oa5 eller jamo e350

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
riseabove

oa5 eller jamo e350

Inläggav riseabove » 2003-10-26 14:30

Vad skulle ni ha använt för högtalare ?
eftersom min ekonomi är fullständigt körd i botten så hade ag inte råd att köpa någon värre förstärkare än cambridge a500 och så kör jag en vcdspelare (som låter bättre än tjejens dvd iaf) lastad med ett halvt lexicon ovanpå som cdläsare. kort sagt ett skitdåligt system men har inte kostat mig många slantar...
nu är det så att jag har ett par oa5:or stående och jamo e350 och kan inte riktigt bestämma mig om vilka jag skall använda.

snälla hjälp en fullständigt okunnig newbie.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2003-10-26 15:39

Hörrö!

Cambridge a500 är inte fy skam, man skall inte titta på prislappen förrän det skall betalas, inte innan. Har själv en gammal Harman/Kardon från mitten av 80-talet som driver ett par Carlsson OA51. Lite svagt, men det funkar. Har en dvd som får fungera som cd-spelare.

Angående vilka högtalare så tycker jag att du skall ha framme både jamo och carlsson. Sen lyssnar du på båda, inte samtidigt, och försöker skapa en uppfattning om på vilka områden de skiljer sig, och vad som tilltalar dig. Låt det ta tid. Det finns inte ngt universaltips man kan ta till, man får prova vad som passar en bäst, helt enkelt. 8)
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
riseabove

Inläggav riseabove » 2003-10-26 17:35

sen är det ju problemet med möbleringen... carlsson burkarna måste ju placeras mot vägg osv och det har jag knapp möjlighet till alltså.... riktigt tråkigt.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2003-10-29 19:50

Spar dem isf och provkör dem iaf. Man behöver ju inte en helt naken vägg, det har inte ens jag. Baxa runt och testa, det är ju detta som är skoj med hifi! :D
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Återgå till Generellt om hifi