Sony WH-H900N recension

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Tangband
Semesterfirare

Sony WH-H900N recension

Inläggav Tangband » 2019-12-27 23:07

Det dök upp en julklapp i form av ett par noise cancellation hörlurar, Sony WH-H900N . :)
Det blir en liten subjektiv recension av dessa.

Hörlurarna låter bra och upplevs balanserade i hela registret.
Basen går djupt, och är heller inte överdrivet stark som ofta är fallet.
Det finns 4 optioner då man lyssnar:

1. Från signalkällan via medföljande kabel- med aktiv förstärkning som sitter i lurkapslarna.
2. Med trådlös överföring från signalkällan , typ bluetooth .
3. Från signalkällan via medföljande kabel - med passiva hörlurar, utan de inbyggda förstärkarna i kapslarna.
4. Noise cancellation kan slås på, eller stängas av.

Ljudmässigt är signalkabel in i lurarna från signalkällan med aktiv förstärkning i lurarna det bästa alternativet. Passiv drivning med de inbyggda förstärkarna i kapslarna avstängda, med kabel från min iPad eller iPhone låter sämre. Det är helt klart så att Sony har nån slags inbyggd eq i förstärkeriet i kapslarna , som korrigerar för ojämnheter i frekvensområdet. Lite oväntat kanske , men det är så.
Trådlös överföring låter lite sämre än trådat, det märks framförallt i det övre registret. Men återgivningen kan ändå betraktas som bra. Och det är väldigt bekvämt att slippa sladden.
Brusreduceringen försämrar ljudet en liten smula men förvånansvärt lite . Många gånger låter brusreduceringen påslagen betydligt bättre än utan, om omgivningens ljud låter störande och når in i lurarna. Basen upplevs höjas någon dB med brusreduceringen påslagen.

Just brusreduceringen är rätt medioker i sin effektivitet med dessa lurar- speciellt jämfört med den dyrare syskonmodellen , Sony WH 1000xm2.
Skillnaden är större än 10 dB .

Fördelen med WH-H900N är att den faktiskt låter en smula bättre än storebrodern, vilket beror på att WH-1000xm2 har en bas som är lite för kraftig för att uppfattas som helt neutral. Frekvensåtergivningen är även något jämnare i mellanregistret i 900 modellen.

Laddtiden för full laddning tar en liten stund, sedan kan man spela förvånansvärt länge innan laddning behövs :)
Lurarna sitter ganska skönt på huvudet, WH 1000xm2 är dock snäppet skönare.

Här en mycket ingående test av Sony WH-H900N med många mätningar : https://www.rtings.com/headphones/revie ... 2-wireless

Samma sida har även testat WH-1000xm2 : https://www.rtings.com/headphones/revie ... 2-wireless
Senast redigerad av Tangband 2019-12-28 00:26, redigerad totalt 4 gånger.

Tangband
Semesterfirare

Re: Sony WH-H900N recension

Inläggav Tangband » 2019-12-27 23:28

Vid jämförelse med mina HYBRIDDIST högtalare uppvisar Sony WH-900N rätt lik subjektivt upplevd frekvensbalans, förutom att ljudet i vanlig hörlursanda upplevs uppstå mitt inne i huvudet.
HYBRIDDIST låter även en smula renare i diskantregistret. Basen är rätt likvärdig, men Sony lurarna kan spela betydligt starkare :)

Användarvisningsbild
Ted_B

Inläggav Ted_B » 2019-12-28 01:32

Är Sony WH-900N av samma storlek som WH-1000 XMx-lurarna?
Jag velar lite mellan ett par Sony-lurar och RHA T20 Wireless, som jag tycker är väldigt neutrala men spelar riktigt fullregister utan överdriven bas.
The World's Mine Oyster

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-28 09:59

Jag gick in på hifiklubben hemsida och såg att de säljer den sämre versionen av 900 modellen, WH-XB900N . Den har alldeles för mycket bas. Test finns här: https://www.rtings.com/headphones/revie ... n-wireless
Men du kan ju testa komforten eftersom kapslarna verkar vara rätt lika som WH-H900N.

