LTS syn på hembio- kontra hififörstärkare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-06-02 12:49

moi satt och tänkte hur fint det vore med uppgraderbara och programmerbara digitala förförstärkare (eller integrerade) som man kunde uppgradera mjukvarumässigt om det skulle dyka upp en ny standard. Det enda kruxet vore väl om det skulle komma nya anslutningskontaktstandarder men det kanske kunde fixas med I/O instickskort?

bara tänkte hur trevligt det vore att slippa köpa ny reciever var och vartannat år 8)

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-06-02 12:57

Pinnick skrev:moi satt och tänkte hur fint det vore med uppgraderbara och programmerbara digitala förförstärkare (eller integrerade) som man kunde uppgradera mjukvarumässigt om det skulle dyka upp en ny standard. Det enda kruxet vore väl om det skulle komma nya anslutningskontaktstandarder men det kanske kunde fixas med I/O instickskort?

bara tänkte hur trevligt det vore att slippa köpa ny reciever var och vartannat år 8)

mvh
/Pinnick

Det är nog lätt att fixa, men det kommer inte på marknaden. För då tjänar inte de fattiga företagen(Sony, Denon, Pioneer osv) några pengar :D Vi måste ju bidra!
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-06-02 13:10

mats skrev:Det är nog lätt att fixa, men det kommer inte på marknaden. För då tjänar inte de fattiga företagen(Sony, Denon, Pioneer osv) några pengar :D Vi måste ju bidra!

Det är ju nog så asså.. Men jag skulle gärna slippa bidra så jättemycket vartannat år. Sen läste jag att det fanns någon liknande av ett företag som hette omega (ypsilon?) audio kanske men den kostade ca 100.000. Som 1000 Simcor mao. :-)

mvh
/Pinnick

Föregående

Återgå till Generellt om hifi