Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:4 stycken. Eller 6 stycken. Eller 8 stycken. Eller...
IngOehman skrev:Fyra punkter att alstra ljud ifrån brukar vara lagom. Jag brukar dessutom driva dem stereofoniskt om de har tillräcklig kapacitet för att man inte skall behövas snåla med membranrörelserna.
Vh, iö
PS. Var det inte en tråd om samma sak bara för ett par dagar sedan? Eller var det på teknikforum?
Hotspur, jag håller med dig. För en "normal" människa ter sig
konceptet med aktiva delningsfilter, en drös slutsteg, och rummet
belamrat med högtalare som väldigt konstigt och orimligt.
Fyra punkter att alstra ljud ifrån brukar vara lagom. Jag brukar dessutom driva dem stereofoniskt om de har tillräcklig kapacitet för att man inte skall behövas snåla med membranrörelserna.
W201 skrev:IngOehman sa:Fyra punkter att alstra ljud ifrån brukar vara lagom. Jag brukar dessutom driva dem stereofoniskt om de har tillräcklig kapacitet för att man inte skall behövas snåla med membranrörelserna.
Jotack, jag vill också fortsätta köra mina (f.n. 2) subbar i stereo. (Om man hört pukorna i breaket på "Hotel California" inser man att det kan finnas anledning att panorera även låga frekvenser!) I och med hemmabions intåg har tyvärr ett problem har dykt upp - nämligen .1 = mono i LF-systemet.
Finns det någon hemmabio-förstärkare som tillåter mig att lyssna på:
- Stereofonogram med (och helst även utan) subbasar I STEREO + HP för frontarna.
- 5.1 med analog dvs ej A/D - D/A lyssning med subbas
- 5.1 (+ ES o dyl) med digital ingång
Själv har jag ej hittat någon. Naturligtvis kan jag lösa det med diverse specialkopplingar vid lyssning "si" och "så", men användarvänligheten är ju "tämligen" låg.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster