Något som var rätt lustigt var: Anläggning denna 300W Krell klass A och beta vad dom nu heter kanske Infinity och en jämförelse där Krell utbyttes mot Crown och man fick fram bakgrundsbaston som inte hördes innan Crown kom in i bilden.
Däremot hörde jag en markant skillnad då Krell spelades med superkablar och utan dessa.
När Crown spelade så körde vi med vanliga så kallade Piii kablar, en sådan förstärkare kräver inte så mycket finesser för att få fram det fördolda. Det kan ju inte vara så att Crown hittade på denna bakgrundsbas.
Dessa två fenomen är inte något som jag förstår direkt men det kanske går att utröna.
Sen å andra sidan så hördes en stor trumma extra dovt enl. herr Krell men det såg jag som ett komplement till en annan stor trumma så dom inte låter lika, detta dova ljudet kom inte fram på samma sätt med Krell, men logiskt sett sååååå tycker jag det verkar rätt med stor skillnad eftersom man vill ha så stor skillnad som möjligt på dessa stora.
Vi har inte han med Krell Callisto här, jag minns att han körde med "Onkyo studentrums förstärkare", ok jag köpte min första av student så han hade rätt.