Ny Guru QM10

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-10-26 22:25

MichaelG skrev:
Flint skrev:
nilsviktor skrev: [...] Ha inga förväntningar på kaffet bara. Typ Euroshoppers snabbkaffe. Jag försöker undvika det när jag är där.

Otroligt otrevlig och dryg attityd.

Jag håller verkligen med! Euroshoppers snabbkaffe är faktiskt både gott och näringsrikt.

Hälsn. Michael

:mrgreen:
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
nilsviktor

Inläggav nilsviktor » 2011-10-26 23:25

Flint skrev:
nilsviktor skrev:
screen skrev:I Borlänge ?!?

Men där är ju jag nu!
Bor på Hotell där och jobbar i Falun (17km bort).
Kan man göra studie(o)-besök där, vad heter tillverkningsfirman/adressen?
Kolla in vår hemsida. Där står all kontaktinfo. Om de inte har häcken full så tar de säkert emot dig. Ha inga förväntningar på kaffet bara. Typ Euroshoppers snabbkaffe. Jag försöker undvika det när jag är där.

Otroligt otrevlig och dryg attityd.
Menherrejistanes! Sådana här reaktioner (och missuppfattningar) är en av anledningarna att jag försöker undvika forum. Ta tillbaks det där! :) Eller så missar jag en dos ironi. Inte omöjligt. Repat hela dan och nu sitter jag med löneutbetalningar. Gääääsp!

Användarvisningsbild
nilsviktor

Inläggav nilsviktor » 2011-10-26 23:30

Naqref skrev:Kanske läge att ta med lite bättre kaffe då till de som jobbar där om de är så snälla att man får göra studiebesök?! :D
Kakor också! Glöm inte kakor!

Användarvisningsbild
nilsviktor

Inläggav nilsviktor » 2011-10-26 23:35

PerStromgren skrev:
nilsviktor skrev:
PerStromgren skrev:Kul att höra att du ägnar dig åt väsentligheter också, dvs lirar stråkkvartett! :D
Hehe. Kvartetten hör man på Uppsala Konsert & Kongress på söndag kl. 16. Då gör vi programmet "Quartet Plugged" med bl.a. George Crumbs "Black Angels – Thirteen images from the dark land". Ett portalverk inom kvartettrepertoaren.

Ah! Kronoskvartetten kan lägga ned, alltså, när ni tar över?

Crumb for president!

:)
Jepp. De kommer att bli arbetslösa! Deras inspelning är liksom benchmark. Men vi gör den faktiskt rätt bra också (kanske lite lite bättre...:))David Harrington startade ju Kronos efter att ha hört Black Angels på radio första gången. Utan tvekan ett bra verk. Men de andra låtarna vi spelar är också bra. Där ska jag spela laptop också. Mer på http://www.neokultur.se

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2011-10-27 11:15

nilsviktor skrev:
PerStromgren skrev:
nilsviktor skrev:
PerStromgren skrev:Kul att höra att du ägnar dig åt väsentligheter också, dvs lirar stråkkvartett! :D
Hehe. Kvartetten hör man på Uppsala Konsert & Kongress på söndag kl. 16. Då gör vi programmet "Quartet Plugged" med bl.a. George Crumbs "Black Angels – Thirteen images from the dark land". Ett portalverk inom kvartettrepertoaren.

Crumb for president!

Jepp. De kommer att bli arbetslösa! Deras inspelning är liksom benchmark. Men vi gör den faktiskt rätt bra också (kanske lite lite bättre...:))David Harrington startade ju Kronos efter att ha hört Black Angels på radio första gången. Utan tvekan ett bra verk. Men de andra låtarna vi spelar är också bra. Där ska jag spela laptop också. Mer på http://www.neokultur.se

Respekt!

PS. Jag såg att ni har Beet Op 131 på repertoaren. Dubbel respekt!
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
nilsviktor

Inläggav nilsviktor » 2011-11-02 18:49

PerStromgren skrev:
nilsviktor skrev:
PerStromgren skrev:
nilsviktor skrev:

Crumb for president!

Respekt!

PS. Jag såg att ni har Beet Op 131 på repertoaren. Dubbel respekt!

Jomantackar! Apropå musik: har man inget bättre för sig kan man ta sig till Matteuskyrkan i Sthlm på fredag för då spelas Verklärte Nacht och Brahms B-dur sextett med bl.a. mig, Nisse Sparf, Elmér Lavotha och lite annat löst folk. Fri Entré, kl. 21.00.
http://www.matteus.org/musik.html

Föregående

Återgå till Generellt om hifi