Moderator: Redaktörer
Imperial-Blomman skrev:Orkar inte kolla.
youtube skrålar redan för fullt här m Anna Von Hauswolff![]()
goat76 skrev:Det är direkt sorgligt varje gång man får läsa på diverse audioforum att vissas fruar inte accepterar/respekterar sin ljudintresserade partner, och det ofta till förmån för det estetiska, vilket inte sällan leder till ett kalt och starkt ekande rum som inte ens är trevligt att vistas i ens för normala konversationer. Ifall min livspartner hade kommit med idéer som inskränker på mitt största intresse, då hade jag tagit mig en ordentlig fundering över om det verkligen är rätt person jag valt att leva med.
RogerGustavsson skrev:Det är inte alla som accepterar högtalare som dessa i vardagsrummet...
[ Bild ]
RogerGustavsson skrev:Det är många som undrat vad det är för rumsdelare. Frugan muttrar lite ibland: "De kunde väl ha varit genomskinliga"
distad skrev:goat76 skrev:Det är direkt sorgligt varje gång man får läsa på diverse audioforum att vissas fruar inte accepterar/respekterar sin ljudintresserade partner, och det ofta till förmån för det estetiska, vilket inte sällan leder till ett kalt och starkt ekande rum som inte ens är trevligt att vistas i ens för normala konversationer. Ifall min livspartner hade kommit med idéer som inskränker på mitt största intresse, då hade jag tagit mig en ordentlig fundering över om det verkligen är rätt person jag valt att leva med.
+1 Det är gott om toffel män där ute. Det måste ju åtminstone vara ett givande och tagande i ett förhållande.
MichaelG skrev:Jag kan rekommendera en sådan fru som jag har. Jag satt och suckade när jag såg ett par Revel f206 på Blocket. När hon undrade vad jag suckade över, svarade jag att jag såg de högtalare jag egentligen ville ha till vardagsrummet på Blocket, men att jag ju redan köpt ett par andra för mindre än ett år sedan. Då sa hon "men om du verkligen vill ha dessa, så tycker jag du ska köpa dem". Och det var ungefär samma sak som hon sa när jag för ett antal år sedan satt och dreglade över ett par begagnade Revel Studio2 till musik- och biorummet. Jag menar - kan man ha en mer förstående fru!?
MichaelG skrev:Jag kan rekommendera en sådan fru som jag har. Jag satt och suckade när jag såg ett par Revel f206 på Blocket. När hon undrade vad jag suckade över, svarade jag att jag såg de högtalare jag egentligen ville ha till vardagsrummet på Blocket, men att jag ju redan köpt ett par andra för mindre än ett år sedan. Då sa hon "men om du verkligen vill ha dessa, så tycker jag du ska köpa dem". Och det var ungefär samma sak som hon sa när jag för ett antal år sedan satt och dreglade över ett par begagnade Revel Studio2 till musik- och biorummet. Jag menar - kan man ha en mer förstående fru!?
Morello skrev:MichaelG skrev:Jag kan rekommendera en sådan fru som jag har. Jag satt och suckade när jag såg ett par Revel f206 på Blocket. När hon undrade vad jag suckade över, svarade jag att jag såg de högtalare jag egentligen ville ha till vardagsrummet på Blocket, men att jag ju redan köpt ett par andra för mindre än ett år sedan. Då sa hon "men om du verkligen vill ha dessa, så tycker jag du ska köpa dem". Och det var ungefär samma sak som hon sa när jag för ett antal år sedan satt och dreglade över ett par begagnade Revel Studio2 till musik- och biorummet. Jag menar - kan man ha en mer förstående fru!?
Min fru är av samma virke.
RJohan skrev:Jag har modelljärnväg.
Bill50x skrev:RJohan skrev:Jag har modelljärnväg.
Bild?
/ B
RJohan skrev:Jag har modelljärnväg. Prova DET mot frun så får ni se...
momotom skrev:RJohan skrev:Jag har modelljärnväg. Prova DET mot frun så får ni se...
Om du är i närheten av Hallsberg ngn gång, ska du titta på modelljärvägen i Bergööska huset. Ett makalöst bygge av rangerbangården, omnejden mer ur fantasin. Farsan var med och startade projektet, och byggde in i det sista innan cancern avslutade hans liv. Det var iaf det bästa slut han kunde få, han höll på med modelljärnvägar i över 60 år.
goat76 skrev:Jag är inte helt säker på vad jag hade skämts för mest att ha i hemmet ifall någon utomstående kom på besök, en modelljärnväg eller en sexgunga.
momotom skrev:RJohan skrev:Jag har modelljärnväg. Prova DET mot frun så får ni se...
Om du är i närheten av Hallsberg ngn gång, ska du titta på modelljärvägen i Bergööska huset. Ett makalöst bygge av rangerbangården, omnejden mer ur fantasin. Farsan var med och startade projektet, och byggde in i det sista innan cancern avslutade hans liv. Det var iaf det bästa slut han kunde få, han höll på med modelljärnvägar i över 60 år.
Bill50x skrev:RJohan skrev:Jag har modelljärnväg.
Bild?
/ B
momotom skrev:Ser fantastiskt bra ut. Tyvärr är det ju så att gemene mans modelljärnvägar ofta pryds av husen från Faller, Pola etc. Då blir det mkt alphyddor och korsvirkeshus
RJohan skrev:Förresten.
Finns banan på Tekniska Museet kvar? Den är byggd på femtiotalet med en natuurtrogenhet som det tog decennier för övriga MJ-Sverige att komma ikapp:
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: jannew och 33 gäster