sommar av hifiklass... Jodu.. det vore nåt de...
OK. DÅ är vi på G då......
Kan man ta o få en telkontakt då så kör vi? Inget att spara på då man talar 5 MIL.. inte 120...
Mitt mål är inte att vinna, utan att förstå mer av VARFÖR vi hela tiden kommer fram till såååå olika resultat.
Dessa olika resultat beror ju inte på att vi av Gud fick olika öron eller helt olika hjärnor. Det beror nog mera på att vi närmar oss saker o ting ifrån olika håll. I alla fall tror jag det är så...
Och min förhoppning är ju att man EFTER vårt lilla möte VET i stället för TROR vad skillnaden är..i alla fall förstår..
Och man behöver ju inte räkna tre ggr för att förstå att om jag konstaterar att jag för 2-300 kr kan göra en kabel som spelar rent bättre än mina gör fast dom nu ÄR billiga i sammanhanget. Ja då byter jag ju fot... Självklart...
Jag skiter ju fullständigt i vad som kopplar ihop mina saker. Jag bryr mig endast om att få det som låter bäst. SJÄLVKLART!!
För det ligger ju INGEN prstige i att koppla ihop saker med en 1500Kr signalkabel.. Då ska den kosta i alla fall 15000kr för det skall gå prestige i valet..
Jag har ännu inte sett någon höja ögonbrynen av förvåning då en stor kabelsammling kostar som min gör....suprapris kan man lugnt kalla det....
Detsamma tror jag diy killarna skulle göra.. Självklart byta till billiga köpe om dom skulle visa sig bättre. Eller om rent en mix visar sig bli bäst osv osv osv.......
Sedan är jag i en fast övertygelse att man med närmanden och ha skoj kan utvekla vårt intresse mer än med murar o massa skitsnack om varann....
Se bara då det kommer till att modda saker. Jag kan absolut inte ett skit om sådant. Och i diy / LTS eller no name gänget finns det massor av denna kunskap.. Är man ovänner kan man inte be om hjälp. Men är man vänner så är hjälpen endast ett telsamtal borta.. En jäkla skillnad enligt mig i alla fall....
Så.. om detta nu test o skoj kan få ihop oss lite mer o ha skoj. Skeptiker o anhängare eller vad vi nu vill kalla oss. Så då tycker jag det är en kul träff att göra o även förmodligen läraktigt för alla...
Jag vill markera en sak..
Det är ju INTE så att ALLA skeptiker inte hört dyra bra kablar!!!!!!
Det är kanske inte gruppen där man är ÖPPEN som många är jag försökte få ihop direkt. Utan dessa som endast använder forum till att slänga skit samt kopierade texter ifrån olika gurusar osv.. (För dom gurusar får man väl tillägga.)
För personerna som dom hela tiden hänvisar till har aldrig lagt ett enda inlägg ens. Så det var dessa som främst var min måltavla med testen... Så ingen nu med flit eller missförstånd tror jag i min enfalld inte fattar att kunniga personer själklart även har eller haft eller provat osv tidigare...
Jag försöker ju inte utmärka varken mig eller mina billiga kablar som på något sätt överlägsna eller bäst osv...
För att ta ett exempel. Jag sände min propp till en stor skeptiker.. Han HAR jättebra saker o spela på. Han ÄR verkligen öppen och ingen som "går på saker" osv..
Men han har mycket bra saker o spela på.. Men stor skeptiker, Han skrev at han nu vet jag "inte snackar skit" om att man hör skillnader med byte av en propp.......
Han är en skeptiker. MEN fick skillnad... VARFÖR???? ju förmodligen svarade hans saker. Men vad är skillnaden?? Ja det är saken jag vill under året försöka utröna. Kablarna blir första grejen som provas. Kan skillnaderna ligga där?????
detta var ett exempel på vad jag vill veta. Inte tro. tex... sedan finns det massor med annat som man säkert finner löst under resan...
hur som helst har man haft kul på kuppen. I alla fall har jag säkert haft det...
MVH
Tobbe