Sybarite Audio

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
genstruktur

Sybarite Audio

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 13:16

Läste i någon tråd, jag glömt vilken det var, att nytt slusteg snart var på gång från Sybarite Audio. Någon som har mer information?
Att leva ett liv, inte vinna ett krig

Användarvisningsbild
goat76

Re: Sybarite Audio

Inläggav goat76 » 2021-03-08 13:21

Var är alla mätningarna för de olika stegen, hallå?!!! :D

Kanske kan någon/ägaren av företaget skicka en apparat till Vinylcalle?

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 14:40

Mätningar är så klart välkommet det med :)

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2021-03-08 14:48

genstruktur skrev:Läste i någon tråd, jag glömt vilken det var, att nytt slusteg snart var på gång från Sybarite Audio. Någon som har mer information?

Ingen smiley så jag utgår ifrån att du inte skojar med din fråga. Kolla Morellos signatur , det står Driver: SYBARITE AUDIO

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-08 14:53

Finns en del mätdata i min medlemstråd.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 15:01

Baffel skrev:
genstruktur skrev:Läste i någon tråd, jag glömt vilken det var, att nytt slusteg snart var på gång från Sybarite Audio. Någon som har mer information?

Ingen smiley så jag utgår ifrån att du inte skojar med din fråga. Kolla Morellos signatur , det står Driver: SYBARITE AUDIO

Nä jag skojar inte. Kan väl vara intressant med information om denna tillverkares produkter precis som andra? :)

Jag är lite småsugen spekulant.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2021-03-08 15:02

Jovisst , jag reagerade bara på att du inte visste att det var Morello som sitter inne med den information. :)
Senast redigerad av Baffel 2021-03-08 15:03, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 15:03

Morello skrev:Finns en del mätdata i min medlemstråd.

Ok får gräva där. Har du lust att berätta om nya slusteget som kommer?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-08 15:18

genstruktur skrev:
Morello skrev:Finns en del mätdata i min medlemstråd.

Ok får gräva där. Har du lust att berätta om nya slusteget som kommer?

Det är ett tvåkanaligt slutsteg om cirka 120 W per kanal. Utseendemässigt ser det ut ungefär som försteget No1622, men några centimeter högre. Konstruktionen är givetvis diskret. Utångssteget är av CFP-typ för att nå riktigt låg THD trots endast ett par utgångstrissor per kanal.

Jag känner doften av frågan: går det att bryggkoppla? Svaret är nej - vill man ha mer effekt finns No1200. 8)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 15:27

Just jag hade inte tänkt på frågan om bryggkoppling men den hade säkert kommit förr eller senare :). Vilket pris kommer det säljas för?

Användarvisningsbild
VintageHiFi

Inläggav VintageHiFi » 2021-03-08 15:27

Morello du har ju lite bilder & info på Facebook om dina produkter.

Finns det möjlighet för dig att skapa en tråd med info & bilder på dina produkter.
Finns nog rätt många som skulle tyck det var givande så finns allt samlat på ett ställe.

T.ex produktbilder, data, ev mätningar & ca pris.
Borde var guld värt för dom på detta forum som är spekulanter.

Lägger du alla beskrivningar i första inlägget har du ju dessutom möjlighet att redigera
inlägget allteftersom nyheter, mätningar eller förändringar tillkommer.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 15:28

Här fanns ju mätningar för no1200 såg jag nu:

https://sv-se.facebook.com/sybariteaudio.se/

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-08 15:30

VintageHiFi skrev:Morello du har ju lite bilder & info på Facebook om dina produkter.

Finns det möjlighet för dig att skapa en tråd med info & bilder på dina produkter.
Finns nog rätt många som skulle tyck det var givande så finns allt samlat på ett ställe.

Lägger du alla beskrivningar i första inlägget har du ju dessutom möjlighet att redigera

Ja det hade varit välkommet :).

Frisk

Inläggav Frisk » 2021-03-08 23:56

genstruktur skrev:
VintageHiFi skrev:Morello du har ju lite bilder & info på Facebook om dina produkter.

Ja det hade varit välkommet :).

Även jag är enig! Hade varit kul med mätningar i samma upplägg som Vinylcalle, så känner man direkt igen sig:)
THD va frekvens vid olika effekt har jag inte sett från Sybarite Audio, annat än från försteget. Jag har sett en del mätningar både här i medlemstråden och facebook, lite olika som presenterats, vore enklare att jämföra och hitta med allt samlat.

Även jag är lite sugen på ett No 100, steget i vardagsrummet duger inte...

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-09 09:55

Jag är försiktigt tveksam om 120w 8ohm räcker för att driva mina pi60+bs60. Någon som har en åsikt kring det?

No1200 tror jag är för dyrt för mig, i alla fall för tillfället.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-09 11:31

Denna bild finns i medlemstråden avseende No100

Nedan syns THD som funktion av frekvens vid 50 W i 8 ohm. Analysbandbredden är 80 kHz.
Bild
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-09 11:33

Sybarite Audio No100 THD som funktion av uteffekt i 8 ohm. 22 kHz analysbandbredd.

Bild
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-09 12:22

Fin info! :)

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-03-09 13:21

genstruktur skrev:Jag är försiktigt tveksam om 120w 8ohm räcker för att driva mina pi60+bs60. Någon som har en åsikt kring det?

Jadå! :)

Om du spelar högdynamisk musik typ symfoniorkester och slagverksensemble (vilket jag vill minnas att du gör) så skulle jag nog rekommendera minst 3 dB till, alltså typ 250 W och uppåt.

Med det sagt så skulle det naturligtvis för majoriteten av pop-, rock- och jazzmusik låta alldeles fantastiskt bra med 120 W.

Tänk dock på att matcha mot eventuella surroundkanaler. Du kommer ju alltid att begränsas någonstans där...
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-09 13:25

Almen skrev:
genstruktur skrev:Jag är försiktigt tveksam om 120w 8ohm räcker för att driva mina pi60+bs60. Någon som har en åsikt kring det?

Jadå! :)

Om du spelar högdynamisk musik typ symfoniorkester och slagverksensemble (vilket jag vill minnas att du gör) så skulle jag nog rekommendera minst 3 dB till, alltså typ 250 W och uppåt.

Med det sagt så skulle det naturligtvis för majoriteten av pop-, rock- och jazzmusik låta alldeles fantastiskt bra med 120 W.

Tänk dock på att matcha mot eventuella surroundkanaler. Du kommer ju alltid att begränsas någonstans där...

Skönt att du kommer med en åsikt! :)

Jag spelar en del, ibland, symfoniorkester och slagverksensamble, även om det inte tillhör det jag lyssnar mest på. Gäller det samma kanske även film-ljudspår som kan vara rätt dynamiskt väl? Film ser jag rätt mycket på.

Jag har väl fått för mig, precis som du skriver, att man (jag) skulle vilja ha lite mer effekt till förfogande. Kanske speciellt nu efter flytten till hus där jag inte begränsas av grannar vid lyssnande.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-03-09 13:43

Morello spelade med no100 på sina högtalare och det var mer än starkt nog för mina öron.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-09 15:33

Jo, man kommer ganska långt med runt 100 W, men med riktigt fina fonogram tycker jag är lite för klent för ett större system. Å andra sidan är ju detta högst subjektivt - vad som är lite för någon kan ju vara fullt tillräckligt för någon annan.

Såväl No100 som No1200 har överstyrningsindikator ("klippindikator").
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-03-09 15:37

genstruktur skrev:Jag spelar en del, ibland, symfoniorkester och slagverksensamble, även om det inte tillhör det jag lyssnar mest på. Gäller det samma kanske även film-ljudspår som kan vara rätt dynamiskt väl? Film ser jag rätt mycket på.

Javisst, filmljudspår är även de mestadels högdynamiska. Men som sagt, kolla ungefärlig maxnivå ut i surroundkanal, så att du inte överdimensionerar frontkanalerna. Om du på grund av begränsning i surroundkanalerna ändå aldrig kan maxa, så är det kanske inte meningsfullt med den kapaciteten i frontarna.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2021-03-09 16:11

Om önskad kapacitet saknas för drivningen av surroundhögtalarna så är alltså lösningen att även begränsa drivningen för frontarna, tankevurpa? :)

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-09 16:13

Morello skrev:Jo, man kommer ganska långt med runt 100 W, men med riktigt fina fonogram tycker jag är lite för klent för ett större system. Å andra sidan är ju detta högst subjektivt - vad som är lite för någon kan ju vara fullt tillräckligt för någon annan.

Såväl No100 som No1200 har överstyrningsindikator ("klippindikator").

Jo så är det ju så klart. Hade varit kul att verkligen testa det där någon gång, hur mycket effekt man egentligen behöver.

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-09 16:15

Almen skrev:
genstruktur skrev:Jag spelar en del, ibland, symfoniorkester och slagverksensamble, även om det inte tillhör det jag lyssnar mest på. Gäller det samma kanske även film-ljudspår som kan vara rätt dynamiskt väl? Film ser jag rätt mycket på.

Javisst, filmljudspår är även de mestadels högdynamiska. Men som sagt, kolla ungefärlig maxnivå ut i surroundkanal, så att du inte överdimensionerar frontkanalerna. Om du på grund av begränsning i surroundkanalerna ändå aldrig kan maxa, så är det kanske inte meningsfullt med den kapaciteten i frontarna.

Ok!

Ja det är klart, till film blir det väl så men till musik (stereo) använder jag inte surroundkanalerna och då spelar maxnivån där ingen roll tänker jag.

(Men jag har funderat på det där med, hur mycket tål surrounderna och behöver man mer effekt än receivern kan lämna? Men det är väl en helt annan fråga som vi kanske inte skall smutsa ned tråden med.)

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-03-09 17:07

goat76 skrev:Om önskad kapacitet saknas för drivningen av surroundhögtalarna så är alltså lösningen att även begränsa drivningen för frontarna, tankevurpa? :)

Ja, tankevurpa från dig, eller?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-03-09 17:09

genstruktur skrev:Ja det är klart, till film blir det väl så men till musik (stereo) använder jag inte surroundkanalerna och då spelar maxnivån där ingen roll tänker jag.

Nä, precis; om du vill optimera för 2-kanal så är det ju bara att spela lite svagare i surround. Det brukar ju kunna låta väldigt, väldigt bra ändå.

(Men jag har funderat på det där med, hur mycket tål surrounderna och behöver man mer effekt än receivern kan lämna? Men det är väl en helt annan fråga som vi kanske inte skall smutsa ned tråden med.)

Jepp, vi fortsätter där. :)

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2021-03-09 17:37

Almen skrev:
goat76 skrev:Om önskad kapacitet saknas för drivningen av surroundhögtalarna så är alltså lösningen att även begränsa drivningen för frontarna, tankevurpa? :)

Ja, tankevurpa från dig, eller?

Knappast. :)

Användarvisningsbild
JonasB

Inläggav JonasB » 2021-03-09 17:54

100 watt borde väl vara lagom för pi60 om dessa anväds i fullregister? Jag tror absolut inte det blir underdimensionerat. Någon som vet när x-max tar slut vid säg 30hz?

jansch

Inläggav jansch » 2021-03-09 21:45

Egentligen är "sinuseffekt" eller "kontinuerlig effekt" inget bra mått på hur högt man kan spela musik innan förstärkaren begränsar (klipper).
Begreppet "musikeffekt" är lite bättre att relatera till och jämföra olika slutsteg med i detta fall men inte heller det är korrekt.

Det är det maximala spänningssvinget som slutsteget kan prestera vid varje givet ögonblick som sätter gränsen för klippning, oavsett "sinuseffekt" och belastningsimpedans.

Det är alltså inga problem att få ett slutsteg att klippa vid 1/10 del av "sinuseffekten" beroende på vågform = musiksignalen även om t.ex lasten är resistiv 8ohm med specad uteffekt, än värre om lasten är reaktiv.

Därför är det alldeles utmärkt att Morellos förstärkare har "klippindikator", det borde ALLA förstärkare/slutsteg ha.
Senast redigerad av jansch 2021-03-09 23:05, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-09 21:51

Ja precis, det är onödigt att dimensionera kraftaggregatet för kontinuerlig drift med sinussignal (toppvärdesfaktor 3 dB). Det är ju nämligen så att icke-förstört programmaterial oftast har en toppvärdesfaktor om i alla fall 20 dB, vilket betyder att ett slutsteg som lämnar 100 W med sinusstimuli endast kommer att leverera 2 W RMS med musik (och 200 W momentant). Spelar man vansinneskomprimerad musik som kan antas ha en toppvärdesfaktor om 10 dB blir det istället 20 W RMS.
-Innehar F-skattsedel-

Frisk

Inläggav Frisk » 2021-03-09 22:58

Tack för bilderna i tråden! Lättare att hitta här än i medlemspresentationen kombinerat med facebook.

Har du några mätningar likt de Vinylcalle gjort
"THD+N vid svept frekvens 20 Hz - 20 kHz. Bandbredden vid mätningen är 80 kHz." Vid olika effektuttag? Både för no100 och 1200 vore intressant. Delar av en watt en någon watt och högre nivå, kanske 30 50 och 70% av max eller vad som anses lämpligt.

FFT (på 1kHz?) och 19+20kHz blandton kunde också vara intressant.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2021-03-09 23:56

jansch skrev:Egentligen är "sinuseffekt" eller "kontinuerlig effekt" inget bra mått på hur högt man kan spela musik innan förstärkaren begränsar (klipper).
Begreppet "musikeffekt" är lite bättre att relatera till och jämföra olika slutsteg med i detta fall men inte heller det är korrekt.

Det är det maximala spänningssvinget som slutsteget kan prestera vid varje givet ögonblick som sätter gränsen för klippning, oavsett "sinuseffekt" och belastningsimpedans.

Det är alltså inga problem att få ett slutsteg att klippa vid 1/10 del av "sinuseffekten" beroende på vågform = musiksignalen även om t.ex lasten är resistiv 8ohm med specad uteffekt, än värre om lasten är reaktiv.

Därför är det alldeles utmärkt att Morellos förstärkare har "klippindikator", det borde ALLA förstärkare/slutsteg ha.

Är detta sätt att testa förstärkare vettigt ?

A Musically Appropriate Dynamic Headroom Test for Power Amplifiers

The EIA RS-490 (former IHF A-202) amplifier test standard includes a "dynamic headroom" test employing a 20-mS tone-burst. In an informal survey of musical recordings, power bursts were found with durations from a few milliseconds up to several hundred milliseconds, with an apparent clustering in the 80-200-mS range. Since the practical value of an amplifier depends on its ability to reproduce musical dynamics, a more useful power rating would be obtained by amending the dynamic headroom test to employ a 200-millisecond (or similar) tone-burst.

https://secure.aes.org/forum/pubs/conve ... ?elib=4898

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-03-10 00:57

jansch skrev:Därför är det alldeles utmärkt att Morellos förstärkare har "klippindikator", det borde ALLA förstärkare/slutsteg ha.

Ja det känns som en enkel indikator på om man behöver skaffa ett slutsteg med mer effekt :).

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2021-03-10 01:19

Frågan är när Sybarite audio ska knäcka Analog Domain Apollo, som levererar 2x4000watt bryggat. 8O :D

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare

Inläggav Baffel » 2021-03-10 01:30

Vad var det för fjuttigt ? Bättre upp :

$2,200,000 – Pivetta Opera Only Sitting atop all others is the Bugatti of amplifiers, the Pivetta “Opera Only.” This beast of an amp pumps out an outrageous 120,000 watts of power broken out into six 20,000 watt class-A amplifier channels. It’s looming height of more than 8 feet, 3307 lb weight and impressive design looks more like some kind of futuristic teleportation device than a power amplifier. Its beauty is matched only by the specs. Here is a description from their site:

“This unquestionably gorgeous state of the Art Amp features six 30 kW triple-insulated toroidal transformers, 16 ceramic diodes 1600V/400A (tot 6400 Amp), 216 Kendeil aluminum electrolytic capacitors 6800uf 160 Volt, 2,112 high current bipolar transistors, 12 analog (RCA/XLR) inputs and six digital, 12 output channels, and 192 speakON connections. It’s capable of producing an awe-inspiring 120,000 watt rms at 8 ohm class-A max 160kW (the specs show output configurations of 6 x 20,000W rms or 12 x 10,000W rms). “

It sounds like you might need to have your own power grid to run this bad boy, but if you’re spending $2.2 million on an amplifier you can probably afford the electric bill.

https://www.aperionaudio.com/blog/20-of ... he-world-2

Edit: Klass A Watt , så mycket effekt . Vad tusan ska man ha det till? Verkar ju mer vara ett plojhittepåprojekt.
Senast redigerad av Baffel 2021-03-10 01:46, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
VintageHiFi

Inläggav VintageHiFi » 2021-03-10 01:36

music4ever skrev:Frågan är när Sybarite audio ska knäcka Analog Domain Apollo, som levererar 2x4000watt bryggat. 8O :D

Intressanta siffror i spec på den 8000W max i 4 ohm samtidigt anges följande 230V max current draw 16A.
Vilket ger en maximal effektförbrukning på 3580W
Senast redigerad av VintageHiFi 2021-03-10 01:37, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-03-10 01:36

Baffel skrev:Vad var det för fjuttigt ? Bättre upp :

$2,200,000 – Pivetta Opera Only Sitting atop all others is the Bugatti of amplifiers, the Pivetta “Opera Only.” This beast of an amp pumps out an outrageous 120,000 watts of power broken out into six 20,000 watt class-A amplifier channels. It’s looming height of more than 8 feet, 3307 lb weight and impressive design looks more like some kind of futuristic teleportation device than a power amplifier. Its beauty is matched only by the specs. Here is a description from their site:

“This unquestionably gorgeous state of the Art Amp features six 30 kW triple-insulated toroidal transformers, 16 ceramic diodes 1600V/400A (tot 6400 Amp), 216 Kendeil aluminum electrolytic capacitors 6800uf 160 Volt, 2,112 high current bipolar transistors, 12 analog (RCA/XLR) inputs and six digital, 12 output channels, and 192 speakON connections. It’s capable of producing an awe-inspiring 120,000 watt rms at 8 ohm class-A max 160kW (the specs show output configurations of 6 x 20,000W rms or 12 x 10,000W rms). “

It sounds like you might need to have your own power grid to run this bad boy, but if you’re spending $2.2 million on an amplifier you can probably afford the electric bill.

https://www.aperionaudio.com/blog/20-of ... he-world-2

Låter den bättre än NAD 208?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-03-10 09:18

VintageHiFi skrev:
music4ever skrev:Frågan är när Sybarite audio ska knäcka Analog Domain Apollo, som levererar 2x4000watt bryggat. 8O :D

Intressanta siffror i spec på den 8000W max i 4 ohm samtidigt anges följande 230V max current draw 16A.
Vilket ger en maximal effektförbrukning på 3580W

230v är för det första RMS och effektangivelsen var nämnda som ” Peak power output”. Som bekant har man även en landningsbank (glättningskondensatorer) i nätdelen.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-03-11 11:34

genstruktur skrev:
jansch skrev:Därför är det alldeles utmärkt att Morellos förstärkare har "klippindikator", det borde ALLA förstärkare/slutsteg ha.

Ja det känns som en enkel indikator på om man behöver skaffa ett slutsteg med mer effekt :).

Jag har ju ett Bryston-steg där jag sett klippdioderna blinka i alla fall en gång. Det var när jag var utan försteg men ville lyssna på musik, så jag kopplade in min cd-spelare direkt på slutsteget (utan volymkontroll) och satte på Eldfågeln. Det kändes inte för starkt för öronen, men när bastrumman kom in i slutet så flörtade Bryston lite med mig.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-03-11 11:48

Almen skrev:
genstruktur skrev:

Jag har ju ett Bryston-steg där jag sett klippdioderna blinka i alla fall en gång. Det var när jag var utan försteg men ville lyssna på musik, så jag kopplade in min cd-spelare direkt på slutsteget (utan volymkontroll) och satte på Eldfågeln. Det kändes inte för starkt för öronen, men när bastrumman kom in i slutet så flörtade Bryston lite med mig.

Vojne, raka rör alltså, måste ha dundrat på rejält.

Frisk

Inläggav Frisk » 2021-03-13 13:14

Vad är det för mått på Sybarite Audios olika produkter?
(Tänker just nu på No100, men tänkte det kunde vara bra att ha samtliga samlade på ett ställe).

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-13 14:34

No100 har samma bredd som No1622 :)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Zappa

Inläggav Zappa » 2021-03-13 15:11

Apparatens övriga mått är intressanta tycker jag. Går No100 att få in i en TV-bänk med ett djup på 40 cm? Hur stort behöver avståndet ungefär vara till omgivande ytor? Visst har No100 trigger funktion? Funderar du på att göra en analog PEQ?
"Without deviation from the norm, progress is not possible."

Användarvisningsbild
jannew

Inläggav jannew » 2021-03-13 15:47

Är No.100 prisbestämt ännu.

Frisk

Inläggav Frisk » 2021-03-13 21:01

Morello skrev:No100 har samma bredd som No1622 :)

Tack för svar, det var dock mest djupet och höjden jag funderade på just nu. Om det går att få in under ett vägghängt skåp. Bredden kan nog vara upp mot metern men djup och höjd är mer begränsande.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2021-03-14 09:50

Frisk skrev:

Tack för svar, det var dock mest djupet och höjden jag funderade på just nu. Om det går att få in under ett vägghängt skåp. Bredden kan nog vara upp mot metern men djup och höjd är mer begränsande.

Ställa den på högkant ?

-Tar skydd och tittar lite försynt fram bakom ett hörn :mrgreen:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-14 12:11

Frisk skrev:

Höjd: 120 mm exkl fot
Djup: 310 mm exkl kontaktdon
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2021-03-14 12:16

Morello skrev:
Frisk skrev:

Rekommendera mängd luft runtom?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-14 19:46

5-10 cm ovan apparaten tycker jag man bör sikta på. No100 har iofs ganska låg tomgångsförlust, men ju starkare man spelar, desto mer värme avges. No100 har kylflänsen internt, vilket jag tycker medför ett litet elegantare utseende.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-03-14 20:24

Nu behöver du bara upplysa oss om lösenordet till https://sybariteaudio.se/ med. ;-)
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-14 20:37

Framförallt behöver någon slutföra hemsidan. :wink:
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-03-14 20:48

Släng upp ett produktfoto som bakgrund och ange kontaktinformation tills vidare så det inte ser ut som om du har slutat betala räkningarna?

En animerad "under construction" är inte nödvändig. ;-)

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2021-03-14 20:55

pLudio skrev:Släng upp ett produktfoto som bakgrund och ange kontaktinformation tills vidare så det inte ser ut som om du har slutat betala räkningarna?

Håller starkt med! Det är dumt att missa potentiella kunder bara därför att du inte just nu har någon hackare tillgänglig. En snygg produktbild har du säkert, och en mejladress tillsammans med loggan räcker långt!
... tycker jag!

Per

Frisk

Inläggav Frisk » 2021-03-14 21:02

Morello skrev:
Frisk skrev:

Tack för svar!

310 djup, plus kontaktdon som då antas vara 45mm likt No1200 då landar det på 355. Mätte skåpet till 380, så bör vara möjligt att få in utan att slutsteget sticker utanför skåpsfronten.

Hoppas det är tillåtet med en sammanställning om någon i framtiden undrar över mått:

No1622
Bredd: 432 mm
Höjd: 102 mm
Djup: 300 mm
Vikt 4,5 kg

No100
Bredd: 432 mm
Höjd: 120 mm
Djup: 310 mm

No1200
Bredd: 455 mm
Höjd: 210 mm
Djup: 410 mm
Vikt 30 kg

Exklusive fötter och kontaktdon.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator

Inläggav I-or » 2021-03-14 23:56

Va, väger No1200 bara 30 kg? Vilken lättviktare, kan inte Sybarite tjocka på chassit så att steget kommer upp i 130 kg och får en recension i Stereophile?

Denna sedan följd av en lång intervju, där Morello förklarar för Jason Victor Serinus eller Michael Fremer hur de låga vibrationsnivåerna gör förstärkaren ultramusikalisk. :mrgreen:
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2021-03-15 09:04

I-or skrev:Va, väger No1200 bara 30 kg? Vilken lättviktare, kan inte Sybarite tjocka på chassit så att steget kommer upp i 130 kg och får en recension i Stereophile?

Denna sedan följd av en lång intervju, där Morello förklarar för Jason Victor Serinus eller Michael Fremer hur de låga vibrationsnivåerna gör förstärkaren ultramusikalisk. :mrgreen:

"Stereophile Edition with extra trams"
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-03-15 10:46

Nattlorden skrev:
I-or skrev:Va, väger No1200 bara 30 kg? Vilken lättviktare, kan inte Sybarite tjocka på chassit så att steget kommer upp i 130 kg och får en recension i Stereophile?

"Stereophile Edition with extra trams"

Addera några Coconut-kristaller också!

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-15 10:49

Jag kan göra en extratung åt dig mot extra kostnad. :)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-03-15 10:58

Eller så kan han kalla det typ Lightweight Musical ResonanceTM och säga att hans förstärkare är extra känslig för det musikaliska i musiken, och att den förstärker det musikaliska i musiken genom att återkoppla de musikaliska musiksignalerna internt och på så sätt göra musiksignalerna mer musikaliska.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-03-15 11:20

Givetvis borde jag tala i termer om "vi", för att ge sken av en otroligt stor organisation - det verkar vara vanligt bland enmansföretagare.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-03-15 19:03

Morello skrev:Givetvis borde jag tala i termer om "vi", för att ge sken av en otroligt stor organisation - det verkar vara vanligt bland enmansföretagare.

Du och ditt tyska alter ego.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-04-01 11:09

Sybarite Audio No 100
Bilagor
631C9959-1EFE-4494-BA12-706ECB5B04BB.jpeg
631C9959-1EFE-4494-BA12-706ECB5B04BB.jpeg (192.08 KiB) Visad 3666 gånger

Användarvisningsbild
Plymotonic

Inläggav Plymotonic » 2021-04-01 11:35

Rydberg skrev:Sybarite Audio No 100

Aaaaaah, vilket smakfullt påskägg - fyllt med rent ljudsocker :D

/ply
Carlsson Proselyte | Står nöjdare med en Mezcatonic

Användarvisningsbild
genstruktur

Inläggav genstruktur » 2021-04-01 12:59

Najs! :)

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-19 13:02

Vad kostar Sybarite Audio no100?
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-19 13:29

MorganM skrev:Vad kostar Sybarite Audio no100?

20 000 kr inkl. moms.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2021-12-19 13:51

20000?

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2021-12-19 13:55

LeifB skrev:20000?

Var det oklart?

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-12-19 14:18

Belker skrev:

Var det oklart?

:mrgreen:
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2021-12-19 14:35

sprudel skrev:
Belker skrev:

Var det oklart?

:mrgreen:

8O :twisted:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-19 14:57

Kan inte tänka mig att det finns något på marknaden som slår detta steg pris/prestanda. Är mycket nöjd med mitt och ju haft många steg som kostar långt mer (hade fått 17 stycken No100 + pengar över mot mina 28B3 :o 8O).

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-19 15:11

Morello skrev:
MorganM skrev:Vad kostar Sybarite Audio no100?

20 000 kr inkl. moms.

Ok!
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2021-12-19 16:22

Rydberg skrev:Kan inte tänka mig att det finns något på marknaden som slår detta steg pris/prestanda. Är mycket nöjd med mitt och ju haft många steg som kostar långt mer (hade fått 17 stycken No100 + pengar över mot mina 28B3 :o 8O).

Är det made in Sweden så är det inte alls dyrt utan snarare motsatsen och jag hoppas Morello säljer många av dem för det är säkert kanon bra. Funderar man på att köpa något nytt bättre så uppmanar jag till att köpa Svenskt framför Kina byggen.(utgår ifrån att de inte är ihopsatta i Kina) Hade jag ekonomi så skulle jag aldrig köpa Kina byggen om jag köpte nytt.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-19 17:58

Ja ”Made in Sweden” men lådan är gjord här i Baden-Württemberg, samma leverantör som gör lådorna till AVM. Klart finare finish på dessa lådor än på mina Bryston-grejor. Steget är alldeles för billigt (se Sladds kommentar i andra tråden). Jag är dock inte övertygad om att dessa låga priser kommer att bestå, kommer apparaterna ut på de internationella marknaderna kommer grejorna att behöva kosta betydligt mer. Bara att passa på nu mao!!

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2021-12-19 21:51

Om man spelar väl under klippning går det att skilja stegen åt ljudmässigt?

/Harry

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 00:26

Harryup skrev:Om man spelar väl under klippning går det att skilja stegen åt ljudmässigt?

/Harry

Jag vågar påstå det efter öppen lyssning.

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2021-12-20 00:44

Rydberg skrev:Ja ”Made in Sweden” men lådan är gjord här i Baden-Württemberg, samma leverantör som gör lådorna till AVM. Klart finare finish på dessa lådor än på mina Bryston-grejor. Steget är alldeles för billigt (se Sladds kommentar i andra tråden).

Vilken kommentar?

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 09:22

Sladd skrev: Verkar inte seriöst.
Om man vet vad ett sånt chassie av den leverantören kostar (särskilt i små serier) och lägger på en trafo av modell boxholmsost finns det inga möjligheter att hålla pris till kund inklusive moms på 20 tusen.

Som hobby, javisst, hjälp till världens audiofiler säkert (alltså en filantropisk gärning) men inget att ta särskilt mycket på allvar.

Och ni som slipar knivar: jag vet att Gustaf är en suverän konstruktör och jag menar inte att det är något skumt på gång.

Sladd har inte helt fel i det han säger.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-12-20 09:52

music4ever skrev:
Rydberg skrev:Ja ”Made in Sweden” men lådan är gjord här i Baden-Württemberg, samma leverantör som gör lådorna till AVM. Klart finare finish på dessa lådor än på mina Bryston-grejor. Steget är alldeles för billigt (se Sladds kommentar i andra tråden).

Vilken kommentar?

Och vilken tråd?

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 10:53

Almen skrev:
music4ever skrev:

Vilken kommentar?

Och vilken tråd?

Kommentaren står ju ovan igen :)

Annars står den här:
viewtopic.php?f=4&t=69542&start=106

I sin tur kommer kommentaren från HF på FB.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-12-20 11:06

Rydberg skrev:
Almen skrev:
music4ever skrev:
Vilken kommentar?

Och vilken tråd?

Kommentaren står ju ovan igen :)

Annars står den här:
viewtopic.php?f=4&t=69542&start=106

I sin tur kommer kommentaren från HF på FB.

Är det FB-gruppen där man inte får ifrågasätta något? Utom, uppenbarligen, om man ifrågasätter rätt saker. :)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 11:12

Almen> Nu är vi OT, svarar dig i PM.

Åter till Sybarite Audio, en bild till på no100 kan ju inte skada :D
Bilagor
D029D74A-28D8-43AB-BC97-1943E95BBE6B.jpeg
D029D74A-28D8-43AB-BC97-1943E95BBE6B.jpeg (1.96 MiB) Visad 2727 gånger

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-12-20 14:16

Rydberg skrev:Åter till Sybarite Audio, en bild till på no100 kan ju inte skada :D

Sobert.

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-20 14:51

Rydberg skrev:Almen> Nu är vi OT, svarar dig i PM.

Tyckte jag läste nånstans att det är två stycken transistoret/kanal.Vet du om det är det?
Helst skulle det vara kul med en invändig bild :) .

hifi_nirvana

Inläggav hifi_nirvana » 2021-12-20 15:00

Förstår dig till 100% om du inte vill. Men en bild utan locket hade varit oerhört uppskattat.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-20 15:09

Bild utan traf.
Bilagor
underlock.jpg
underlock.jpg (135.88 KiB) Visad 2625 gånger
-Innehar F-skattsedel-

hifi_nirvana

Inläggav hifi_nirvana » 2021-12-20 15:32

Det lyser verkligen kvalitet lång väg. Ser enkelt ut att serva den också, om det skulle behövas.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-20 15:34

Finns det en detaljerad beskrivning av no 100 någonstans? Vad är den lilla trafon till för?

Användarvisningsbild
Calleberg

Inläggav Calleberg » 2021-12-20 15:48

En liten förbättringspotential finns det ändå, kabelskorna verkar inte speciellt Sybaritiska :)

Rullpressat är det ju som gäller.

Ett Exempel:
https://highcap.se/gor-det-sjalv/kontak ... 01455.html
Easy like a Sunday morning...

Perfect is the enemy of good

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 16:16

MorganM skrev:

Tyckte jag läste nånstans att det är två stycken transistoret/kanal.Vet du om det är det?
Helst skulle det vara kul med en invändig bild :) .

Här en bild till med transformator(rev.1).
Bilagor
CCB04094-207D-4FE9-B21A-B8A781CBED2B.jpeg
CCB04094-207D-4FE9-B21A-B8A781CBED2B.jpeg (1.46 MiB) Visad 4270 gånger

hifi_nirvana

Inläggav hifi_nirvana » 2021-12-20 16:26

Snyggt med Insexskruv istället för tråkiga stjärnor. Små detaljer men det höjer helhetsintrycket. Snygg slogan också. ”NO MUSIC- NO LIFE”.

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2021-12-20 16:34

Kul med bild..
Ser bra ut.. :)

Hur många har ni sålt?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-20 17:01

RogerGustavsson skrev:Finns det en detaljerad beskrivning av no 100 någonstans? Vad är den lilla trafon till för?

Den håller liv i logiken för fjärrstart, övertemperaturskydd etc.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-20 17:02

hifi_nirvana skrev:Det lyser verkligen kvalitet lång väg.

Tack!
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2021-12-20 17:08

Men är det inte Torx som gäller efter 1967?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2021-12-20 17:26

paa skrev:Men är det inte Torx som gäller efter 1967?

Kan tyckas. :mrgreen:

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2021-12-20 17:30

Är mycket nöjd med mina två no1200. Hade jag inte varit för snål och rädd för värmeutvecklingen så skulle jag köpt 2 st till för att driva basarna med.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-20 17:36

Trevligt att höra!
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-20 17:37

Du kan få köpa ett torx-bestyckat no 100 till extra högt pris. :D
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2021-12-20 17:47

Morello skrev:

Du kan få köpa ett torx-bestyckat no 100 till extra högt pris. :D

Så mycket dyrare är dom väl inte..

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-20 21:13

Nu finns bilder på Amp twenty för dom som vill jämföra mot Sybarite Audio no100 i tråden (Holographic Audio Amp twenty.
Skulle lagt in länk till tråden,men vet inte hur man gör :?: :oops: .

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2021-12-20 21:28

MorganM skrev:Nu finns bilder på Amp twenty för dom som vill jämföra mot Sybarite Audio no100 i tråden (Holographic Audio Amp twenty.
Skulle lagt in länk till tråden,men vet inte hur man gör :?: :oops: .

Tack, det verkar framförallt vara skruvarna som skiljer dem åt. Klassisk insex kontra Premium torx.

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2021-12-20 22:37

Bara jag som vågar påstå att internkablaget ser ganska o-premium ut i båda de nämnda stegen?

Onödigt mycket extra kablage ihopknölat, runt transformatorerna i mitt tycke. 8O

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 23:16

smile skrev:Bara jag som vågar påstå att internkablaget ser ganska o-premium ut i båda de nämnda stegen?

Onödigt mycket extra kablage ihopknölat, runt transformatorerna i mitt tycke. 8O

Att ha lite längd på kablaget är bra, vet nämligen att Morello roterar transformator till dess optimala position (med för korta blir detta i vissa fall omöjligt). Transformatorn beställer man helst med kontakter, jävla jobb att sitta och pilla med sånt om man har många steg att bygga.

Här får du nått att klaga på, Dan D’Agostino Progression Preamplifier :lol:
Bilagor
49275AD7-01A0-42B8-A814-CD446C8416AE.jpeg
49275AD7-01A0-42B8-A814-CD446C8416AE.jpeg (194.68 KiB) Visad 3998 gånger

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2021-12-20 23:24

Rydberg skrev:
smile skrev:Bara jag som vågar påstå att internkablaget ser ganska o-premium ut i båda de nämnda stegen?

Att ha lite längd på kablaget är bra, vet nämligen att Morello roterar transformator till dess optimala position (med för korta blir detta i vissa fall omöjligt). Transformatorn beställer man helst med kontakter, jävla jobb att sitta och pilla med sånt om man har många steg att bygga.

Jag hade valt att lägga de extra 5-10 min/ steg och kortat ned kablaget till en mera lämplig längd.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2021-12-20 23:27

Du menar att längden nu är olämplig? Alltså mer än visuellt? Sen skruvar man ju sällan av locket på apparater.

Här No1622
Bilagor
BD235949-DC9F-4D93-95C1-153BFFB540CA.jpeg
BD235949-DC9F-4D93-95C1-153BFFB540CA.jpeg (831.22 KiB) Visad 3992 gånger

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2021-12-20 23:41

Om det är olämpligt långa är jag inte rätt person att svara på, det tror jag att morello skulle ha tänkt på i så fall.

Men visuellt så stör det mig då det ser slarvigt ut.
Man brukar väl hålla kablage kort och smart draget för att minimera störningar.
Men det kanske är oviktigt i det här fallet, annars hade de nog varit kortare.

Edit: No1622 såg ju prydligare ut i det avseendet! :)

Kalle_H

Inläggav Kalle_H » 2021-12-21 08:22

smile skrev:
Rydberg skrev:

Jag hade valt att lägga de extra 5-10 min/ steg och kortat ned kablaget till en mera lämplig längd.

Skillnaden mellan längden av ledare inuti och utanför en transformator är avsevärd.

Användarvisningsbild
Calleberg

Inläggav Calleberg » 2021-12-21 10:39

Förutom kabelskorna håller jag inte med, lite extra skall det vara. Och absolut hellre lite för långa än lite för korta... :wink:
Men som sagt kabelskorna utstrålar lite amatörbygge, vilket är synd, för det gör verkligen inte resten.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-21 11:37

No1622 har sedan länge en transformator istället för två som på bilden.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-21 11:50

Calleberg skrev:Men som sagt kabelskorna utstrålar lite amatörbygge, vilket är synd, för det gör verkligen inte resten.

Vad är det för skillnad mot kabelskorna i andra förstärkare? Det är ju under skyddshöljet som kontaktdonet sitter och det ser vi inte, kan mycket väl vara ordentligt pressat och det tror jag nog Morello gjort.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2021-12-21 12:08

Rydbergs exemplar av No1622 är som sagt ett tidigt exemplar. Numera är alla trafo-kablage terminerade från fabriken.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Calleberg

Inläggav Calleberg » 2021-12-21 13:02

RogerGustavsson skrev:
Calleberg skrev:Men som sagt kabelskorna utstrålar lite amatörbygge, vilket är synd, för det gör verkligen inte resten.

Vad är det för skillnad mot kabelskorna i andra förstärkare? Det är ju under skyddshöljet som kontaktdonet sitter och det ser vi inte, kan mycket väl vara ordentligt pressat och det tror jag nog Morello gjort.

Där slog du huvudet på spiken utan att förstå det, förutom att en rullpressad kabelsko är en bättre krimpning så ser du omgående om krimpningen blivit bra, behöver de sedan vara isolerade finns det lösa strumpor att trä på, eller så använder man krympslang.

Nu är en förstärkare inte en särskilt påfrestande applikation för denna typen av kontakteringar och även ett halvt misslyckad pressning kan fungera mycket länge.

I en apparat som har Sybarite i namnet förväntar man sig (efter att ha googlat sybaritisk :) ) ingen annat än det bästa, därav min kommentar om denna lilla förbättringspotential alldeles oavsett vad som sitter i andra förstärkare, men med det sagt, i en dammig och schleten Gammel michi ser det ut så här:
RHB10.jpg
RHB10.jpg (163 KiB) Visad 3738 gånger

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-07 22:14

Efter att ha varit på resande fot ett par veckor var det ordentligt skönt att komma hem till anläggningen. No1622 och No100 sprider välljud denna kväll, är så nöjd med dessa apparater!!!
Bilagor
5831E789-2F8A-4928-BFD2-4EDBD9D91A70.jpeg
5831E789-2F8A-4928-BFD2-4EDBD9D91A70.jpeg (230.07 KiB) Visad 3367 gånger
A7D43AA8-B5CA-4051-9EA5-BB581AFAD790.jpeg
A7D43AA8-B5CA-4051-9EA5-BB581AFAD790.jpeg (230.41 KiB) Visad 3367 gånger

Användarvisningsbild
smile

Inläggav smile » 2022-01-07 22:29

Väldigt snygga och stilrena utifrån sett! :)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-07 22:33

För övrigt så såldes den första No1200 utomlands till den fransman som köpte min MSB Discrete DAC. För ett tag sen fick jag ett e-brev av honom, han hade då gjort grundliga lyssningstester mot Ayre VX5 Twenty och Spectral DMA 280. Båda förstärkare med ett betydligt högre pris än No1200. Enligt den väldigt anekdotiska rapporten så slog No1200 båda nämnda steg med marginal. Fransmannen tackade hjärtligt att jag rekommenderade detta superklipp för honom :D

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-07 22:34

smile skrev:Väldigt snygga och stilrena utifrån sett! :)

Liksom invändigt :)

Här en bild på No1200 :P
Bilagor
B32614CF-4FDE-4E5A-8DCA-0A05079E6F6A.jpeg
B32614CF-4FDE-4E5A-8DCA-0A05079E6F6A.jpeg (334.91 KiB) Visad 3338 gånger

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2022-01-07 22:46

Hade man en massa pengar att köpa en rigg för och skulle utforska sk. High End världen så skulle jag nog uppfattas som en besvärlig kund då jag skulle lyssna på allt möjligt och inte falla direkt för en "massa yta" som det är på en hel del produkter och som nog en och annan kund gör. Man ska ju lyssna och inte sitt och glo på grejerna.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-07 22:53

FBK> Helt korrekt! Jag gillar SA’s enkla design men utsökta finish. När de låter så här bra är det ju ok att de ser fina ut också. Jag får en känsla av att många producenter spenderar alldeles för mycket pengar på utsidan dock, det ska se dyrt ut och sen tycker många per automatik att det låter bra också :roll:

hifi_nirvana

Inläggav hifi_nirvana » 2022-01-07 23:44

Rydberg skrev:
smile skrev:Väldigt snygga och stilrena utifrån sett! :)

Liksom invändigt :)

Här en bild på No1200 :P

Det där är riktigt vackert. Bättre än så blir det inte.

Användarvisningsbild
Knuttebaloa

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-08 09:33

Nu när man förstår att de låter bra tycker man ju de är riktigt snygga. Hade de låtit dåligt vete tusan... :D

Jag är ändå liiite tveksam till det röda ljuset. Snällt orange hade kanske varit snyggare?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-08 10:29

Knuttebaloa skrev:Nu när man förstår att de låter bra tycker man ju de är riktigt snygga. Hade de låtit dåligt vete tusan... :D

Jag är ändå liiite tveksam till det röda ljuset. Snällt orange hade kanske varit snyggare?

Bilderna togs med iPhones nattmode, det röda ljuset ser VÄLDIGT överdrivet ut på de bilderna. Ska ta fram den riktiga kameran och ta bilder som visar mer hur det ser ut :)

Frisk

Inläggav Frisk » 2022-01-08 13:08

Knuttebaloa skrev:Nu när man förstår att de låter bra tycker man ju de är riktigt snygga. Hade de låtit dåligt vete tusan... :D

Äh, tänk positivt, det kunde både varit blått och blinkat, till och med i kombination :evil: likt det gör på Anthem, tur det står utom synhåll!

Enda jag kan anmärka på med No 1622 är väl att man i vissa vinklar ser ljuskällan i displayen och att displayen är av en variant med betraktningsvinkel snarare nerifrån än ovanifrån där jag oftast ser den i min anläggning. Väldigt nöjd annars!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-08 13:15

Håller med Frisk! Det enda som i mitt tyckte inte håller samma klass som det andra är displayen. Jag har påpekat detta för Morello men det är inte helt enkelt att byta till exempelvis en OLED har jag förstått.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-08 14:05

Här en bild som mer visar hur det ser ut
Bilagor
DSC07480 (2).JPG
DSC07480 (2).JPG (280.95 KiB) Visad 4521 gånger

Användarvisningsbild
Knuttebaloa

Inläggav Knuttebaloa » 2022-01-08 14:52

Lite mer anonymt och trevligare, ja!

Undrar fortfarande om inte orange... :wink: :)
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2022-01-08 18:08

Jag gillar displayen och det allmänna utseendet. Snyggt och tydligt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2022-01-08 22:58

Den frisnurrande volymkontrollen tycker jag är lite otäck och orsak till att min ena 63:a behöver komma till doktorn. Med fjärren var det inga problem. Dansken ståtar med en sån där tung fjärrkontroll i en massa metall. Den har t o m ett eget namn som jag glömt. De skryter med att den fungerar oavsett hur man riktar den. Jo, jo, ibland så, speciellt när man inte menar det o bara råkar komma åt någon av de 368 knapparna, men när man menar det är den inte alls med på noterna alla gånger och när den är det så rör sig volymkontrollen ganska ryckigt. I det avseendet kändes 1622 som väldigt mycket kvalitet, men danskens enorma, volymkontroll i massivt guld är svårslagen (skitful tycker somliga) designmässigt :)

Edit: Gizmo heter fjärren, även fjärren till S.A.T. har ett namn, Mjölner, tung som f-n

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-09 01:08

”Problemet” med den frisnurrande volymen tänkte jag ut för länge sedan och gav även en lösning på det som nu är implementerad i mjukvaran 8)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2022-01-09 02:07

Rydberg skrev:”Problemet” med den frisnurrande volymen tänkte jag ut för länge sedan och gav även en lösning på det som nu är implementerad i mjukvaran 8)

Det låter bra! Hur fungerar den numera då?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-01-11 13:16

hifikg skrev:
Rydberg skrev:”Problemet” med den frisnurrande volymen tänkte jag ut för länge sedan och gav även en lösning på det som nu är implementerad i mjukvaran 8)

Det låter bra! Hur fungerar den numera då?

Man ställer in maximal förstärkning genom att gå in i en meny. Har man onyktra gäster kan man exempelvis ställa "-10 dB" som maximal förstärkning.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-11 14:13

Dessutom är väl maximal ändring för ett "kontinuerligt pulståg" begränsad vill jag minnas.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles

Inläggav BellsnWhistles » 2022-01-11 14:19

Rydberg skrev:Dessutom är väl maximal ändring för ett "kontinuerligt pulståg" begränsad vill jag minnas.

Så tror jag det är på miniDSP SHD. Går liksom inte att höja volymen snabbt via ratten.
Loud is beautiful… if it's clean (advertising for Cerwin-Vega in the seventies)

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2022-02-19 18:43

Hur kommer det sig att utvecklingsavdelningen på Sybarite Audio har valt bort XLR på sina produkter? Jag vill minnas att RS2000 hade XLR.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-02-20 13:31

Av den enkla anledning att utvecklingsavdelningen inte såg något behov av en dylik ingång. :)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2022-02-20 17:38

Tycker förförstärkaren är väldigt lik Cambridge Audios lite äldre receivers/integrerade förstärkare?
Inte nödvändigtvis ett dåligt betyg. Tycker LED-displayen ser enkel ut men är krutet lagt på innehållet så är det en vettig avvägning tycker jag.
Samma med slutstegen. Helt ok och funktionellt. Är väl lite "sleeper" varning på de? ;)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2022-02-20 18:11

Jag tycker Sybarite audio-produkterna är väldigt snygga. Inget nonsens, bara gediget bygge och för den delen utan att gå till överdrift. I allra högsta grad min kopp kaffe!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
BellsnWhistles

Inläggav BellsnWhistles » 2022-02-20 22:28

jonasp skrev:Jag tycker Sybarite audio-produkterna är väldigt snygga. Inget nonsens, bara gediget bygge och för den delen utan att gå till överdrift. I allra högsta grad min kopp kaffe!

Me too. Jag ser en liten touch av studioutrustningsestetik också vilket jag gillar. Ser "proffsigt" ut. Funktionell design, varken prålig eller minimalistisk helt enkelt.

Användarvisningsbild
Calleberg

Inläggav Calleberg » 2022-02-21 09:50

Kan designen vara undermedvetet inspirerad av något som fanns i herr Morrellos bardomshem kanske? :mrgreen:
Vintage.png
Vintage.png (411 KiB) Visad 3229 gånger

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2022-02-21 10:57

Törs man ge lite konstruktiv kritik på designen utan att bli påhoppad månne... Vi får se! :)

1. Röd text på displayen är alltid svårare att se på avstånd, rött har en tendens att blöda och kan därmed bli otydlig. Blå eller vit text behöver inte lysa lika starkt och kommer ändå synas tydligare.

2. Logotypen är för framhävande och för stor, den kunde gärna vara mer diskret och vara placerad på samma ställe på apparaterna vilket blir snyggare om de ska placeras ovanpå varandra, om de dessutom är många i hyllan så kommer det sammantaget se ut som att loggan finns precis överallt. Sen vet jag inte om det är en bildlig synvilla, men är loggan större på slutsteget än på försteget?

3. Behöver texten "GAIN" ens finnas med där ovanför volymratten, och om så är fallet tycker jag det hade sett något bättre ut om även ingångs-knapparna låg under deras respektive text.

Ingen av de ovanstående punkterna har någon större betydelse och apparaterna ser i övrigt fina ut, men nu var vi ju inne på design-aspekten så... :)

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2022-02-21 11:27

goat76 skrev:Törs man ge lite konstruktiv kritik på designen utan att bli påhoppad månne... Vi får se! :)

1. Röd text på displayen är alltid svårare att se på avstånd, rött har en tendens att blöda och kan därmed bli otydlig. Blå eller vit text behöver inte lysa lika starkt och kommer ändå synas tydligare.

2. Logotypen är för framhävande och för stor, den kunde gärna vara mer diskret och vara placerad på samma ställe på apparaterna vilket blir snyggare om de ska placeras ovanpå varandra, om de dessutom är många i hyllan så kommer det sammantaget se ut som att loggan finns precis överallt. Sen vet jag inte om det är en bildlig synvilla, men är loggan större på slutsteget än på försteget?

3. Behöver texten "GAIN" ens finnas med där ovanför volymratten, och om så är fallet tycker jag det hade sett något bättre ut om även ingångs-knapparna låg under deras respektive text.

Ingen av de ovanstående punkterna har någon större betydelse och apparaterna ser i övrigt fina ut, men nu var vi ju inne på design-aspekten så... :)

Kan hålla med om dina kommentarer. Är lite avigt att ha texten under knapparna. Kommer det att finnas en phonomodul framöver?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-02-21 11:30

Menar du ett separat RIAA/grammofon-steg?
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2022-02-21 11:35

Nej, jag tänkte mera på att det finns en knapp märkt "Phono" och att det kanske kommer en modul som placeras inne i försteget.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-02-21 11:43

No1622 har inbyggt RIAA-steg(MC/MM) som standard.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2022-02-21 12:03

goat76 skrev:... och apparaterna ser i övrigt fina ut, men nu var vi ju inne på design-aspekten så... :)

För oss gamla och skumögda är likartade knappar med liten text under inte helt optimalt, då är gammaldags blandning av vridreglage, vippor och tryckknappar där man visuellt kan se läget/aktiveringen bättre. Min Linn Ikemi CD-spelare och Kairn försteg är hemska i det avseendet.

Att ge namn på apparaterna med siffror känns lite för "ingenjörsmässigt". När jag arbetade på Xelex gjorde man så att apparaterna fick XLD plus ritningsnumret som namn. En 2x150W förstärkare hette typ XLD-244, en 2x75W dito XLD-133. Jag, som marknadsförare, försökte få det till något typ IKEA, dvs ett namn på apparaterna eller åtminstone en sifferserie som beskrev någon egenskap, men där stötte jag på patrull :-) På den tiden fanns ju GAS förstärkare att köpas med namnen Ampzilla, Son of Ampzilla och Grandson och det tyckte jag var trevligare än Xelex namngivning.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2022-02-21 12:15

Morello skrev:No1622 har inbyggt RIAA-steg(MC/MM) som standard.

Det visste jag inte! Hur är de stegen uppbyggda, diskret eller IC?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-02-21 12:18

RogerGustavsson skrev:
Morello skrev:No1622 har inbyggt RIAA-steg(MC/MM) som standard.

Det visste jag inte! Hur är de stegen uppbyggda, diskret eller IC?

Hela försteget, No1622, är diskret - såväl linjesteg som RIAA-steg.
-Innehar F-skattsedel-

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2022-02-21 15:30

Mark Levinson fast med bättre ljud? :D
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2022-02-21 17:29

Kraniet skrev:Mark Levinson fast med bättre ljud? :D

T ex ML no 38 är uppbyggd med OPA2604 i det spänningsförstärkande steget. Sybarite 1622 är därvidlag ett mer exklusivt bygge. :!:
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-02-21 17:31

Ja, det är en orgie i diskret teknik - fullt med JFET och bipolära trissor under huven.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-05-24 04:00

Morello, skulle en no1200 funka att driva 3 st Y-basmoduler per kanal (3,33 ohm nominellt, 2,33 minimum)?

Användarvisningsbild
BellsnWhistles

Inläggav BellsnWhistles » 2022-05-24 15:02

music4ever skrev:Morello, skulle en no1200 funka att driva 3 st Y-basmoduler per kanal (3,33 ohm nominellt, 2,33 minimum)?

Morello svarar bäst själv men jag kan säga att det verkar göra det för jag har testat hemma hos mig (infra-Y6) och kunde inte på något sätt upptäcka några problem, varken ljudmässigt eller temperaturmässigt. Jag spelade väl någon halvtimme och riktigt riktigt högt.

Med det sagt så är det givetvis synd på ett sådant fint steg att bara få hantera basen, vidare så är det faktiskt lite för snålt med effekt till Y-moduler om man nu vill ha maximal systemkapacitet, Y kan hantera 600W vilket ger c:a 2kW vid tre element parallellkopplat.
Det ger inte no1200, som kanske ger 1kW eller så i den impedansen (rätta mig om det behövs Morello).

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-05-24 15:30

music4ever skrev:Morello, skulle en no1200 funka att driva 3 st Y-basmoduler per kanal (3,33 ohm nominellt, 2,33 minimum)?

Ja, om siffran 3,33 ohm stämmer, men inte i mono/bryggat läge.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-05-24 23:49

BellsnWhistles skrev:Morello svarar bäst själv men jag kan säga att det verkar göra det för jag har testat hemma hos mig (infra-Y6) och kunde inte på något sätt upptäcka några problem, varken ljudmässigt eller temperaturmässigt. Jag spelade väl någon halvtimme och riktigt riktigt högt.

Med det sagt så är det givetvis synd på ett sådant fint steg att bara få hantera basen, vidare så är det faktiskt lite för snålt med effekt till Y-moduler om man nu vill ha maximal systemkapacitet, Y kan hantera 600W vilket ger c:a 2kW vid tre element parallellkopplat.
Det ger inte no1200, som kanske ger 1kW eller så i den impedansen (rätta mig om det behövs Morello).

Ja, jag vill helst hitta ett par class D steg som levererar 500-600 watt, men det är ju inte något som finns överallt. Vill ju gärna slippa än mer värmeutveckling i mitt apparatrum.

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-05-24 23:49

Morello skrev:

Tack, bra att veta.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-05-25 09:53

Vad driver du basarna med idag?
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-05-25 09:56

Calleberg skrev:Kan designen vara undermedvetet inspirerad av något som fanns i herr Morrellos bardomshem kanske? :mrgreen:

Nja, under in barndom hade vi en sådan här maskin, som pappa och mamma byggde ihop när dom bodde i USA:
Bilagor
H20220-L237789429_original.jpg
H20220-L237789429_original.jpg (267.45 KiB) Visad 3578 gånger
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-05-25 22:19

Morello skrev:Vad driver du basarna med idag?

t.amp TSA 4-1300, ett 4-kanals PA-steg med fläktar.

Användarvisningsbild
BellsnWhistles

Inläggav BellsnWhistles » 2022-05-26 00:16

music4ever skrev:

Precis det tänkte jag köpa men när jag skulle trycka på knappen så fanns det inte längre att köpa.... Vi pratar minuter här 8O .
Är det fläkten som stör dig eller? Annars har jag förstått att det funkar & låter bra?

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-05-26 01:04

BellsnWhistles skrev:
music4ever skrev:

Precis det tänkte jag köpa men när jag skulle trycka på knappen så fanns det inte längre att köpa.... Vi pratar minuter här 8O .
Är det fläkten som stör dig eller? Annars har jag förstått att det funkar & låter bra?

De låter åt helvete för mkt. Du kan få köpa den billigt när jag finner något jag kan ersätta den med. 8)

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-05-27 08:35

music4ever skrev:
Morello skrev:

Tack, bra att veta.

No1200 finns på varulagret - hör och häpna.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
meshuggener

Inläggav meshuggener » 2022-06-02 09:49

Hade den klarat 4 per kanal så hade det varit en het kandidat till mina infraY8.

Earthquake grande 7BR klarar det utan problem som är stabil ner till 1ohm. Men skulle vilja ha ett finare dedikerat 2 kanalsteg till bas med lite mera pulver även om dom 330w i 8ohm (x 7)verkar räcka när man gasar på mer än mina öron klarar av.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-06-02 10:11

Stabilitet brukar sällan vara ett problem vid styva laster, men däremot prestanda och effekt. Det är nog ganska unikt att vilja last ett slutsteg med 1 ohm(!).

Har man fyra baselement per sida kan man med fördel koppla två parallellt och sedan två parallella par i serie för att åstadkomma en mer rimlig impedans.
-Innehar F-skattsedel-

MorganM

Inläggav MorganM » 2022-06-04 17:27

För mest välljud borde väl slutsteg inte lastas ner?
Dom flesta slutsteg verkar ge mer dist ju lägre man lastar dom ohm mässigt?
Jag föredrar mest 1 bas (8/9ohm)/kanal,tycker basen låter bäst då.

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-06-04 21:46

MorganM skrev:För mest välljud borde väl slutsteg inte lastas ner?

Det är inget man kommer höra.

MorganM

Inläggav MorganM » 2022-06-06 19:00

music4ever skrev:

Jag hör det.

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-06-06 23:26

MorganM skrev:
music4ever skrev:

Jag hör det.

Ja, för disten från två X moduler är absolut inte långt över vad No1200 levererar...

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-06-07 12:34

music4ever skrev:
MorganM skrev:
music4ever skrev:

Jag hör det.

Ja, för disten från två X moduler är absolut inte långt över vad No1200 levererar...

Med det argumentet kan du ju köpa vilka förstärkare du vill i princip, högtalare har ju nästan alltid betydligt högre distorsion. Flera med mig tycker hörbarheten är viktigare än att jämföra %-tal med varandra.

Användarvisningsbild
I-or
Herr Ekvalisator

Inläggav I-or » 2022-06-07 15:00

För låga frekvenser och någorlunda vettiga konstruktioner gäller följande:

1. Högtalarna dominerar systemdistorsionen med ca en till tre tiopotenser, d.v.s. 20 till 60 dB och typiskt kanske 40 dB. Annorlunda uttryckt kan man i praktiken glömma förstärkardistorsion här även m.h.t. spektrala skillnader relativt högtalare.

2. Förstärkare distorderar typiskt betydligt mindre än vid höga frekvenser (transformatorkoppling kan dock utgöra ett undantag) och detta gäller speciellt klass D-konstruktioner.

3. Hörseln är förhållandevis okänslig för distorsion, ca 3 % andratondistorsion och 1 % tredjetonsdistorsion (något beroende på frekvens och ljudtrycksnivå) anses utgöra hörbarhetsgränsen enligt en rapport av Fielder och Benjamin.

Sammantaget betyder ovanstående att man i princip enbart kan inrikta sig på att förstärkaren lämnar tillräcklig effekt för undvikande av klippning eller ingrepp av diverse skyddskretsar och att övriga egenskaper är av mindre vikt. Att man i s.k. F/E-test har uppnått detekterbarhet av mindre frekvensgångsskillnader (ofta några tiondels dB) är åtminstone i mitt tycke oväsentligt eftersom detta kan anses vara en bagatell och dessutom lätt kan kompenseras via ekvalisering eller en justering av uppställningen med någon dm eller så.
Teknisk konsult inom akustik och audioteknik

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2022-06-07 15:23

Jag antar att endast basfrekventa signaler åsyftas under punkt tre.
-Innehar F-skattsedel-

Maarten

Inläggav Maarten » 2022-06-07 16:31

Hajade också till först men insåg att jag inte läst inledande meningen. Så ja, det är för basen.
För högre register har frågan avhandlats en antal ggr och där är ju hörbarheten av distorsion många gånger känsligare.

För övrigt, du vet ju bäst avseende last för dina slutsteg. Så kan även de spekulationerna få ett svar.
sb17nbac till alla!

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-06-08 00:03

Rydberg skrev:
music4ever skrev:
MorganM skrev:Jag hör det.

Med det argumentet kan du ju köpa vilka förstärkare du vill i princip, högtalare har ju nästan alltid betydligt högre distorsion. Flera med mig tycker hörbarheten är viktigare än att jämföra %-tal med varandra.

Och flera hör stora skillnader på olika strömkablar. Det betyder inte att det är en verklig hörbar skillnad.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-06-08 00:17

Du är en som en skiva med hack i sig som fastnat i en oändlig loop :roll:

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2022-06-08 01:03

Rydberg skrev:Du är en som en skiva med hack i sig som fastnat i en oändlig loop :roll:

Eller så tycker jag man ska försöka balansera vad som är troligt eller ej. Att någon skulle höra en högre dist från no1200 för man driver den med två X-moduler istället för en faller bort rätt fort. Det finns tusentals saker man kan göra, med rummet, anläggningen etc som gör en hörbar påverkan. Varför bry sig om saker där allt talar emot att man inte hör en skillnad? Ska man ha 3 st slutsteg gör att driva 6 basmoduler? Hyfsat dyr kostnad.

Återgå till Generellt om hifi