Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Är det en sådan där förbannad pekskärm på den?
shifts skrev:Morello skrev:Är det en sådan där förbannad pekskärm på den?
Tror inte det, styrs med app från valfri mobilplattform. Skärmen visar en JPG från den mapp där filerna ligger (eller laddar ner från en databas om den saknas).
…och därmed borträknad av dig skulle jag gissa på.
Morello skrev:shifts skrev:Morello skrev:Är det en sådan där förbannad pekskärm på den?
Tror inte det, styrs med app från valfri mobilplattform. Skärmen visar en JPG från den mapp där filerna ligger (eller laddar ner från en databas om den saknas).
Den är alltså beroende av en idiottelefon?
KarlXII skrev:Skönt. Ännu en mindre IR-blaffa på soffbordet. Eller under. Eller i lådan.
Morello skrev:shifts skrev:Morello skrev:Är det en sådan där förbannad pekskärm på den?
Den är alltså beroende av en idiottelefon?
shifts skrev:Kostnaden är $1295 vilket kanske känns styvt med tanke på vad en Rasperry Pi kostar i inköp...
shifts skrev:Morello skrev:Är det en sådan där förbannad pekskärm på den?
Tror inte det, styrs med app från valfri mobilplattform…
UrSv skrev:Nä, det är Schweiz-Hifi.
Morello skrev:UrSv skrev:Nä, det är Schweiz-Hifi.
Nä, det är kanada-hifi.
Stef skrev:Ligger på mitt skrivbord:
Rpi med DAC, WiFi och BT - för några hundralappar![]()
pjocke skrev:Stef skrev:Ligger på mitt skrivbord:
Rpi med DAC, WiFi och BT - för några hundralappar![]()
Är det HifiBerry-DAC:en? Vad kör du för system? Jag är sugen på en Amp+ från HifiBerry att ha på kontoret, men skulle vilja säkerställa att jag faktiskt kommer kunna ställa volymen i hårdvara (alsamixer) via Mopidy innan jag klickar på köp.
Stef skrev:Planen för detta lilla projekt var att bygga ett par frittstående blåtands högtalare av ett par Mupps. Men behovet för dessa försvann mer eller mindre efter en flytt... Fick dock hela Pi delen att fungera. Bara boota och ansluta via BT och så går signalen ut på RCA kontakterna
pjocke skrev:Stef skrev:Planen för detta lilla projekt var att bygga ett par frittstående blåtands högtalare av ett par Mupps. Men behovet för dessa försvann mer eller mindre efter en flytt... Fick dock hela Pi delen att fungera. Bara boota och ansluta via BT och så går signalen ut på RCA kontakterna
Det var lite grann min plan också, fast för Spotify-uppspelning. De webbaserade klienter jag testat känns dock ganska sega, så det blir nog en Chromecast Audio istället. Raspberryn får istället sällskap av en till likadan för lite trådlösa multicast/RTP- och DSP-experiment. Jag gissar att du körde PulseAudio för att strömma ljudet från BT till RCA?
RogerGustavsson skrev:Tänker denna tråd där det sägs att Rasberry Pi inte klarar så många format. Hur är det nu?
viewtopic.php?p=1815089#p1815089