Goldfinger skrev:Diskutera högtalare med Peter Snell, det låter i mina öron helt enkelt mycket intressant, avundas dig lite faktiskt, det sas att han hade väldigt begränsade hjälpmedel när han färdigställde sina konstruktioner, tror det var Kevin Voecks (som senare tog över Snell efter Peter) som var mäkta imponerad av vad denne åstadkom med de få hjälpmedel han faktiskt förfogade över på den tiden, Snell Acoustics var (som jag förstått det) nästintill en liten garageverksamhet på Peters tid, efterfrågan var större än vad företaget kunde leverera, vet dock inte hur många som var engagerade vid den tiden Peter dog.
Det var större än garageverksamhet

Jag tror det var ungefär 25-30 anställda personer på fabriken. Han hade inga stora mätlab för R&D. Han gjorde all slutjustering av högtalarna innanför lyckta dörrar hemma i hans hus. Ingen hade tillträde då, utom en person som jag tror ingen utomstående har träffat. Vad jag vet är att Peter Snell lystnade på röst via mikrofon och lyssnngsjämförde med före mikrofon. Jag hade ju Stig Carlsson som mentor vad gäller högtalare och jag redogjorde för Peter Snell om det som jag hade lärt mig. "You have learned your lesson well" blev Peter Snells enda kommentar. Det kändes mycket hedrande. Han visste mycket väl vem Stig Carlsson var.
Jag är lite trött just nu och får ta och nanna innan jag somnar vid datorn.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.