jannemannen skrev:PekkaJohansson skrev:Någon måtta får det vara på underliga omröstningsalternativ alldeles oavsett den förklarande texten i det inledande inlägget. Jag avstår från att rösta men berättar gärna att jag alltid lyssnar aktivt på musik. Har kommit att i allt högre grad ogilla att musik används som bakgrunds(o)ljud.
Med vänlig hälsning
Pekka
Så du har aldrig musiken på i bakgrunden ? Du knäpper bara på stereon när du skall lyssna "aktivt" ?
Mvh/Janne
Jepp, i stort sett. När jag läser tidningen läser jag tidningen, när jag äter äter jag och när jag lyssnar på musik lyssnar jag på musik. Särskilt illa tycker jag om att folk försöker proppa mina öron fulla av illaljudande musik när jag befinner mig på en restaurang eller i en affär. Det gäller också skivaffärer där jag föredrar tystnad framför det oljud som ofta serveras. Undantag från ovanstående resonemang är dels uppiggande cocktailmusik genom radiogrammofonen före helgmiddagen och de få tillfällen jag kör bil då jag kan poppa loss samtidigt som gamla Forden får visa vad den går för. Kan också tillägga att jag ofta lyssnar på musik som snurrar i mitt huvud. Då bestämmer jag tillfälle, ljudkvalitet och -styrka alldeles själv.
Med vänlig hälsning
Pekka