Yamaha cdx-1060-problem....

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bossekaka

Yamaha cdx-1060-problem....

Inläggav Bossekaka » 2011-02-23 23:20

Hej

I slutet på förra året köpte jag denna (som nämnt i annan tråd) :).

Problemet är att play-knappen på fronten inte fungerar och open/close fungerar när den vill. Det har varit så hela tiden. :(

Jag har skruvat isär allt och kollat kretskortet som sitter bakom knapparna och (pluppen) som styr play är stendöd.

Var kan man lämna in den för lagning, vad kan det kosta? Jag bor i Norrköping....

Den är i kanonskick i övrigt och låter bra så det vore kul att få den fullt fungerande.

Visst, jag kan köra med fjärren men jag är van att knappa på fronterna så detta stör mig så förbannat att jag låter den stå och kör med min cdx-596 tillsvidare.

Är det värt en lagning? Om det går.....

//kaka

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2011-02-24 03:18

Tycker det är lite svårt att förstå vad felet är på din beskrivning, men beroende på hur den är uppbyggd tänker jag oxid? något som hamnat snett?

En reperatör kan nog inte göra så mycket mer än dig i ett sådant här fall och risken är att det kostar mer än en till cdx1060.

Går den inte att reparera, leta efter en donator cdx1060 som är trasig på annat sätt.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Bossekaka

Inläggav Bossekaka » 2011-02-26 11:37

Det löste sig verkar det som, kontaktspray gjorde susen.... :D

Att det kunde bli oxid eller nåt annat skit under de där små "plupparna" på kretskortet trodde jag inte.

Hoppas det håller ett tag.

//Kaka

Återgå till Generellt om hifi