Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Grundregeln är väl att man inte ska hålla på och peta i öronen? Kan tänka mig att flitigt användande av öronproppar för såväl utestängande av ljud som för musiklyssning kan ge problem då man petar in vaxet längre och längre för varje gång.
subjektivisten skrev:Men vaxpropp har aldrig hindrat folk från att höra skillnad på kablar och slutsteg
RogerGustavsson skrev:Grundregeln är väl att man inte ska hålla på och peta i öronen? Kan tänka mig att flitigt användande av öronproppar för såväl utestängande av ljud som för musiklyssning kan ge problem då man petar in vaxet längre och längre för varje gång.
sprudel skrev:subjektivisten skrev:Men vaxpropp har aldrig hindrat folk från att höra skillnad på kablar och slutsteg
Beror på. Sitter det tillräckligt djupt så kan man inte lita på sin hörsel alls.
sprudel skrev:subjektivisten skrev:Men vaxpropp har aldrig hindrat folk från att höra skillnad på kablar och slutsteg
Beror på. Sitter det tillräckligt djupt så kan man inte lita på sin hörsel alls.
Magnuz skrev:sprudel skrev:subjektivisten skrev:Men vaxpropp har aldrig hindrat folk från att höra skillnad på kablar och slutsteg
Du har mer rätt än du tror. Jag har haft en vaxpropp som sänkte tonhöjden ett halvt tonsteg i ena örat vid vissa frekvenser.Mycket obehagligt.
Jag har f.ö. aldrig hört någon skillnad mellan mina kablar och mitt slutsteg. De låter precis likadant, d.v.s. inte alls.

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster