Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Giv oss bilder
RogerGustavsson skrev:Har bilder och kommer som vanligt att delge mina intryck. Tyckte de var en bättre mässa i år än förra året.
RogerGustavsson skrev:Har 500 MB med bilder. Finns det något enkelt sätt att batch-reducera deras storlek från 6000x4000 pixlar till något som 2000x1333?
Kralle skrev:Jag blev rätt imponerad att setupen hos Kenneth Englund Audio.
Lät även bra hos Buchardt där de demade S400 men låg belysning gjorde fotandet till en utmaning.
Tangband skrev:RogerGustavsson skrev:Har bilder och kommer som vanligt att delge mina intryck. Tyckte de var en bättre mässa i år än förra året.
Kul![]()
Vilka högtalare presterade det bästa ljudet tyckte du ?
hifikg skrev:Tack som f-n Roger
Nu känns det som att jag varit på Sweetspot!!
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Tack som f-n Roger
Nu känns det som att jag varit på Sweetspot!!
+1
Simp_the_pimP skrev:Agile var nog bäst enligt mig.
Intressant bekantskap.
Skivmässan var oxå trevlig, köpte lite soft machine mm.
Tangband skrev:De där högtalarna från Audio agile som kunde spela så starkt har väldigt fina element- ser ut som Seas exel serie.
Kanske lyckades de även med placeringen av högtalarna ?
RogerGustavsson skrev:Tangband skrev:De där högtalarna från Audio agile som kunde spela så starkt har väldigt fina element- ser ut som Seas exel serie.
SEAS-element är det i basreflexlådorna, http://www.agile.eu/manuals/datenblatt_step_speaker.pdf
Den förhållandevis tidiga basavrullningen gynnade förmodligen förmågan att spela starkt i fallet Rammstein.
Den elektronik de körde med verkar inte finnas med på deras hemsida, förutom strömrenaren. Antagligen en ny serie. Om jag uppfattade det rätt hade den integrerade förstärkaren någon form av klass D (i brist på korrekt beskrivning).
Tangband skrev:Flacka filter trots metallelement, en enda delning vid 2300 Hz.
MichaelG skrev: ... Särskilt bra tyckte jag att det lät hos ... hos KEF/Rega ....
... Dessutom köpte jag en hel hög CD-skivor från STS-digital. Mycket helt underbar musik ...
Tangband skrev:RogerGustavsson skrev:Tangband skrev:De där högtalarna från Audio agile som kunde spela så starkt har väldigt fina element- ser ut som Seas exel serie.
SEAS-element är det i basreflexlådorna, http://www.agile.eu/manuals/datenblatt_step_speaker.pdf
Den förhållandevis tidiga basavrullningen gynnade förmodligen förmågan att spela starkt i fallet Rammstein.
Den elektronik de körde med verkar inte finnas med på deras hemsida, förutom strömrenaren. Antagligen en ny serie. Om jag uppfattade det rätt hade den integrerade förstärkaren någon form av klass D (i brist på korrekt beskrivning).
Flacka filter trots metallelement, en enda delning vid 2300 Hz.
MichaelG skrev: Jag blev också betänksam över att några representanter inte alls förstod vad jag menade när jag pratade om problemet med dynamikkomprimering vid remastring. Ett par av dem blandade dessutom ihop bitkomprimering och dynamikkomprimering. Jag är väl förmodligen miljöskadad av att hänga för mycket på Faktiskt, men jag trodde nog att personer i branschen skulle vara mer kunniga om detta.
Morello skrev:Ola68 har röda byxor - allt i sin ordning.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 24 gäster