Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Ja, det skulle gå bra. Skall du sälja dina?
Hjalmar_Branting skrev:Spelar det någon roll menar du?
Frågan är om man vill.
LeifB skrev:Max_Headroom skrev:Ja, det skulle gå bra. Skall du sälja dina?
Tyvärr. Du får köpa dessa. Om du har råd.
Max_Headroom skrev:LeifB skrev:Max_Headroom skrev:Ja, det skulle gå bra. Skall du sälja dina?
Tyvärr. Du får köpa dessa. Om du har råd.
Jag gillar dom inte. Inte några andra högtalare med den formen på baffeln heller, eftersom det blir för lite riktverkan. Burkarna kan nog fungera bra i placerade i mycket väl anpassade lyssnignsrum, vilket jag inte har.
LeifB skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/rockport_avior_ii_golvhogtalare_230144.htm
Scaramanga skrev:LeifB skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/rockport_avior_ii_golvhogtalare_230144.htm
Ja självklart, om jag vill äta billig mat de närmsta 20 åren och kan tänka mig en lägre pension när jag blir gammal
Chris71 skrev:Jag vet inte om du tänkt tanken att eftersom vi lever i en konsumtionsbaserad världsekonomi så finns det en köpare till alla saker vid någon relevant prispunkt.
Chris71 skrev:Sen kan man säga att köpa nästan nya HiFi prylar kräver att man använder pengar som man egentligen inte behöver eftersom det i 99% av fallen är en dålig affär, och skulle jag komma med ett tips till någon som går att funderar på att köpa HiFi för en halv mille är att de investerar det i aktier och om 7år så kan de köpa HiFi för samma summa varje år utan att man behöver röra sina besparingar eftersom man då kan använda avkastningen.
Men såna här trådar tenderar att snarare starta politiska diskussioner baserat på den ekonomiska fördelningen i världen som vi alla vet är helt F-U, så varför inte hitta någon om hur en sak låter eller fungerar istället för vad den kostar som är fullkomligt ointressant.
dewpo skrev:Förklara gärna för oss som inte förstår exakt hur ett samhälle där vi föds lottlösa och dör med pengar på banken ska kunna skapa lyckliga liv?
mrk skrev:dewpo skrev:Förklara gärna för oss som inte förstår exakt hur ett samhälle där vi föds lottlösa och dör med pengar på banken ska kunna skapa lyckliga liv?
Förklara gärna för oss som inte förstår, relationen mellan pengar på banken och lyckligt liv?
dewpo skrev:Det verkar vara många som blir väldigt upprörda över att det produceras saker som nästan ingen har råd med. Själv så blir jag mest upprörd över att det produceras så väldigt mycket av de saker som ingen egentligen vill ha. Att bara massproducera det som är så dåligt att människor aldrig blir nöjda hur mycket de än konsumerar.
Imperial-Blomman skrev:Nej ja har inte råd å köpa dessa burkar.
Även om ja hade råd så skulle ja inte köpa dom för ja tycker dom e fula.
LeifB skrev:Även om dom låter helt perfekt?
sportbilsentusiasten skrev:LeifB skrev:Även om dom låter helt perfekt?
Skönhet är underskattat. Är idag fult att tycka det
dewpo skrev:
LeifB skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/rockport_avior_ii_golvhogtalare_230144.htm
Strmbrg skrev:LeifB skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/rockport_avior_ii_golvhogtalare_230144.htm
Ja, men jag vill inte.
Dvs pengarna finns, men jag tycker inte att jag ska lägga så mycket på ett par högtalare som jag inte vill ha.
LeifB skrev:Strmbrg skrev:LeifB skrev:https://hifitorget.se/visa_annons.php/rockport_avior_ii_golvhogtalare_230144.htm
Ja, men jag vill inte.
Dvs pengarna finns, men jag tycker inte att jag ska lägga så mycket på ett par högtalare som jag inte vill ha.
Helt klart rätt motiverat. Är det utseendet du hänger upp dig på?
Kanske har du lyssnat på dom?
Strmbrg skrev:LeifB skrev:Strmbrg skrev:
Ja, men jag vill inte.
Helt klart rätt motiverat. Är det utseendet du hänger upp dig på?
Kanske har du lyssnat på dom?
Nej jag har inte lyssnat på dom, men jag har efter många försök givit upp tanken på att försöka få lådhögtalare att fungera i mitt lyssningsrum.
LeifB skrev:Men vi som är fattiga har svårt att förstå att det finns sådana pengar
för en hobby. Har fått leta efter extrapriser hela mitt liv för att få det gå runt.
Hade varit skönt att slippa det någon gång i livet.
sportbilsentusiasten skrev:LeifB skrev:Men vi som är fattiga har svårt att förstå att det finns sådana pengar
för en hobby. Har fått leta efter extrapriser hela mitt liv för att få det gå runt.
Hade varit skönt att slippa det någon gång i livet.
Kan du jobba extra?
Jag har växt upp under mycket enkla förhållanden, men har sedan gymnasietiden jobbat extra och dessa slantar går till musik, elektronik, fordon mm.
Trots 60+år jobbar jag mer än andra, för att kunna unna mig det jag vill, trots familj.
LeifB skrev:
Bor du en betonglägenhet eller en med gipsväggar?
Otroligt stor skillnad på ljud.
Strmbrg skrev:LeifB skrev:
70-tals-suterräng-hörn-radhus
Det är beskaffat som nedan.
LeifB skrev:Strmbrg skrev:LeifB skrev:
Liknande mått på mitt lyssningsrum. L 580 B 280.
Högtalarna är placerade med 1/3 av L.
Antingen 1/3 eller alternativet 1/5 rekomenderas.
Jag kör med låd högtalare. Många att välja bland.
Jag tycker din uppställning är rätt godkänd.
Förstår om du tycker det är det bästa du kan ha det.
Strmbrg skrev:LeifB skrev:Strmbrg skrev:
Liknande mått på mitt lyssningsrum. L 580 B 280.
Högtalarna är placerade med 1/3 av L.
Antingen 1/3 eller alternativet 1/5 rekomenderas.
Jag kör med låd högtalare. Många att välja bland.
Jag tycker din uppställning är rätt godkänd.
Förstår om du tycker det är det bästa du kan ha det.
Hur ser det ut?
Användare som besöker denna kategori: tamburinifan och 27 gäster