Nu i planeringsstadiet. Den kommer att sättas på reglar ca 7 cm från vägg. Jag hade tänkt att sätta lite strömuttag på den för att minska mängden dosor samt att bygga en kanal för kablar till tv och mitthögtalare.
En fråga som dyker upp. Skall jag sätta upp en brytare bl a med tanke på standby power. Det är ju en förhållandevis mängd apparater. Försöker reducera antalet men det blir ändå något. Vi är också borta hyggligt mycket från lägenheten.
Jag har aldrig funderat på saken men finns det någon nackdel att bryta strömmen helt. Gäller det alla apparater.
Anläggningen innehåller just nu tv, bioförstärkare/Denon, ny integrerad rörförstärkare, två skivspelare varav en mono, ett riaa, en cd-spelare, någon mottagere för tv. Även fronthögtalarna har ju strömsladd till nätet. Det kan tillkomma nya mera moderna saker. Oj glömde finns en appeltv eller vad det heter. Finns en transmitter för fjärrkontroller också.
Skall man ha en väggbryrare för allt, något eller inget?
Jag är inte så seriös som en del andra. Men här har jag provat att lyssna på den nya rörförstärkaren på ett par Martin Logan. Det var bra. Hustrun nöjd också.