1000-modellen har lite större kåpor och är skönare. Jag har två släktingar som äger WH-H900N och WH 1000xm2 så jag har kunnat testa lite redan innan jul :)
Senast redigerad av Tangband 2019-12-28 10:04, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2019-12-28 10:04

Ted_B skrev:Är Sony WH-900N av samma storlek som WH-1000 XMx-lurarna?
Jag velar lite mellan ett par Sony-lurar och RHA T20 Wireless, som jag tycker är väldigt neutrala men spelar riktigt fullregister utan överdriven bas.

Kolla i så fall även in Bose NC700. Lät i varje fall betydligt bättre än Sony WH-1000 XM3, via bluetooth, med musik från iPhone... (gjorde en snabb jämförelse då jag väntade på flyg häromdagen). Har aldrig tidigare gillat Bose, men dessa är inte alls illa, funkar bra t.o.m. via Bluetooth och funkar väldigt bra för att dämpa bakgrundsljud (utan att jag gjort någon jämförelse avs. just det).
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tidigare - Rocred Records

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-28 10:07

hcl skrev:

Kolla i så fall även in Bose NC700. Lät i varje fall betydligt bättre än Sony WH-1000 XM3, via bluetooth, med musik från iPhone... (gjorde en snabb jämförelse då jag väntade på flyg häromdagen). Har aldrig tidigare gillat Bose, men dessa är inte alls illa, funkar bra t.o.m. via Bluetooth och funkar väldigt bra för att dämpa bakgrundsljud (utan att jag gjort någon jämförelse avs. just det).

Test finns här : https://www.rtings.com/headphones/revie ... s-wireless
Slutord:
”The Bose Noise Cancelling Headphones 700 are decent noise cancelling headphones for most uses that set themselves apart thanks to their impressive integrated microphone, good isolation performance, and stylish, futuristic design. Unfortunately, they don’t sound quite as balanced as other high-end competing models we’ve reviewed and lack NFC compatibility. ”

Lite sämre ljud i testen, än både Sony WH-N900N och WH1000xm2.

Personligen har jag lyssnat snabbt på Bose- modellen och tyckte då att den lät bra.

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-28 10:45

Denna Bose fick samma ljudbetyg som Sony WH-N900N

https://www.rtings.com/headphones/revie ... eless-2018

”The Bose QuietComfort 35 II are a minor update to the Bose QuietComfort 35 with a better control scheme. You now have a bit more control over the noise cancellation even without the app and you get Google Assistant built-in. They're the best wireless headphones we've tested and one of the best noise-canceling headphones with a comfortable, easy-to-use design and a very good sound. However, they do not look as high-end compared to other headphones in their price range and their sound can't be customized like some of the competing models. They also tend to be a bit leaky at higher volumes. ”
Senast redigerad av Tangband 2019-12-28 10:56, redigerad totalt 1 gång.

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-28 10:55

Dessa är de ljudmässigt bästa lurarna som testats av sidan : https://www.rtings.com/headphones/revie ... r/hd-800-s

”Great for neutral listening. The HD 800s have one of the best audio reproduction that we've measured so far. They have a well-balanced mid-range that isn't too forward sounding with instruments and vocals. They also have a good amount of bass to cater well to most genres of music although they will feel somewhat lacking in low-end thump and rumble when compared to the Hifiman Ananda or Sundara. They can sound a bit sharp with already bright tracks, but overall their spacious accurate stereo image reproduction makes them one of the best options for neutral listeners. ”

——————————
Något som jag tycker är intressant är att kolla in distorsions-graferna. De bästa lurarna har omkring, eller under 0,1% dist över hela registret vid 100 dB , vilket är bättre än de flesta högtalare kan prestera.
Senast redigerad av Tangband 2019-12-28 11:09, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2019-12-28 11:07

Har haft WH-H900N i över ett år, klart nöjd med dom. Bäst trådlöst ljud får man med en Android telefon med Android 8.0 eller senare eftersom man då kan använda LDAC som överföringsteknik över Bluetooth. LDAC har flera gånger högre bandbredd än APT-X. Min telefon har stöd för DTS:X vilket jag oftast har påslaget för det passar sjukt bra med ett par slutna lurar som man rör sig ute med, DTS:X ger en mycket bättre illusion av en stor stereobild. Kan rekommendera dessa, särskilt eftersom dom gått ner i pris och ligger runt 1500Kr numera.
Lenco L78R/Denon DL-103R/Technics SH-305MC - Sony CDP-XB930/ST-S505ES - Yamaha RX-A2050 Aventage/NS-300

Lennart

Inläggav Lennart » 2019-12-28 14:03

Bra tips, beställde ett par blå nu från power.se för 1320.- inkl. frakt och jag har en dedikerad Pixel 2 som musik- och fotomobil:) Får kolla om den stödjer DTS:X? Har idag FLAC-filer som överförs med BT-codec LDAC. Här ligger Iphone efter även om jag har sådana som dagliga mobiler...
/Lennart

Tell

Inläggav Tell » 2019-12-28 14:13

Har WH-H900N den där medföljande appen som dom dyrare modellerna har för att kontrollera ljudet med eq osv? Iofs en rätt begränsad eq på fem band med 400hz som lägsta band, mycket märkligt..

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-28 17:25

Gick på långpromenad nyss. Körde denna skiva med trådlös överföring och brusreduceringen påslagen, från min iPhone 6+.
Mycket lätt att ta till sig musiken, utan att lyssna speciellt till fel i ljudet. Det låter klart bra. Kul :) .
Då jag kom hem, spelade jag första låten igen med trådad förbindelse med de inbyggda förstärkarna påslagna i kapslarna, och ljudet lyfter rätt mycket från trådlöst, basen blir mer exakt och det blir mer kraft i musiken- allt blir bättre.
Denna skiva finns även på Spotify, samt troligen på TIDAL. Rekommenderas :)

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2019-12-28 17:39

Tangband skrev:
hcl skrev:

Test finns här : https://www.rtings.com/headphones/revie ... s-wireless
Slutord:
”The Bose Noise Cancelling Headphones 700 are decent noise cancelling headphones for most uses that set themselves apart thanks to their impressive integrated microphone, good isolation performance, and stylish, futuristic design. Unfortunately, they don’t sound quite as balanced as other high-end competing models we’ve reviewed and lack NFC compatibility. ”

Lite sämre ljud i testen, än både Sony WH-N900N och WH1000xm2.

Personligen har jag lyssnat snabbt på Bose- modellen och tyckte då att den lät bra.

Jag läste att XM3 fick jättebra betyg också, men den jag testade var detaljerad, men allt i en enda röra. De du nämner ovan har jag inteprovat. Som med all annan hifi är det nära nog random om en lur låter vettigt eller ej. I det perspektivet är studio-grejer befriande på så sätt att de håller en betydligt högre och mer konsistent kvalitet. De är förvisso olika bra, men det mesta låter förhållandevis bra.

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-28 17:55

Hcl - WH-N900N låter bäst med trådad förbindelse om man har applegrejor. Den låter lite mer ofokuserad och rörigare med trådlös förbindelse med iPhone eller iPad. Basen flyter ut en smula och pitchen blir inte lika exakt. Vanlig bluetooth blir aldrig riktigt bra. Jag antar att ljudet från den trådlösa överföringen kan förbättras markant med Androidtelefoner med aptX samt Sonys LDAC överföring som xeizo redan varit inne på.

Man bör ju som du menar alltid lyssna själv på grejor för att se om man gillar ljudet.
Det finns säkert bättre lurar än Sony WH-N900N , men jag har inte lyssnat till alla fabrikat som finns och detta är en subjektiv test från min sida.

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2019-12-29 00:19

Tangband skrev:Hcl - WH-N900N låter bäst med trådad förbindelse om man har applegrejor. Den låter lite mer ofokuserad och rörigare med trådlös förbindelse med iPhone eller iPad. Basen flyter ut en smula och pitchen blir inte lika exakt. Vanlig bluetooth blir aldrig riktigt bra. Jag antar att ljudet från den trådlösa överföringen kan förbättras markant med Androidtelefoner med aptX samt Sonys LDAC överföring som xeizo redan varit inne på.

Man bör ju som du menar alltid lyssna själv på grejor för att se om man gillar ljudet.
Det finns säkert bättre lurar än Sony WH-N900N , men jag har inte lyssnat till alla fabrikat som finns och detta är en subjektiv test från min sida.

Absolut! Även NC700 låter bättre trådar med Apples lilla dongle-DAC än den Bluetooth-standard som iPhone 7 har.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2019-12-29 01:24

hcl skrev:Som med all annan hifi är det nära nog random om en lur låter vettigt eller ej. I det perspektivet är studio-grejer befriande på så sätt att de håller en betydligt högre och mer konsistent kvalitet. De är förvisso olika bra, men det mesta låter förhållandevis bra.

Det är riktigt svårt att hitta hörlurar utan en massa trams som förhöjd bas eller förhöjt i diskant, ofta är det både och för att många tillvekare har fått för sig att den ljudkurvan passar så bra till den dominerande musiken EDM.

Jag vill ha ett balanserat ljud i bas/mellan/diskant men det är som ett lotteri med alldeles för många nitlotter bland hörlurar, men jag har genom åren hittat några med relativt bra med mellanregister som Sennheiser HD25, Mr Speakers Mad Dog, DUNU dn-1000 (in-ear) och ett par små in-ear lurar från Sennheiser som jag glömt namnet på.

Kanske dessa Sony WH-H900N kan vara något? Jag har dock aldrig någonsin hört ett par lurar av det märket ha ett balanserat ljud över alla register, bumlig imponator-bas brukar vara Sonys recept. :)

hcl, har du något bra tips på slutna over-ear studiohörlurar du testat som är någorlunda pålitliga vid musikproduktion och har ett välbalanserat ljud?

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2019-12-29 01:32

Vill man ha ett neutralt prisvärt hemmaljud så är AKG K612 Pro och K712 Pro två bra val för runt 1000 respektive runt 2000Kr, låter rätt så mycket som HiFI-högtalare på alla sätt. Båda har samma nackdel, att vanliga hörlursuttag inte duger utan man bör investera i en någorlunda kraftfull hörlursförstärkare. Mycket sköna att ha på sig länge, men läcker enormt mycket ljud så inte särskilt diskreta.

Sony luren i tråden har förvånansvärt nog rätt mycket av samma klangideal, ingen bummelbas lur alls utan väldigt mycket HiFi. AKG lurarna är dock rätt mycket mer högupplösta(om man driver dom med en bra förstärkare)

Vad gäller slutna lurar med samma klangideal blir det svårare, AKGs nya K275(slutna) kanske är värda att lyssna på fått bra kritik på headfi.
Lenco L78R/Denon DL-103R/Technics SH-305MC - Sony CDP-XB930/ST-S505ES - Yamaha RX-A2050 Aventage/NS-300

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-29 09:08

xeizo skrev:Vill man ha ett neutralt prisvärt hemmaljud så är AKG K612 Pro och K712 Pro två bra val för runt 1000 respektive runt 2000Kr, låter rätt så mycket som HiFI-högtalare på alla sätt. Båda har samma nackdel, att vanliga hörlursuttag inte duger utan man bör investera i en någorlunda kraftfull hörlursförstärkare. Mycket sköna att ha på sig länge, men läcker enormt mycket ljud så inte särskilt diskreta.

Sony luren i tråden har förvånansvärt nog rätt mycket av samma klangideal, ingen bummelbas lur alls utan väldigt mycket HiFi. AKG lurarna är dock rätt mycket mer högupplösta(om man driver dom med en bra förstärkare)

Vad gäller slutna lurar med samma klangideal blir det svårare, AKGs nya K275(slutna) kanske är värda att lyssna på fått bra kritik på headfi.

AKG K712 Pro som du nämner har också testats :) .
Den fick väldigt bra ljudbetyg, bättre än Sony WH-H900N. Men saknar det trådlösa och brusreduceringen.
https://www.rtings.com/headphones/reviews/akg/k712-pro

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2019-12-29 11:07

goat76 skrev:hcl, har du något bra tips på slutna over-ear studiohörlurar du testat som är någorlunda pålitliga vid musikproduktion och har ett välbalanserat ljud?

