Strmbrg skrev:Kronkan skrev:Strmbrg skrev:Kom just på att jag kan uttrycka mig ganska enkelt.
Jag vill få en "kick", inte fakta, när jag spisar vax.
Du vill bli träffad
Det var väl han, Ian Dury?
... and The Blockheads! Vi är med dig!
Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Kronkan skrev:Strmbrg skrev:Kom just på att jag kan uttrycka mig ganska enkelt.
Jag vill få en "kick", inte fakta, när jag spisar vax.
Du vill bli träffad
Det var väl han, Ian Dury?
sprudel skrev:Bra exempel på att den fysiska verklighet vi refererar till uppfattas tämligen olika beroende på olika förförståelse, i form av hur vi läst tråden, hur noga vi läst, vilka tidigare emotionella och intellektuella erfarenheter vi har av skribenterna i tråden och medvetenhet, eller icke, om hur dessa påverkar oss. Den fysiska verkligheten skulle i detta fall vara den skrivan texten i tråden.
Tolkningen är ett sammelsurium av bla den förförståelse jag talar om ovan, och i just det ögonblicket den uppfattade verkligheten, i nästa stund en annan.
Almen skrev:sprudel skrev:Bra exempel på att den fysiska verklighet vi refererar till uppfattas tämligen olika beroende på olika förförståelse, i form av hur vi läst tråden, hur noga vi läst, vilka tidigare emotionella och intellektuella erfarenheter vi har av skribenterna i tråden och medvetenhet, eller icke, om hur dessa påverkar oss. Den fysiska verkligheten skulle i detta fall vara den skrivan texten i tråden.
Tolkningen är ett sammelsurium av bla den förförståelse jag talar om ovan, och i just det ögonblicket den uppfattade verkligheten, i nästa stund en annan.
= "Sorry, jag läste och tänkte fel."?
sprudel skrev:Almen skrev:sprudel skrev:Bra exempel på att den fysiska verklighet vi refererar till uppfattas tämligen olika beroende på olika förförståelse, i form av hur vi läst tråden, hur noga vi läst, vilka tidigare emotionella och intellektuella erfarenheter vi har av skribenterna i tråden och medvetenhet, eller icke, om hur dessa påverkar oss. Den fysiska verkligheten skulle i detta fall vara den skrivan texten i tråden.
= "Sorry, jag läste och tänkte fel."?
Nope! Din illusion av den fysiska verkligheten var vid det ögonblicket vi resp läste den, inte densamma. Men vilken är rätt?
Och:
Hur mycket ska det vara rätt för att vara rätt, eller fel för att vara fel?
Almen skrev:Tjaa, om du inte kan hitta någon som argumenterar emot det som du citerade så skulle jag säga att det är tillräckligt fel för att vara fel.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster