Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Hur tänkte du med genus perspektivet?
paa skrev:Alexi skrev:Hur tänkte du med genus perspektivet?
Audiofilsällskapet, den sista manliga bastionen?
tvett skrev:Men nog finns kunskapen här alltid. Men är det verkligen folk som kan fysiken bakom ljud och återgivning du söker Sara, eller vill du hitta audiofiler?
Just skivsamlare är mer jämnt könsfördelat iaf den typen av skivsamlande som handlar om musikintresse, mer en det tekniska eller rena samlar intresset.Sjansson skrev:1. genusperspektivet i min avhandling grundar sig i musikteknologins (både för produktion och för lyssnande) koppling till manlighet. Till exempel är skivsamlare...
Alexi skrev:Just skivsamlare är mer jämnt könsfördelat iaf den typen av skivsamlande som handlar om musikintresse, mer en det tekniska eller rena samlar intresset.Sjansson skrev:1. genusperspektivet i min avhandling grundar sig i musikteknologins (både för produktion och för lyssnande) koppling till manlighet. Till exempel är skivsamlare...
Själv anser jag mig vara mer musikintresserad än audiofil och tolkar det då som att jag inte passar in i din målgrupp. Den person jag känner som har den största skivsamlingen i sitt hem är tex kvinna och hon bryr sig även om ljudkvaliten, men hon är absolut ingen audiofil utan det är musik hon brinner för.
Max_Headroom skrev:Sjansson: HiFi-svängen är inte så teknisk som man vid en första anblick kan förledas att tro. Likheten med New Age och liknande är påtaglig. Även fast dom flesta audiofiler inte insett det själva. Men det är väl likdant med dom som håller på med New Age-grejjor. Dom tror att det fungerar...
Alexi skrev:Nä de behöver inte vara i motsatsförhållanden, men för mig betyder de inte samma sak iaf. audiofil handlar för mig iaf om någon som är intresserad av de mer tekniska eller själva apparaterna.
Nattlorden skrev:Audiofil får man när baslådorna får kylskåpet i gungning.
Svante skrev:Hehe... Vilket påminner mig om senaste F/E-lyssningen i Studio Blue. Jag gick ut från studion ett tag och då skramlade det faktiskt i kylskåpet.
Svante skrev:Ja, jag har ofta undrat varför det är så få tjejer som gillar hifi.
Audiofil betyder väl just ljudvän och det är väl det vi är här allihop mer eller mindre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster