Hej,
Heter Thomas Lövskog och är 35år gammal. Har en familj bestående av fru Eva och Barnen Emelie (5) och Tim (3).
Har hållit på med HiFi sedan min far vägrade låta mig köpa en allt-i-ett-musikmaskin från Hobbex när jag var 7år. Istället kom han hem med ett AKAI däck + hörlurar (däcket och sedemera en Yamaha förstärkare fungerar fortfarande) och menade att skall man lyssna på musik så skall det vara någorlunda kvalité. Själv hade han en rätt ordentlig anläggning.
Dock har jag lite gått andra vägen själv. Är mer intresserad i tekniken. Jag har också mer glidit över till hemmabio delen och mer kvantitet än kvalité. D.v.s jag har utrustat hela huset med massa in-wall speakers och styrsystem.
Musiksmaken är dessutom mer inriktad på gladpop som bakgrundsmusik ... vilket låter sig göra med mediokra medel.
Jag har definitivt inget intresse för att tweaka i all evighet. Att blindtesta skulle aldrig falla mig in, hör jag inte en direkt skillnad så får det vara. Som exempel kan nämnas att de enda stegen som jag funnit intressanta var ...
1991 - När jag bytte monovideon till LD med dolbyprologic.
1995(?) - När vi uppgraderade till AC3 (Dolby Digital).
2001 - DVD + projektor. DVD förmatet kanske inte är bättre än LD, men projektorn märker man utan nogrannare test.
Trivs riktigt bra här på forumet, även om en del die-hard medlemmar kanske kan undra vad tusan jag gör här med sådan inställning som ovan.

Dock älskar jag att diskuttera och höra på folk som passionerat brinner för sin sak, och det finns här gått om.
Hemmaprojekten just nu är en mångkanalig förstärkare (gainclone?) för att ersätta 4 SONY receivers jag har för att driva musik i olika rum. IR styrsystemet behöver också sig en uppfräschning och förtjänas att gå från hopsläng på prototypkort till riktigt bygge.
Ett större projekt (läs: långsamt framskridande och livsprojekt) är en audio / video växel för huset. 8 källor som oberoende kan kopplas till 6 rum med en deInterlaced VGA utgång till projektorn.
Arbetar gör jag numera i Köpenhamn med det jag alltid gjort i hela livet ... ansvara för ett företags mönsterkort på ett eller annat sätt. Allt mellan design, metodutveckling, processer och teknologi. Dessutom verkar jag inte komma ifrån mobiltelefonbranschen.
Är det någon som undrar över mönsterkort eller modern elektronikmontering, kanske jag kan vara behjälplig.
Det finns inget inget bättre än att känna lukten av nyfräst FR-4 ...