http://weekend.di.se/nyheter/audiofilens-miljondrom
http://www.kharma.com/enigma-veyron-world/
Moderator: Redaktörer

Nattlorden skrev:Jag är skeptisk på om den är dyrast...
HenrikTornquist skrev:Trams.
PappaBas skrev:Ja bara de är "musikaliska" så
Kraniet skrev:Din för endast 12,8 miljoner! Prisvärt?
Piotr skrev:Det är inte helt gratis med 16 st diamantelement heller.
Conan skrev:Piotr skrev:Det är inte helt gratis med 16 st diamantelement heller.
Är det bara jag som blir sugen på att sätta på Tchaikovsky 1812 på Telarc CD, krana på till max och vänta på smällen?
Svante skrev:Mina högtalare kan man få köpa för 100 miljoner. Ingen kommer att köpa dem heller för det priset.
Perfector skrev:Svante skrev:Mina högtalare kan man få köpa för 100 miljoner. Ingen kommer att köpa dem heller för det priset.
Är dom gjutna i rent guld då?
För det är dom jag pekade på.
Svante skrev:Perfector skrev:Svante skrev:Mina högtalare kan man få köpa för 100 miljoner. Ingen kommer att köpa dem heller för det priset.
Är dom gjutna i rent guld då?
För det är dom jag pekade på.
Nä, mina är inte värda 100 miljoner. Heller. Men man kan få köpa dem för det.
Poängen är väl att många tillverkare har en toppmodell som är prissatt så högt att man kan tro att den är bra, men de räknar inte med att sälja några. Man räknar med att sälja mer av de billigare modellerna på det sättet.
Om det enda demoexet av dyrmodellen sedan säljs så blir det inte till fullpris.
Typ.
Svante skrev:Mina högtalare kan man få köpa för 100 miljoner.
Conan skrev:Svante skrev:Mina högtalare kan man få köpa för 100 miljoner.
Säljer mina för 120 miljoner. Har jag världens dyraste högtalare nu?
petersteindl skrev:Conan skrev:Svante skrev:Mina högtalare kan man få köpa för 100 miljoner.
Ja, om någon köper högtalarna för det priset.
Perfector skrev:petersteindl skrev:Conan skrev:
Ja, om någon köper högtalarna för det priset.
Nej då, då har han som köper dom världens dyraste högtalare ju.
mx skrev:Om de inte är byggda av aktiebrev från Handelsbanken förstås.
Perfector skrev:mx skrev:Om de inte är byggda av aktiebrev från Handelsbanken förstås.
Låter dom bättre då?
mx skrev:Perfector skrev:mx skrev:Om de inte är byggda av aktiebrev från Handelsbanken förstås.
Låter dom bättre då?
Du pratade om hur den skulle värderas. Om den är isolerad med överlåtelsebrev om 1 000 000 aktier i Handelsbanken, så tror jag... så tror jag, att många skiter i hur fan den låter.
Perfector skrev:mx skrev:Perfector skrev:Låter dom bättre då?
Du pratade om hur den skulle värderas. Om den är isolerad med överlåtelsebrev om 1 000 000 aktier i Handelsbanken, så tror jag... så tror jag, att många skiter i hur fan den låter.
Tillhör du dom?
själv vill jag att det ska låta musik, inte pengar.
Perfector skrev:Äh, 12.8 miljoner är fickpengar
Här ska ni få nå't att glo på
http://www.ljudochbild.se/nyheter/varld ... -hogtalare
Bara 40 miljoner

petersteindl skrev:Perfector skrev:Äh, 12.8 miljoner är fickpengar
Här ska ni få nå't att glo på
http://www.ljudochbild.se/nyheter/varld ... -hogtalare
Bara 40 miljoner
Vilket billigt djunk![]()
Organic Harmony Gold skall det vara. the solid 18K gold version will set you back—wait for it!—around $7.4 million.
[ Bild ]
Med vänlig hälsning
Peter
petersteindl skrev:Man kanske skulle låta Fabergé designa högtalarna och bygga ett par, lagom till påsken.Eftersom det inte finns någon tsar längre så får väl Putin tjacka ett par för 120 miljoner USD.
mx skrev:Varför svagt grönt?
petersteindl skrev:Man kanske skulle låta Fabergé designa högtalarna och bygga ett par, lagom till påsken.Eftersom det inte finns någon tsar längre så får väl Putin tjacka ett par för 120 miljoner USD.
Med vänlig hälsning
Peter

Helmut skrev:Vad är det för ljudkälla man ska använda? Knappast cd inte heller något annat plastmedia! Med tanke på standarden på studioutrustningar och deras mikrofoner få man nog satsa på egna orkestrar, artister och band och en specialtillverkad inspelningsutrustning.
PS? Vad kostar elementerna och delningsfiltret om man bygger lådan själv? Under 10 000: kanske?
Emanuelgbg skrev:Coltrane Supreme är ju en budgethögtalare i sammanhanget...
Vilka andra svenska dyrgripar finns det?
Kraniet skrev:om man vänder på frågan. hur mycket pengar behövs för att skapa "världens bästa" ljud?
Min egen upplevelse från olika provlyssningar av hifi är att ju dyrare och mer "exotisk" en högtalare är destå sämre tenderar det att låta. Nästan så en kan avgöra ljudet från broschyren, ju flashigare broschyr och ju mer bedyringar om att ljudet är "helt suveränt" destå mer kan en anta att det inte är så värst bra.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], Mirage och 19 gäster