Moderator: Redaktörer
paa skrev:"Analytiskt" är väl närmast ett värdeladdat ord, där olika personer lägger olika betydelse i det.
Precis som med ordet "korrekt".
Det blir ju svårt att tolka en omröstning, när man menar olika saker när man röstar på de olika alternativen.
markusA skrev:Svårt val men det landade på ja till slut.
Analytisk kan imho bli lite av ett skällsord även om det ofta används i en mer positiv bemärkelse.
Jag strävar efter musikalitet och inlevelse, inte nödvändigtvis det jag förknippar med "överanalytiska" anläggningar.
petersteindl skrev:Ljudidealets takt hos de moderna människorna är som inversen på längden av håren i stofilernas näsborrar![]()
MvH
Peter
Bongo skrev:petersteindl skrev:Ljudidealets takt hos de moderna människorna är som inversen på längden av håren i stofilernas näsborrar![]()
MvH
Peter
Det är så vackert när man får ett komplett och fullständigt svar på en fråga så man slipper tänka mer på den. Tråden kan härmed stängas![]()
mapem skrev:Bongo skrev:petersteindl skrev:Ljudidealets takt hos de moderna människorna är som inversen på längden av håren i stofilernas näsborrar![]()
MvH
Peter
Det är så vackert när man får ett komplett och fullständigt svar på en fråga så man slipper tänka mer på den. Tråden kan härmed stängas![]()
Innan tråden stängs. Jag är nog för korkad för att förstå Peters utsaga, men det låter jäkligt smart!
celef skrev:jag vet inte vad jag ska rösta, den analytiska karaktären beror ju på färgning, en färgning som kan vara lika eller mer störande som annan färgning, den analytiska karaktären gör ju lyssningen jobbig i längden men den motsatta färgningen gör lyssning helt ointressant
att välja mellan pest eller kolera är ju aldrig lätt eller särskilt kul
steveo1234 skrev:Varför inte bara
"Anser du att en sämre anläggning ofta låter bättre än det motsatta vid uppspelning av musik med ljudmässiga brister?
i skrev:Tror det snarare är så att en bra anläggning lockar till att spela högre och då märker man bristerna i inspelningen mer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster