Var och lyssnade på Motown featuring afro-dite.
Under hela tiden funderade jag på varför inte orkestern satt på scen. Kunde bara konstatera att ljudet var otroligt bra. Har aldrig hört så bra och rent ljud. Inga konstiga ekon i lokalen. Började fundera på om varje musiker satt i en varsin box i en annan lokal och ljudtekniken sedan mixade ljudet. Men så var inte fallet. Musiken var faktiskt inspelad.
Någon som vet mer om hur man spelade in ljudet till Motown och varför går det inte att få lika bra ljud på en cd spelare.
Många lägger ner en förmögenhet på sin stereoanläggning men jag kunde bara konstatera att högtalarna i Västerås konserthus med ett tjugotal små högtalarlådor med antagligen bara 8 tums högtalare den här kvällen presterade ett fantastiskt ljud. Har många gånger klagat på att det kan vara dåligt ljud i konserthuset men den kvällen var jag helt lyrisk.
Någon som har någon koll på hur man spelade in ljudet till Afto-dite och varför kan vi inte få lika bra ljud på en vanlig cd.
Misstänker att ljudet till kvällens föreställning låg på en hårddisk som via dator var inkopplad till konsertsalens mixer.
Bor man i Stockholmstrakten kan man se föreställningen på Stockholm Waterfront den 3 mars.