Wallin B55 högtalare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

andreasj

Wallin B55 högtalare

Inläggav andreasj » 2011-01-20 03:05

Är det någon som har erfarenhet av Wallin B55 högtalare. Skulle uppskatta lite info om dem.

Mvh Andreas

Användarvisningsbild
NADifierad

Re: Wallin B55 högtalare

Inläggav NADifierad » 2011-01-20 07:04

andreasj skrev:Är det någon som har erfarenhet av Wallin B55 högtalare. Skulle uppskatta lite info om dem.

Mvh Andreas

Jag bodde i ängelholm i min ungdom 8) , dvs fram till 96. Då fanns Wallins Hi-Fi fortfarande kvar, och bland de ordinarie dussinvarorna, så såldes även Wallins egna högtalare.
Jag har många gånger funderat på om de var så bra som det antas, i det tysta :D . Jag hann tyvär aldrig att provlyssna någon av modellerna :? .
Ibland får jag tanken att de är lite överhypade, det kan kanske bli så om den lokale radiohandlaren, i en liten stad som Ängelholm börjar kränga sina hemmabyggda högtalare!? Sedan är det någon som har en brorsa i Åstorp, och han känner någon i Bjuv osv ...
Fast hade de låtit skit, så hade ju det ryktet säkert föjt med på resan? Jag har själv aldrig hört något negativt nämnas om dem. 8O
Sedan är det ju förvisso väldigt sällan man hör något om dem alls!?
Mycket ord från någon som aldrig hört dem själv .

Skulle gärna testa ett par, av nostalgiska skäl. :wink:
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2011-01-20 08:58

Min bror har haft ett par Wallinare. De lät på sin tid kanon! Hur jag uppfattat dem idag låter jag vara osagt.

Återgå till Generellt om hifi