Min galne son..

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-09-29 22:02

:lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Beakungen

Inläggav Beakungen » 2011-09-29 22:38

meanmachine skrev:Högtalaren är JBL Tl-260.. och det är en rätt krallig högtalare men ändå? :) hehe.. störd man är..

tja den behöver du nog inte vara orolig för att ha sönder.

Pappa hade ett par ti-240 en gång i tiden (350w rms kont). en dag när han hade några polare över skulle de skoja med pappa och höja lite. Vad de inte tänkte på var att låten (enya- long ships tror jag den heter) börjar väldigt tyst och ökar sen. Så när de hade hög volym i början på låten så kan man räkna ut vad som hände sen när låten ökade i volym. Stegen hade tydligen visat strax under 1400w rms per kanal och det lät fortfarande kanonbra. Visserligen så högt att allt som satt löst trillade ner men inga större problem.

Jbl tenderar att underspeca sina högtalare rejält. Mina är specade just 75w rms kont och jag har matat in flera hundra watt utan att de tog skada eller lät illa :)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2011-09-30 09:01

mx skrev:
Bill50x skrev:Jag lyckades dra ur en lågnivåkabel ur ett kassettdäck, hade hög nivå vid tidigare spelning. Brummet knäckte skumkanterna på mina högtalare :-)

/ B

Ja, Linn är skräp. ;)

Fast nu var det denna setup som användes:
Sony WM-D6C Kassettdäck
Sentec SC9 Försteg
Sentec PA9 slutsteg
Dahlqvist DQ10 högtalare

Och 3,5 mm telejack ställer till med en hel del när man drar ut dom en liten bit :-)

/ B

Föregående

Återgå till Generellt om hifi