NHT Xd

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

NHT Xd

Inläggav jonasp » 2005-11-01 20:46

Jag skrev för ett tag sedan om ett kommersiellt system som använder digitala delningsfilter och digital korrektion - alltså inte rumskorrektion, utan eq av systemet.

Det finns ju numera på marknaden, såg att H&M skrivit om det (inte klädkedjan era dumjönsar). Någon som har sett systemet i verkligheten? Pillat på det? Finns det i sverige?

NHT har en egen sajt om systemet: http://nhtxd.com/.

/Jonas
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
mattek

Inläggav mattek » 2005-11-02 21:35

var nere i singapore för ett par veckor sen då var jag in i en affär där dom hade det uppkopplat och det lät så bra så man nästan vart tårögd, stället där affären låg är ett stort hus med mycket riktigt fin elektronik, hade innan lyssnat på diverse krell. mark levinson, plinius, von sheikwert (stavning?), mcintosch men jag tyckte nog bästa ljudet var nht system
priset är dock en bit över min ribba dom skulle ha ca 74000 kr för systemet i singapore, vet inte vad det kostar i sverige

rgds
matte

Användarvisningsbild
mikke_musik

Inläggav mikke_musik » 2005-11-02 23:07

Har inte sett det i verkligheten eller pillat på det men det var recenserat i senaste Stereophile. Fick såvitt jag minns bra betyg där.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2005-11-02 23:19

Intressantaste infon finns i deras "white paper":
http://nhtxd.com/manuals/NHTXd-WhitePaper.pdf
NC-bearbetat magnesium-membran låter lite skumt dock?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Återgå till Generellt om hifi