Richard skrev:Ja, visst lämnar Hegel mycket effekt, men låter den bättre ?
Tveksamt. Jag har inte öron nog att avgöra. Jag är nöjd med Marantz.
Moderator: Redaktörer
NB skrev:Richard skrev:Nej, troligen inte.
Nu blir jag sugen på den mindre modellen 5005 , eftersom det uppenbarligen inte innebär någon stor försämring i jämförelse med Hegels dac för 10000:-, och för/ slutsteg för 50000:-.
Jag måste säga att jag trots allt inte är förvånad- jag har ju upplevt samma sak med andra stereogrejor.
Det som är extra kul är att det nu med trolig säkerhet finns ett fullgott alternativ till denon avr 2807 , som låter lika bra, klarar fler ljudformat och dessutom är snyggare- och går att köpa i butik.
![]()
Marantz.
Förlåt men jag förstår inte ovan, ironi eller seriöst? Baserat på tidigare inlägg så tror jag tyvärr inte du skämtar? Vad baserar du i så fall ovan på? Får en känsla av att du alltid försöker övertala dig själv (och andra) att
även det enklaste/billigaste är good enough. Det kan det ju vara om du ha
r tex. pip men finns många som ställer väldigt mycket högre krav. Om inte annat bör ju Hegel kombon (ej lyssnat på denna själv) kunna leverera mer effekt?
Små skillnader kan vara viktiga för vissa (därav det "stora" intresset av LTS F/E tester), se bara på 2308 (som du gillar) och 2807. Där finns skillnader, inte gigantiska men helt klart hörbara. Har båda och förenklat så levererar
2308 mer bas och lite snällare topp. Minns inte vad som gjorde att LTS
detekterade 2807 i F/E, men om det var för att den var lite för ljus så kanske det rent av är så att 2308 är mer transparent
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster