Använda laptop som CD-spelare

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kronkan

Inläggav Kronkan » 2011-11-12 13:10

phloam skrev:
KarlXII skrev:
GEEEEEEEEK! :twisted:

Tack! :D

Kommer inte Geek från grekiskan och betyder idiot. Men nog om det. Att den digitala revolutionen bidrar till mycket gott är väl lätt att förstå men övertron leder enligt min mening fel. Alla system digitalieras och gammalt hantverk försvinner inklusive hur man får organisationer att må bra. Den fysiska världen behövs och är nödvändig. Lurar är väl ok har haft sådana i 40 år så det är ju ingen nyhet men ersätter ju inte känslan i riktigt uppspelad musik även om jag frotfarande lyssnar dagligen i lurarna. Att digitalisera allt såsom nu sker i organisationer är heller inte alltid halt kosntruktivt. Fortfarande slår jag trots ålder att fixa saker och ting genom att fysiskt träffa dem begära hjälp kringå beställningssystemen. Alla förundras över hastigheten och säkerheten i ett sådant agerande. JAg är en överlevare. Men mina medarbetare vinner alltid i utvärderingar kring "kundens nöjdhet". Bra Live performence vinner alltid.

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2011-11-12 13:34

Kronkan skrev:Den fysiska världen behövs och är nödvändig

ROTFLMAO

:)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-11-12 14:28

BB skrev:
petersteindl skrev:Är det någon som har en bra moddanvisning så jag kan få min ABC-80 att spela blu-ray :)

Skämtare där! :D

//BB

:D :D Kul, nu är vi tre gamla uvar i tråden. Du och Perka och jag. Minns ni hur vi åkte Uppsala runt för att hitta billigaste lunchplejs 8) Vi sparade en tia. :lol: :) Det var tider det.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
BB

Inläggav BB » 2011-11-12 15:03

petersteindl skrev:
BB skrev:
petersteindl skrev:Är det någon som har en bra moddanvisning så jag kan få min ABC-80 att spela blu-ray :)

Skämtare där! :D

//BB

:D :D Kul, nu är vi tre gamla uvar i tråden. Du och Perka och jag. Minns ni hur vi åkte Uppsala runt för att hitta billigaste lunchplejs 8) Vi sparade en tia. :lol: :) Det var tider det.

MvH
Peter

Jodå, nog minns jag alltid... Frågan är om det var bättre förr..? Det heter som bekant "ju förr, dess bättre".... :)

Är för övrigt faktiskt en smula störd över att tiden bara går - det är så himla mycket ogjort... Håller som bäst på med att designa nya drivers som i bästa fall skall göra livet lite mer uthärdligt för oss som har svårt för råheten hos 16/44,1-formatet...

//BB
F.d. Audio-Tronic, f.d. Centara. Consulting åt bl.a. Mark Levinson, (Red Rose Music), samt Cello Film & Music Systems. Grundare av Transmission Audio Inc., NJ, USA. http://www.transmissionaudio.com

Föregående

Återgå till Generellt om hifi