För att avsluta, så får jag tacka Mr Ekan, som orkade släpa med sig lite slutsteg, och en musikupplevelse över det vanliga.
/Jonas
Ps. Det är ingen som vill sälja ett 208 till mig?