Harryup skrev:Få butiker möjligen ingen butik som livnär sig på att sälja ren 2-kanal behöver kundvagnar enligt ytterligare iaktagelser ifrån mig.
mvh/Harryup
Det finns naturligtvis ingen anledning att butiker skulle sälja enbart 2-kanal. Nästan alla tillverkare har både två och multikanal produkter. Och en återförsäljare bör kunna sälja det mesta eller allt. Om kunden vill ha det.
Anta att en kund köper ett par högtalare och en förstärkare i en butik. Efter en månad återkommer kunden.
-Jag skulle gärna vilja köpa center och bakhögtalare från samma högtalar firma. Som matchar mina två högtalare.
-Vi säljer bara två-kanal.
-Men jag har precis pratat med företaget. Och de tyckte center si och så och de här bakhögtalarna skulle vara lämpliga. Är ni inte återförsäljare?
-Jo. Men bara 2-kanal.
Det säger sig själv att butiker som bara säljer 2-kanal inte längre är någon bra ide. Men det betyder inte att folk inte längre köper 2-kanals utrustning.
Butikernas måste naturligtvis anpassa sig efter tillverkarnas sortiment. Och tjänar på att kunna sälja så mycket som möjligt till så många som möjligt.
Mvh