Moderator: Redaktörer
kris10an skrev:Konstruktionsmässigt är krellsteget snyggt och prydligt inuti med rejäl kondensatorbank och riktigt fet trafo (2 kVA). Två identiska förstärkarmoduler monterade direkt på varsin kylfläns.
Max_Headroom skrev:kris10an skrev:Konstruktionsmässigt är krellsteget snyggt och prydligt inuti med rejäl kondensatorbank och riktigt fet trafo (2 kVA). Två identiska förstärkarmoduler monterade direkt på varsin kylfläns.
Har du brutit bort locket, så ta en bild på inandömmet och lägg ut vet jag

Andreas80 skrev:Den integrerade 400xi från samma serie är uppmätt till 290w @8 ohm. Angivet är 200w. Så jag är tämligen övertygad om att 2250 ger minst kring 330w @ 8 ohm. 300cx/FBI som är angivna 300w @8 ohm är uppmätt till 430w.
Andreas80 skrev:Den integrerade 400xi från samma serie är uppmätt till 290w @8 ohm. Angivet är 200w. Så jag är tämligen övertygad om att 2250 ger minst kring 330w @ 8 ohm. 300cx/FBI som är angivna 300w @8 ohm är uppmätt till 430w.
kris10an skrev:Andreas80 skrev:Den integrerade 400xi från samma serie är uppmätt till 290w @8 ohm. Angivet är 200w. Så jag är tämligen övertygad om att 2250 ger minst kring 330w @ 8 ohm. 300cx/FBI som är angivna 300w @8 ohm är uppmätt till 430w.
Med tanke på trafons storlek hade det iofs varit schysstare om steget kunde ge 2 x 500 W i 8 ohm och det dubbla i 4 ohm.. men det kanske klarar det dynamiskt
kris10an skrev:Andreas80 skrev:Den integrerade 400xi från samma serie är uppmätt till 290w @8 ohm. Angivet är 200w. Så jag är tämligen övertygad om att 2250 ger minst kring 330w @ 8 ohm. 300cx/FBI som är angivna 300w @8 ohm är uppmätt till 430w.
Vad kör du för försteg förresten, balanserat eller obalanserat? Får du också brumm om du kör obalanserat försteg?
Andreas80 skrev:kris10an skrev:Andreas80 skrev:Den integrerade 400xi från samma serie är uppmätt till 290w @8 ohm. Angivet är 200w. Så jag är tämligen övertygad om att 2250 ger minst kring 330w @ 8 ohm. 300cx/FBI som är angivna 300w @8 ohm är uppmätt till 430w.
Vad kör du för försteg förresten, balanserat eller obalanserat? Får du också brumm om du kör obalanserat försteg?
Jag kör Krells processor Showcase som försteg. Den har både obalanserade och balanserade utgångar. Får inget som helst brum, kör obalanserat. Hade brum förut innan jag läste att man måste länka ihop två pins på xlr-utgången om man inte ska köra balanserat. Om du kör obalanserat måste du länka ihop Pin 1 (lower left) och Pin 3 (top) med medföljande shorting pins, annars får du brum. Står på sidan 11 i manualen.
Johan_Lindroos skrev:Andreas80 skrev:kris10an skrev:Andreas80 skrev:Den integrerade 400xi från samma serie är uppmätt till 290w @8 ohm. Angivet är 200w. Så jag är tämligen övertygad om att 2250 ger minst kring 330w @ 8 ohm. 300cx/FBI som är angivna 300w @8 ohm är uppmätt till 430w.
Jag kör Krells processor Showcase som försteg. Den har både obalanserade och balanserade utgångar. Får inget som helst brum, kör obalanserat. Hade brum förut innan jag läste att man måste länka ihop två pins på xlr-utgången om man inte ska köra balanserat. Om du kör obalanserat måste du länka ihop Pin 1 (lower left) och Pin 3 (top) med medföljande shorting pins, annars får du brum. Står på sidan 11 i manualen.
Jag förmodar att du egentligen menar XLR-ingången på Krellslutsteget.
Andreas80 skrev:Jag kör Krells processor Showcase som försteg. Den har både obalanserade och balanserade utgångar. Får inget som helst brum, kör obalanserat. Hade brum förut innan jag läste att man måste länka ihop två pins på xlr-utgången om man inte ska köra balanserat. Om du kör obalanserat måste du länka ihop Pin 1 (lower left) och Pin 3 (top) med medföljande shorting pins, annars får du brum. Står på sidan 11 i manualen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster