Det första man bör göra är kolla om man verkligen hör detta.
Det andra man bör göra, om man hörde skillnad, kolla upp varför dom låter olika.
Det är ju mer intressant än att sprida massa myter, enligt mig.
Moderator: Redaktörer
grafpro skrev:Den är i själva verket en del av new age. Tarotkort, magnetsulor, auraterapi och klass A. Tänk om samma regler skulle gälla här som för exempelvis läkemedel...
Almen skrev:Jag tror att ett A/B-test mellan de förstärkare vi F/E-lyssnade på i Göteborg häromsistens skulle ge en stor hörbar skillnad, eftersom det ena inte hördes alls och det andra hördes jättetydligt.
Man skall vara försiktig att dra slutsatsen att det inte finns någon hörbar skillnad mellan godtyckliga förstärkare bara för att man inte hört skillnad på ett urval.
Piotr skrev:Almen skrev:Jag tror att ett A/B-test mellan de förstärkare vi F/E-lyssnade på i Göteborg häromsistens skulle ge en stor hörbar skillnad, eftersom det ena inte hördes alls och det andra hördes jättetydligt.
Man skall vara försiktig att dra slutsatsen att det inte finns någon hörbar skillnad mellan godtyckliga förstärkare bara för att man inte hört skillnad på ett urval.
Halloj Almen!
Har ni skrivit om detta test på faktiskt?
*nyfiken*
/Peter
Piotr skrev:Almen skrev:Jag tror att ett A/B-test mellan de förstärkare vi F/E-lyssnade på i Göteborg häromsistens skulle ge en stor hörbar skillnad, eftersom det ena inte hördes alls och det andra hördes jättetydligt.
Halloj Almen!
Har ni skrivit om detta test på faktiskt?
*nyfiken*
/Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster