Jag får gardiner, soffa, matta, innerväggar och (tydligen, enligt andras utsagor, balkong, golv i lägenheterna intill m.m i betong ) att röra sig, beroende på hur mycket man kranar på och med vilka frekvenser.
Det som begränsar mig mest gällande ljudtryck är:
1: risken att innerväggarna går sönder på sikt, dom rör sig klart synligt, jag vill inte heller att kaklet på toaletten släpper!
2: grannar som jag vill undvika att vara för elak med, även om jag knappt någonsin gör sådana tokerier.
3: krävs mer effektivt till basarna för att komma mycket längre än vad jag testat som starkast. Har < 1/5 av effekten som man kan tänkas trycka in i elementen ifråga.
Men byxfladder då?
Jo det går utmärkt att få det med, om man befinner sig på rätt ställe i rummet och med rätt frekvens.
Bäst fladder får man långt fram i rummet, i hallen eller mellan vardagsrum och kök.
Skulle jag ha 1/16 del så många basar, men placera den enda i ett hörn så jag får maximalt med resonanser så skulle det troligtvis fungera det med eller direkt under soffan så skulle det vara redigt med byxfladder där man sitter.
Min erfarenhet är att man får mindre byxfladder ju mer man gör åt att få ner rummets inverkan på ljudet.
Det säger mig att resonanser i rummet är bra för att lättare få denna effekt, med 6st basar blev det lättare/vid lägre ljudnivå byxfladder än nu med 16st.
Så när det lät klart sämre och mera "bas" än artikulerad så fladdrade det mer.
Är det fördelaktigt att befinna sig i ett flödesmaxima eller i tryckmaxima eller precis mellan ?
Bra och intressant fundering, det blir man ju sugen på att prova och experimentera med detta.