Kan det bli riktigt bra då, och om så är, hur? /Nyfiken.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det är väl dipolbasar, så du har inte lika stora problem att få ihop övergången som de planarer som har en monopol i basen.
Lät finfint senast jag hörde kombon.
RogerGustavsson skrev:Principiellt behöver 250 Hz inte vara för högt så länge som huvudsystem och bassystem befinner sig nära varandra.
profbd skrev:brukar inte lyngdorf dela vid 300 hz?
Nefilim skrev:Britt-Gunnar skrev:profbd skrev:brukar inte lyngdorf dela vid 300 hz?
jo och han har väl demat med delning vid 700hz vid något tillfälle
Hur ligger nivån på basen då?
Britt-Gunnar skrev:Nefilim skrev:Britt-Gunnar skrev:profbd skrev:brukar inte lyngdorf dela vid 300 hz?
jo och han har väl demat med delning vid 700hz vid något tillfälle
Hur ligger nivån på basen då?
hur menar du? Jag har själv aldrig delat så högt så jag kan inte utala mig om hur det låter men vid 400hz låter det finemang
Bill50x skrev:RogerGustavsson skrev:Principiellt behöver 250 Hz inte vara för högt så länge som huvudsystem och bassystem befinner sig nära varandra.
Nä, varför skulle det vara något problem? Det finns ju högtalare som har långt högre delning än så mellan bas- och mellanregister. Och det är väl tänkt att ESL ska stå ovanpå Gradientbasarna, eller?
/ B
Strmbrg skrev:Apropå delningsfrekvenser så delas mina skärmar såpass lågt som 500Hz.
Vet att di gamla modellerna från Magnepan hade betydligt högre delning, vilket - bland annat - orsakade en del knas med beamning.
Hyfsat OT, det sista, men det är så himla svårt att undvika stickspår.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster