RogerGustavsson skrev:Får omedelbart en känsla av att det måste bli väldigt olika arbetsbetingelser för vänster och höger högtalare. Den vänstra står i ett hörn och med närhet till det sluttande taket. Den högra har betydligt mindre stöd från omgivningen. Har för mig att de högtalarna ska stå relativt långt från angränsande ytor för att få bra tonal balans. Misstänker en rejäl slagsida åt vänster högtalare. Å andra sidan ser ju inte rummet ut att alls vara tänkt för lyssning i första hand. Lite synd med tanke på vilken kapacitet det bör finnas i den ljudåtergivningsutrustningen.
Är faktiskt inte ett så stort problem, ljudet uppleves inte som det är skevt, även om bilden får en att tro det..
Det största problemet är att efterklangtiden är lite lång med tanke på att det inte är så överdrivet möblerat på vare sig golv eller väggar.
Men klart ett dedikerat rum låter bäst, men är lite bajsnödigt för mig eftersom jag ofta lyssnar på musik när jag gör annat.
Jag gillar den öppna planlösningen även om den tillför en del akustiska problem.