Moderator: Redaktörer
Hjalmar_Branting skrev:Spanar runt efter en förförstärkare och halkade in på WB,helt okänt för mig.
Någon som har erfarenhet av deras produkter?
https://www.wbamp.com/product/firebird- ... amplifier/
hifi_nirvana skrev:Liten nackdel kan jag tycka är fläkten. Om den nu hörs.
hifi_nirvana skrev:Fick precis detta svaret från tillverkaren.![]()
"I did not make measurements using software. WBA preamps process the signal very directly and without distortions. The reason for this is a very short audio path with a minimum electronic parts and a very extensive power supply. Each tube has its own anode voltage and heating power supply. The tubes are heated with direct current with voltage stabilization. The power supplies are supplied from separate secondary windings of supply transformers, and some supply circuits also from separate safety transformers. The preamplifier at each stage has a high headroom, which gives it a lot of work on a large audio signal. Another question is no feedback. Thanks to the extensive and selective power supply design, the preamplifier does not use feedback circuits, which translates into a quick increase of the pulse. The sound is also more detailed and clean thanks to this."
Belker skrev:hifi_nirvana skrev:Fick precis detta svaret från tillverkaren.![]()
"I did not make measurements using software. WBA preamps process the signal very directly and without distortions. The reason for this is a very short audio path with a minimum electronic parts and a very extensive power supply. Each tube has its own anode voltage and heating power supply. The tubes are heated with direct current with voltage stabilization. The power supplies are supplied from separate secondary windings of supply transformers, and some supply circuits also from separate safety transformers. The preamplifier at each stage has a high headroom, which gives it a lot of work on a large audio signal. Another question is no feedback. Thanks to the extensive and selective power supply design, the preamplifier does not use feedback circuits, which translates into a quick increase of the pulse. The sound is also more detailed and clean thanks to this."
Jamendåså! Då behöver man ju inte mäta.
Vad är det för fel på folk?
Almen skrev:Förförstärkare med fläkt? Har hans slutsteg vattenkylning?
smile skrev:Almen skrev:Förförstärkare med fläkt? Har hans slutsteg vattenkylning?
Vad jag har sett på bilderna här ovan och på deras hemsida så är det slutstegen/integrerade som försetts med fläkt, förstegen har det inte presenterats någon bild på inifrån
Almen skrev:smile skrev:Almen skrev:Förförstärkare med fläkt? Har hans slutsteg vattenkylning?
Vad jag har sett på bilderna här ovan och på deras hemsida så är det slutstegen/integrerade som försetts med fläkt, förstegen har det inte presenterats någon bild på inifrån
Bilderna ovan är väl på försteget, inklusive fläkt? Det står ju "Preamplifier" på framsidan, och enbart lågnivå på baksidan. Litet futtigt med bara två ingångar, kan man dessutom tycka.
Almen skrev:smile skrev:Almen skrev:Förförstärkare med fläkt? Har hans slutsteg vattenkylning?
Bilderna ovan är väl på försteget, inklusive fläkt? Det står ju "Preamplifier" på framsidan, och enbart lågnivå på baksidan. Litet futtigt med bara två ingångar, kan man dessutom tycka.
hifi_nirvana skrev:Fick precis detta svaret från tillverkaren.![]()
Hjalmar_Branting skrev:Mail är skickat med förfrågan om ett erbjudande på köp av pre-amp mot att jag/någon får tillfälle att testa och mäta.
Jag kan tänka mig att köpa för att prova men inte för prislappen han begär![]()
pLudio skrev:Hjalmar_Branting skrev:Mail är skickat med förfrågan om ett erbjudande på köp av pre-amp mot att jag/någon får tillfälle att testa och mäta.
Jag kan tänka mig att köpa för att prova men inte för prislappen han begär![]()
Vad vinner han på det?
Hjalmar_Branting skrev:Inget förutom en chans att få gratis reklam och en fot in på Svenska marknaden
Morello skrev:Skyddsjorden är inte ansluten vid brunnen och rören saknar kåpa, men den är CE-märkt!
BellsnWhistles skrev:Morello skrev:Skyddsjorden är inte ansluten vid brunnen och rören saknar kåpa, men den är CE-märkt!
Är det ett krav av rören är skyddade för ce-märkning?
Och ang. skyddsjord så finns det ju mängder med hushåll, fortfarande, som har ojordade uttag i hemmet.
Jag går på en del lägenhetsvisningar för min sons räkning och det är snarare regel än undantag med ojordat.
RogerGustavsson skrev:Märklig hemsida. Jag hittar inte den där apparaten ni diskuterar här alls. På hemsidan visas en annan Blazebird.
https://www.wbamp.com/product/blazebird ... amplifier/
RogerGustavsson skrev:Märklig hemsida. Jag hittar inte den där apparaten ni diskuterar här alls. På hemsidan visas en annan Blazebird.
https://www.wbamp.com/product/blazebird ... amplifier/
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 20 gäster