Jag är helt inne på din linje Ingvar men på gott och ont så är man ju inte hemma hela tiden. Jag har fram tills nu inte lyssnat alls på hörlurar nästan men på senare tiden har jag blivit tvingad att pendla och resa mer och då har jag märkt att den tiden på tåg, i buss, i bil, på flyg mm. blir mycket trivsammare om man har lite musik att lyssna på, eller något av allt annat som finns... talböcker, språkkurser mm.
Sen pratade vi ju om det där med träning i en annan tråd och det är också ett tillfälle då det är trevligt. Fast du Ingvar kanske har en ombyggd barnvagn full med förstärkare samt en ställning på denna med fastmonterade Pip då du är ute och joggar...?
Skämt åsido så tror jag att du också lyssnar med hörlurar ibland då du är ute och åker samt att de flesta delar din åsikt om att en riktig anläggning är bättre om man är hemma och inte behöver ta hänsyn till att störa någon.
Någonting jag dock har svårt att förstå är att så många föredrar hörlurar som är öppna eller halvöppna. Personligen så har jag hörlurar då jag inte vill störas av omgivningen och inte vill störa omgivningen, i de fallen så är det bättre med slutna eller tättsittande proppar. Dock medger jag att de förstnämnda tyvärr oftast låter aningen bättre. Men det är väl från person till person vad man har för behov och när man utnyttjar sina hörlurar antar jag.
MVH. Christian