Jag har inget säkert kort, men Beyerdynamic - DT 1990 verkar vara ett par med goda egenskaper (lyssnat på men inte provat ordentligt för musikproduktion). Annars är nog AKG 550 de av mina som jag tycker funkar bäst. De har lite för mycket egen karaktär för att fungera klockrent.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2019-12-29 11:37

Vad är för skillnad mellan WH-H900N och WH-N900N?
Mundus Vult Decipi

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-29 11:46

Rätt beteckning är WH-H900N , jag har skrivit N900N några gånger vilket är fel 8)

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2019-12-29 11:48

Tangband skrev:Rätt beteckning är WH-H900N , jag har skrivit N900N några gånger vilket är fel 8)

Aha. :)
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2019-12-29 13:05

hcl skrev:
goat76 skrev:hcl, har du något bra tips på slutna over-ear studiohörlurar du testat som är någorlunda pålitliga vid musikproduktion och har ett välbalanserat ljud?

Jag har inget säkert kort, men Beyerdynamic - DT 1990 verkar vara ett par med goda egenskaper (lyssnat på men inte provat ordentligt för musikproduktion). Annars är nog AKG 550 de av mina som jag tycker funkar bäst. De har lite för mycket egen karaktär för att fungera klockrent.

DT1990 är väl öppna? Det är DT1770 som är slutna såvitt jag vet. Som sagt, dom nya K275 verkar intressanta om man vill ha slutna. Även dom nya K553 mkII som ersätter K550 verkar mycket intressanta.

Sony MDR1AM2 är ett säkert kort, har fått bra kritik men läcker lite ljud pga en basport i höljet. Verkar reas tillfälligt på Dustin för 1295Kr. Kostar 3000Kr i USA.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2019-12-29 15:58

xeizo skrev:Vill man ha ett neutralt prisvärt hemmaljud så är AKG K612 Pro och K712 Pro två bra val för runt 1000 respektive runt 2000Kr, låter rätt så mycket som HiFI-högtalare på alla sätt. Båda har samma nackdel, att vanliga hörlursuttag inte duger utan man bör investera i en någorlunda kraftfull hörlursförstärkare. Mycket sköna att ha på sig länge, men läcker enormt mycket ljud så inte särskilt diskreta.

Tack för tipsen på hörlurar som du anser ha neutral karaktär, det är riktigt svårt att hitta sådana nu för tiden.

Jag har en väldigt kraftfull hörlursförstärkare för hemmabruk, en Violectric HPA V200.
Den fixar att driva allt i hörlursväg, ett riktigt monster så man får passa sig och sänka volymen rejält när man skiftar till en mer lättdriven lur. :)

För portabelt bruk har jag en VentureCraft SounDroid Thypoon. (Ha ha, namnet på den!)
Den orkar att driva mina mest svårdrivna hörlurar MrSpeakers Mad Dog och har ett aningen bättre ljud än iPhone X med dens dongle/DAC.
SounDroid kopplas på samma sätt till lightning-porten som Apple's egna dongle, så på de tidigare iPhone-telefonerna som fortfarande hade vanligt hörlursuttag så gick man tack vare lightning-porten inte igenom telefonens egna inbyggda DAC eller förstärkare vilket gav en ren opåverkad signal till den externa förstärkaren/DACen i hörlursförstärkaren.

Jag tycker det är ett riktigt gissel med dessa EU-normer som gör att dagens telefoner är strypta i deras ljudnivå-kapacitet, egentligen är jag ganska nöjd med ljudkvaliten som iPhone redan har men när den inte ens på egen hand mäktar med att i alla lägen driva Sennheiser HD25 till önskad nivå så är det ett stort problem, för det är ganska trassligt med en extern hörlursförstärkare.

Användarvisningsbild
Grahnbarr

Inläggav Grahnbarr » 2019-12-29 17:50

Någon som provat dom med glasögon?
HTPC - Yamaha RX-V667 - Larsen L6

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-29 18:08

Grahnbarr skrev:Någon som provat dom med glasögon?

Jag har glasögon, inga större problem vid lång lyssning. Men visst, Sony WH-H900N sitter behagligare utan glasögon

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2019-12-29 19:25

Glasögon och slutna lurar upplever jag som hopplöst.

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2019-12-30 08:10

hcl skrev:

Glasögon och slutna lurar upplever jag som hopplöst.

Med Sony WH-H900N upplever jag inte att basen läcker och blir svagare pga glasögonskalmarna, däremot så blir det lite mer obekvämt, jämfört med utan glasögon.

Användarvisningsbild
xeizo

Inläggav xeizo » 2019-12-30 20:48

Har också glasögon, inga problem med WH-H900N, som sagt riktigt nöjd med luren. SÅ nöjd så jag även beställde den "trådade" versionen som verkar byggd på i stort samma hörlurs element MDR-1AM2 på Dustin rean. WH-H900N verkar vara tunad för att dess inbyggda DSP skall användas, skall bli intressant att höra hur det beter sig när det är tunat för att drivas med "normal" förstärkning. Tror inte den har en chans att slå vare sig mina HD600 eller mina K612 Pro för finlyssning, men å andra sidan är den mycket portabel och har potential att vara lite mer finlyssning än Bluetooth. Annars är BT lurar suveräna på Tuben, eller i bilen, eller om man gör något samtidigt eftersom man slipper kabeln.

Användarvisningsbild
Grahnbarr

Inläggav Grahnbarr » 2020-01-09 19:47

Köpte ett par på tradera och fick hem dom idag. Bara provat en kort stund men sitter bra på huvudet med glasögon och ljudet får helt klart godkänt.
HTPC - Yamaha RX-V667 - Larsen L6

Tangband
Semesterfirare

Inläggav Tangband » 2020-01-10 10:27

Grahnbarr skrev:Köpte ett par på tradera och fick hem dom idag. Bara provat en kort stund men sitter bra på huvudet med glasögon och ljudet får helt klart godkänt.

Kul att höra. Jo, de fungerar väldigt bra som portabla lurar. För hemmalyssning rekommenderar jag kabel till en bra lurförstärkare, med förstärkarna i sonylurarna påslagna. Skillnaden till det bättre är hörbar jämfört med vanlig trådlös bluetooth.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2020-01-12 09:41

För min del blev det ett par Bose NC 700 efter lite provlyssning och som jag kom över för 2750:- här på en outlet här i Miami. :)

Normalt sett har jag en lite förutfattad mening om fabrikatet Bose men dessa hörlurar är riktigt bra, och vilken otrolig fördel det är med noise canceling, bara genom att stänga ute omvärden så här pass bra gör ju så extremt mycket.

Om man ska ge sig på en liten kort beskrivning så är det ett välbalanserat ljud utan den där nutida typiska glädjekurvan med överdriven bumlig bas, skrikig topp och tillbakadraget mellanregister som är så vanligt med många av dagens hörlurar. Här känns det som sagt mer välbalanserat med ett härligt mellanregister som får den plats den ska ha och tack vare noise canceling-funktionen målas allt upp med skön tydlighet med tydliga detaljer utan att bli överanalytiskt.
Hörlurarna målar även upp en helt okej och en hyfsat övertygande soundstage och i jämnförelse med ett par andra hörlurar jag gillar vad gäller ljudsignatur, Sennheiser HD25 så lyckas dessa klart bättre på den punkten, med bibehållen ljudsignatur. Riktigt okonstlat ljud helt enkelt.

Från och med nu ska jag fan i mig bli bättre på att inte ha en massa förutfattade meningar om något fabrikat, alka kan lyckas eller bli bättre.
Förlåt för avstickaren då tråden handlar om Sony WH-H900N, men jag tror rätt få här på Faktiskt har en förkärlek till något av företagen Sony eller Bose så ta en lyssning på ett par NC 700 om ni är intresserade av en bra produkt. :)

P.S. Om man ska säga något negativt men som jag personligen inte störs av så hörs brusgolvet främst på äldre inspelningar ganska tydligt i dessa lurar, möjligen är det på grund av avsaknaden av det beslöjande och störande inläckande ljud från omgivningen tack vare noise cancelling-funktionen?

Lyssnar såklart med överlägsen ljudlig ”elektronik” i form av iPhone över skräp som Samsung och liknande, på tal om förutfattad meningar... möjligen? :D

Återgå till Generellt om hifi