Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:Har läst om diverse defekta begagnat som har inköpts i god tro och säljaren har förnekat att den var helt ok när han skickade varan. Lögner.
Har också hört att en del som har betalat varan i förskott inte har fått varan hemskickad. Rent bedrägeri.
Har ni råkat ut för detta?
Kanske lite skämmigt att erkänna men det är bra info för dom som köper varor på distans.
hifi_nirvana skrev:Har handlat mycket begagnat och aldrig blivit lurad. Tror att hifi-folk är ett ärligt släkte och lurar du någon då sprids det väldigt fort. Har gjort enorma fynd där jag betalat en tredjedel av nypriset både på högtalare och slutsteg. Då har sakerna enbart var något år gamla och jag har inte prutat utan det var vad säljarna begärde. Man får köpa säljaren som det heter.
FBK skrev:hifi_nirvana skrev:Har handlat mycket begagnat och aldrig blivit lurad. Tror att hifi-folk är ett ärligt släkte och lurar du någon då sprids det väldigt fort. Har gjort enorma fynd där jag betalat en tredjedel av nypriset både på högtalare och slutsteg. Då har sakerna enbart var något år gamla och jag har inte prutat utan det var vad säljarna begärde. Man får köpa säljaren som det heter.
Du har aldrig läst https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige Och ha uppfattningen att Hifisläktet är ett ärligt släkte kan bli dyrt, bara så du vet. Jag skulle ALDRIG köpa något över tusenlappen och lita på säljaren och bara skicka pengar och tro att det med 100% säkerhet kommer det som man köpt och i helt skick. Inte 2022. Det var annorlunda när man var ung. På grannforumet har de varnat för någon som försöker bluffa Hifi köpare hela tiden.
Ted_B skrev:Begagnad tandborste?
Ja. då skulle jag också känna mig lurad.
PerStromgren skrev:Ted_B skrev:Begagnad tandborste?
Ja. då skulle jag också känna mig lurad.
Note to self: skriv aldrig på an surfplatta! Tandberg, Tandberg, Tandberg!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster