Gömma, tex :
viewtopic.php?f=3&t=71680
Har ni andra tips ang att gömma undan? Kablar , tex högtalarkablar , dragna bakom några lister. Sen ...?
Moderator: Redaktörer
ChristianAndersson skrev:Visible is BAD-panel?
Belker skrev:Synlig hifi är löjligt och fult.
Bill50x skrev:Belker skrev:Synlig hifi är löjligt och fult.
Så kan man förstås tänka. Men vad får synas? Böcker, konst, blommor, gardiner?
Vad vi accepterar är i högsta grad individuellt. För min del tycker jag att det som skapar glädje i livet också får synas.
/ B
Zappa skrev:Flera av mina apparater är gömda i TV-bänken. Absorbenterna bakom högtalarna täcks av gardiner. Även kvartvågsabsorbenterna bakom lyssningsplatsen är gömda av gardiner, de största rören är dock placerade under soffan. En dörr som jag inte använder blev en absorbent som är överdragen av linnetyg. Ursäkta bristfällig bildkvalitet.
Baffel skrev:Det där ser ju riktigt snyggt ut![]()
Tycke och smak . Hifi som konst .Helt upp till var och en och göra som man vill såklart.
Eller en och en . I många fall brukar ju en flickvän/fru tydligen ha något att säga om saken .
NADifierad skrev:Belker skrev:Synlig hifi är löjligt och fult.
Nej!
Synlig hifi är vackert.
Men vill man gömma anläggningen, så är det ok med mig. Bara man inte gömmer min...
Bill50x skrev:Belker skrev:Synlig hifi är löjligt och fult.
Vad vi accepterar är i högsta grad individuellt. För min del tycker jag att det som skapar glädje i livet också får synas.
/ B
Belker skrev:NADifierad skrev:Belker skrev:Synlig hifi är löjligt och fult.
Nej!
Synlig hifi är vackert.
Men vill man gömma anläggningen, så är det ok med mig. Bara man inte gömmer min...Bill50x skrev:Belker skrev:Synlig hifi är löjligt och fult.
Har verkligen inga drömmar om att gömma någons hifi. Blev ni så provocerade av min personliga åsikt? För att nyansera, visst, jag kan uppskatta en intressant/vacker/historiskt intressant pjäs i sin rätta miljö. Men ett gängstavsaltare med dyra grejer impar inte på mig.
Belker skrev:*gömmer mig själv i ljudgrottan* -Det blir nog bäst och snyggast.
Zappa skrev:Flera av mina apparater är gömda i TV-bänken. Absorbenterna bakom högtalarna täcks av gardiner. Även kvartvågsabsorbenterna bakom lyssningsplatsen är gömda av gardiner, de största rören är dock placerade under soffan. En dörr som jag inte använder blev en absorbent som är överdragen av linnetyg. Ursäkta bristfällig bildkvalitet.
PerStromgren skrev:Gömma anläggning? De här högtalarna gömmer man inte så enkelt! Resten av anläggningen är rätt diskret; syns till vänster i bild.
[ Bild ]
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Gömma anläggning? De här högtalarna gömmer man inte så enkelt! Resten av anläggningen är rätt diskret; syns till vänster i bild.
[ Bild ]
Snyggt och hemtrevligt. Har aldrig förstått varför man ska gömma de saker som skapar trevnad. Hur många högtalare har inte förstörd fanér beroende på blomkrukor med liten duk som stått ovanpå? Quad och Dalhquist är exempel på bra konstruktioner för att undvika detta
Men jag har fått en Marantz receiver förstörd eftersom en kollega envisades att ställa en blomma ovanpå och spillde en massa vatten vid vattning...
/ B
thiel skrev:Zappa skrev:Flera av mina apparater är gömda i TV-bänken. Absorbenterna bakom högtalarna täcks av gardiner. Även kvartvågsabsorbenterna bakom lyssningsplatsen är gömda av gardiner, de största rören är dock placerade under soffan. En dörr som jag inte använder blev en absorbent som är överdragen av linnetyg. Ursäkta bristfällig bildkvalitet.
Ser riktigt trevligt ut
Ronnie skrev:Elektronik ovanpå och i garderober i hallen. Högtalare tyvärr synliga.
PerStromgren skrev:Gömma anläggning? De här högtalarna gömmer man inte så enkelt! Resten av anläggningen är rätt diskret; syns till vänster i bild.
[ Bild ]
sprudel skrev:Försteget är vackert!![]()
music4ever skrev:Det enda som är framme och syns är högtalarna och skivspelaren. Resten är i ett inbyggt skåp.
music4ever skrev:Det enda som är framme och syns är högtalarna och skivspelaren. Resten är i ett inbyggt skåp.
PerStromgren skrev:music4ever skrev:Det enda som är framme och syns är högtalarna och skivspelaren. Resten är i ett inbyggt skåp.
Det där något jag ofta önskat mig! Att kunna sitta vid ett bord tillsammans med kompisar och spela skivor för varann, utan att någon behöver gå iväg från lyssningssoffan. Mycket snyggt!
Någon kommer att kommentera "Men det kan man ju, med datorn i knät!". Jo, jag vet, men det fysiska i LP-skivor (eller för all del CD) ger ett intressantare utbyte av musik, kompisar emellan.
Baffel skrev:Om du gömt subben i källaren hur kan du höra den i ditt lyssningsrum? Dundrar det på så genom golvet?
Snyggt för övrigt.
Baffel skrev:Nu börjar det likna något! Såga hål i golvet. Hatten av
Strmbrg skrev:Strömgren: Vad är formen på din lyssningstriangel?
Kronkan skrev:Nu har du ju snarare lyft fram vinylen och skivspelaren seda gömt undan resten. Då blir ju skivspelaren och vinylskivorna mera accentuerade. Du berättar ju något om dig själv.
PerStromgren skrev:Det där något jag ofta önskat mig! Att kunna sitta vid ett bord tillsammans med kompisar och spela skivor för varann, utan att någon behöver gå iväg från lyssningssoffan. Mycket snyggt!
Någon kommer att kommentera "Men det kan man ju, med datorn i knät!". Jo, jag vet, men det fysiska i LP-skivor (eller för all del CD) ger ett intressantare utbyte av musik, kompisar emellan.
PerStromgren skrev:music4ever skrev:Det enda som är framme och syns är högtalarna och skivspelaren. Resten är i ett inbyggt skåp.
Det där något jag ofta önskat mig! Att kunna sitta vid ett bord tillsammans med kompisar och spela skivor för varann, utan att någon behöver gå iväg från lyssningssoffan. Mycket snyggt!
Dartman skrev:Har setts förut. Som ni ser gömmer jag inte undan grejorna, mer än sladdarna som är dragna i golvlisterna. Jag gillar inte att ha apparaterna mellan högtalarna, de får vara vid sidan om. Grejorna är i vardagsrummet - och ja, jag är gift.![]()
//Jonas
Zzombie skrev:Vad är problemet? Att det är frun som har byxorna?
Knuttebaloa skrev:Dartman skrev:Har setts förut. Som ni ser gömmer jag inte undan grejorna, mer än sladdarna som är dragna i golvlisterna. Jag gillar inte att ha apparaterna mellan högtalarna, de får vara vid sidan om. Grejorna är i vardagsrummet - och ja, jag är gift.![]()
//Jonas
Där hade man velat slå sig ner en stund. Var ligger ofon OM 30..?
hifikg skrev:Nice room! Gissar att ni har hyfsat gott om rum.
Dartman skrev:Har setts förut. Som ni ser gömmer jag inte undan grejorna, mer än sladdarna som är dragna i golvlisterna. Jag gillar inte att ha apparaterna mellan högtalarna, de får vara vid sidan om. Grejorna är i vardagsrummet - och ja, jag är gift.![]()
//Jonas
Morello skrev:Finns det bara en sittplats?
Baffel skrev:Dartman skrev:Har setts förut. Som ni ser gömmer jag inte undan grejorna, mer än sladdarna som är dragna i golvlisterna. Jag gillar inte att ha apparaterna mellan högtalarna, de får vara vid sidan om. Grejorna är i vardagsrummet - och ja, jag är gift.![]()
//Jonas
Fasen vad snyggt och stilfullt. Tummen upp. Och alla dessa skivor. SÅ ska ett lyssningsrum se ut.
Morello skrev:Finns det bara en sittplats?
sprudel skrev:Morello skrev:Finns det bara en sittplats?
Huvudsakligen en ensamsport, ibland görs undantag.
//Jonas
Dartman skrev:Morello skrev:Finns det bara en sittplats?
Närå, rummet är större. Om fler vill finlyssna samtidigt flyttar vi några fåtöljer.
//Jonas
NADifierad skrev:Helsike vilken stor kub på nedersta hyllan.
Den kan inte ha varit där när jag hälsade på sist?
Eller var jag kanske överförfriskad, och missade den...![]()
.
Knuttebaloa skrev:InfraX-18?![]()
Precis så där ser det ut här hemma hos oss. I taket alltså.
Kralle skrev:Vad är det för snygga högtalare?
andyman_se skrev:Byggde mig en bänk. Luckorna i mitten innehåller elektroniken och luckorna till höger och vänster är blindluckor på baslådorna som spelar nedåt.
hcl skrev:andyman_se skrev:Byggde mig en bänk. Luckorna i mitten innehåller elektroniken och luckorna till höger och vänster är blindluckor på baslådorna som spelar nedåt.
Coolt!
Dartman skrev:Snyggt Andyman!
Vi har samma basar noterar jag. Vad har du för volym i dina lådor?
//Jonas
juanth skrev:Andyman, är det 600mm moduler? (Längden)
Snyggt bygge.
Jag letar inspiration till eget bygge för att gömma basar..