Har lite slagläge på en 2105..och den är ju tydligen rekommenderad av LTS och använd av Öhman.
Jag behöver lite hjälp med att begripa just hur detta med LTS osv fungerar, och vad det innebär. Tydligen ska den vara "ofärgad" och i och med det rätt nära den optimala förstärkaren. Jag får dock inte ihop ekvationen...
Jag har spelat 1905 ihop med F1 och visst, det låter bra, men stärkaren (fjärren) är kass och och en 2105 i bra skick finns inom räckhåll för en tusenlapp. Betyder LTS test av den att den skulle vara nog med förstärkare rent ljudmässigt (så länge den klarar effektbehovet) tillsammans med i princip vilka högtalare som helst, samt med ett slutsteg även om man vill spela starkt? Det känns lite orimligt att en tusenlapp i förstärkarändan skulle kunna göra 30-40k i högtalaränden rättvisa.
Jag har visserligen sett att det finns folk här som använder, eller i alla fall har använt, 2105 tillsammans med vad som måste vara överkvalificerade högtalarsystem. Jag är intresserad av Era intryck.
Skulle allmän uppfattning vara att den på ljudmässiga grunder är "bra nog" köper jag direkt på Ert ord. Jag menar...en tusenlapp...
Jag planerar att uppgradera rätt kraftigt på högtalarfronten (och rummet..) och med tusen spänn i förstärkarbudget.. Då finns det plats även för några basar och ett steg till dem.
Anående stärkare i allmänhet: Finns det någon smidig sammanställning någonstans där man kan se vilka förstärkare som mötts av LTS gillande (gärna med något kort omdöme)? Man hör ibland att en pryl är rekommenderad av LTS, men de jag känner till är Nad 208, Sentec PA-9 och just 2105, men de måste väl ha godkänt fler förstärkare genom åren?