Känns lite onödigt att skaffa en hembioreciver för att komma åt dessa funktioner om man bara vill köra 2 kanal..
Tar gärna emot tips angående detta
Moderator: Redaktörer
Har du några exempel på sådana 2.1-produkter som är billigare och bättre än skapliga 5/7-kanaliga receivers?Tellus skrev:Personligen skulle jag nog satsa på en renodlad stereo förstärkare & fixa filtrering på annat sätt om man vill ha enbart 2.0/2.1, recievers i de lägre klasserna låter ofta inte speciellt bra & filter möjligheterna brukar väl inte va direkt spektakulära heller. Att köpa en produkt tillverkad att leverera effekt till 2 kanaler för samma peng som en producerad till att leverera effekt till 5/7 kanaler bör i största del av fallen låta bättre
Kraniet skrev:vet inte hur man kan koppla på den där sansui-stärkaren. men det ser ut som att du skulle kunna använda "processor send" som pre-out och sen stoppa in det på "processor return" eller då på "power amp direct". Man skulle nog vilja ha en manual så man ser hur det fungerar. Min känsla är att processor in/ut borde vara säkraste kortet.
Maccis skrev:Power Amp direct borde väl vara lika med pre out, dvs sansuin körs som ett försteg....
Maccis skrev:Själv så kör jag 2 st 304, biampar två större stativare.
Vad vill du ha för den?
paa skrev:Har du några exempel på sådana 2.1-produkter som är billigare och bättre än skapliga 5/7-kanaliga receivers?Tellus skrev:Personligen skulle jag nog satsa på en renodlad stereo förstärkare & fixa filtrering på annat sätt om man vill ha enbart 2.0/2.1, recievers i de lägre klasserna låter ofta inte speciellt bra & filter möjligheterna brukar väl inte va direkt spektakulära heller. Att köpa en produkt tillverkad att leverera effekt till 2 kanaler för samma peng som en producerad till att leverera effekt till 5/7 kanaler bör i största del av fallen låta bättre
Vad heter dom och vad kostar dom?
zapanasta skrev:Maccis skrev:Själv så kör jag 2 st 304, biampar två större stativare.
Vad vill du ha för den?
Den är lite defekt,ljudet kommer och går på höger kanal..
En som ska titta på den så småningom,men om man bortser från visuella jämförelser mot sansuin så tror jag nog denna förstärkare låter lika bra..
Kunde inte höra några skillnader vid en jämförelse jag gjorde förut,ja det går ju att spela högre med sansuin naturligtvis...
Power Output: Min. RMS, both channels driven, from 10 to 20,000 Hz, with no more than 0.005% total harmonic distortion 100 watts per channel into 8 ohms.
Bongo skrev:I manualen till min gamla pioneerreceiver finns denna raden:
Märkuteffekt 100 W + 100 W (20 Hz-20 kHz, THD 0,09 %, 8ohm)
men också den här raden:
Kontinuerlig uteffekt (STEREO MODE) FRONT 100 W + 100 W (DIN 1 kHz, THD 1 %, 8ohm)
Vad är skillnaden på märkuteffekt och kontinuerlig effekt i detta fallet månntro? Om det översta stämmer så borde den vara ovanligt kraftfull för att vara en receiver i alla fall
Kontinuerlig uteffekt (STEREO MODE) FRONT 100 W + 100 W (DIN 1 kHz, THD 1 %, 8ohm)
Märkuteffekt 100 W + 100 W (20 Hz-20 kHz, THD 0,09 %, 8ohm)
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster