Moderator: Redaktörer
Goldfinger skrev:Jag förstår inte frågan, transparent givet vad?
Med en speciell högtalare vid ett speciellt effektuttag?
Strmbrg skrev:Goldfinger skrev:Jag förstår inte frågan, transparent givet vad?
Med en speciell högtalare vid ett speciellt effektuttag?
Neutralt skrev jag ju.
Juh.
Harryup skrev:Jodå, det går utmärkt.
Man ställer steget på en badrumsvåg och man får då direkt en skala på hur det låter. Klass D med switchad nätdel <5kg ajaj, klass D med vanlig nätdel <7-8kg illa, japansk klass-AAA <11kg inge vidare, osv upp till riktiga grejor typiskt > 30kg mumma.
Alla butiker borde uppge vikt också på prislapparna och för enkla jämförelser också antal kanaler/kg och dist/kr.
Mvh/Harryup
Strmbrg skrev:eller studerar kretslösningen.
Stereotypen skrev:Nu vet jag vad MOS-FET betyder: Mycket Onödigt Skräp För Extra Tyngd
Naqref skrev:Strmbrg skrev:eller studerar kretslösningen.
Det kan ge en hint men allting annat säger ungefär ingenting. Det enda bättre sättet att se hur något låter är att läsa skriftliga omdömen från omdömesgilla medmänniskor och titta på relevanta mätresultat.
Strmbrg skrev:Naqref skrev:Strmbrg skrev:eller studerar kretslösningen.
Det kan ge en hint men allting annat säger ungefär ingenting. Det enda bättre sättet att se hur något låter är att läsa skriftliga omdömen från omdömesgilla medmänniskor och titta på relevanta mätresultat.
1. Men man måste väl ändå veta hur man tänkt konstruera eländet?
Liksom åtminstone ungefär, redan innan man börjar.
2. Om man då tänkt galet eller vettigt borde väl framgå då någon annan tittar på ritningen, tar del av faktiska komponentval etcetera?
3. Eller så finns det så himla många metoder som leder till snarlika resultat, att det är svårt att se hur det blir för den som inte provlyssnat.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster