DS skrev:RogerJoensson skrev:
Och vad är det som är konstigt med att lilla Pip skulle ha svårt att matcha de andra
Därför att Pip kräver så fruktansvärt mycket av sin omgivande miljö för att ens komma i närheten av vad den kan leverera. Finns det någon på forat som kan påstå att Pip levererar lika mycket välljud i sitt hem som den gör i sin demonstrationsmiljö? eller Pi60 för den delen?
Det snackas ju om hur välspelandes dessa högtalare är, men under vilka förhållanden gör den det!?
Är det verkligen en grundläggande förutsättning att ditt hus/lägenhet måste byggas om för att få högtalarna att prestera ordentligt?
Har inte lyssnat på Pip utanför Ingvars källare, har inget intresse av det heller då jag anser att de är för små. Men du, jag har haft Pi60s i 2 år nu och har kört dem till största delen helt utan dämpning i mitt ganska livliga vardagsrum. Och jag tycker absolut inte att de låter dåligt. Måhända att dina teorier stämmer för Pip men för Pi60s håller jag inte alls med. De låter utmärkt även under "sämre" förhållanden.
Sen kan man väl ha olika uppfattningar om vad som är "bra" ljud kanske. Men att de skulle låta illa automatiskt vid avsaknad av dämpning tycker jag är trams.

och