Hej på Er !! Datorer och HiFi blir mer och mer sammankopplat och jag tillhör de som tycker det är jättekul men nu har jag fått problem.
Jag har en laptop i vardagsrummet som är kopplad genom usb till en BRAVO från Firestone Audio som skickar vidare ljudet coaxialt till min XTZ förstärkare som har DA omvandlare i sig.
Tills för några månader sedan funkade det klockrent och jag och mitt musik intresse flyttade nästan in i (i eller på???) Spotify och sedan rippade jag alla mina (och flickvännens) cd skivor och lyssnade på dem genom datorn också. Att man hade så mycket bra musik hade jag ingen aning om

. Men så för ett tag sedan började det klicka och poppa och gradvis har det blivit värre, speciellt när man sätter på datorn hackar det en hel del och musiken går även långsammare stötvis. Jag tror att det är något fel på ljudkortet för störningarna är desamma när jag lyssnar med hörlurar analogt som när jag tar ut signalen digitalt till stereon. Eftersom jag köpte datorn för nästan exakt ett år sedan på MediaMarkt ska jag lämna in den imorgon men jag tänkte bara skriva av mig lite här för att se om någon av er har någon fundering eller någon lösning.
Har kollat runt en hel del på nätet men tycker det är jättesvårt att hitta något vettigt. När jag postade på Minhemmabio för ett tag sedan fick jag noll svar

så det är väldigt synd om mig.
Tacksam för minsta lilla fundering i ämnet datorer som sprakar och har sig